AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #1 Skrevet 11. oktober 2025 Bruddet var et faktum i vinter, hun flyttet i juni etter 25 års samliv. Det var lenge turbulent, og jeg tror jeg gjorde meg "ferdig" med mye av bearbeidingen underveis. Etter at hun flyttet har jeg følt på en sorg over det tapte familielivet, hverdagen og stabiliteten men ikke like mye over tapet av henne. Jeg begynner nå å kjenne på et savn etter nærhet, at noen er tilstede og følelsen av å bli sett og satt pris på. Jeg har forsøkt å date et par ganger, men det ebber stort sett alltid ut i stillhet fra den andre siden til tross for stor interesse fra deres side i starten. Jeg har ikke prøvd noen datingapper, jeg synes det virker fryktelig overflatisk og vet ikke helt om det er min greie. Antar jeg må hoppe ut i det en gang. Frykten for at mann 45+ med barn er ille lite aktuell på "markedet" melder seg ofte. Er det noen som er eller har vært i tilsvarende situasjon som kan komme med noen oppløftende historier eller tips? Anonymkode: 43fdb...35f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #2 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Bruddet var et faktum i vinter, hun flyttet i juni etter 25 års samliv. Det var lenge turbulent, og jeg tror jeg gjorde meg "ferdig" med mye av bearbeidingen underveis. Etter at hun flyttet har jeg følt på en sorg over det tapte familielivet, hverdagen og stabiliteten men ikke like mye over tapet av henne. Jeg begynner nå å kjenne på et savn etter nærhet, at noen er tilstede og følelsen av å bli sett og satt pris på. Jeg har forsøkt å date et par ganger, men det ebber stort sett alltid ut i stillhet fra den andre siden til tross for stor interesse fra deres side i starten. Jeg har ikke prøvd noen datingapper, jeg synes det virker fryktelig overflatisk og vet ikke helt om det er min greie. Antar jeg må hoppe ut i det en gang. Frykten for at mann 45+ med barn er ille lite aktuell på "markedet" melder seg ofte. Er det noen som er eller har vært i tilsvarende situasjon som kan komme med noen oppløftende historier eller tips? Anonymkode: 43fdb...35f Jeg savner, jeg vil bli sett, jeg jeg jeg jeg…. Viser du datene dine interesse? Eller er du mest opptatt av at de er interessert i deg? Husker du hva datene sine fortalte om seg og sitt, eller satt du mest og fortalte om deg selv? Anonymkode: 30f53...de6 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #3 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg savner, jeg vil bli sett, jeg jeg jeg jeg…. Viser du datene dine interesse? Eller er du mest opptatt av at de er interessert i deg? Husker du hva datene sine fortalte om seg og sitt, eller satt du mest og fortalte om deg selv? Anonymkode: 30f53...de6 Selvfølgelig viser jeg interesse. For meg er ikke dating et enveisprosjekt. Jeg både lytter og snakker, og husker godt hva som ble fortalt. Ikke har jeg det travelt med intimitet heller. Anonymkode: 43fdb...35f 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #4 Skrevet 11. oktober 2025 Du har prøvd å date et par ganger...... Prøv 30 ganger til. Du giftet deg vel ikke med den første du fant for 25 år siden heller? Anonymkode: f574e...175
Soft mann Skrevet 11. oktober 2025 #5 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruddet var et faktum i vinter, hun flyttet i juni etter 25 års samliv. Det var lenge turbulent, og jeg tror jeg gjorde meg "ferdig" med mye av bearbeidingen underveis. Etter at hun flyttet har jeg følt på en sorg over det tapte familielivet, hverdagen og stabiliteten men ikke like mye over tapet av henne. Jeg begynner nå å kjenne på et savn etter nærhet, at noen er tilstede og følelsen av å bli sett og satt pris på. Jeg har forsøkt å date et par ganger, men det ebber stort sett alltid ut i stillhet fra den andre siden til tross for stor interesse fra deres side i starten. Jeg har ikke prøvd noen datingapper, jeg synes det virker fryktelig overflatisk og vet ikke helt om det er min greie. Antar jeg må hoppe ut i det en gang. Frykten for at mann 45+ med barn er ille lite aktuell på "markedet" melder seg ofte. Er det noen som er eller har vært i tilsvarende situasjon som kan komme med noen oppløftende historier eller tips? Anonymkode: 43fdb...35f Eg ble skilt for snart 2 år siden. det var mitt valg å bryte opp, så en litt annen historie her. eg er nå 56 har to tenåringsbarn som bor hos mor. eg var redd for å bli en gamling som satt og tittet i veggene sine i en liten gammel leilighet. alt ordnet seg. Det var letter å få tak i damer en når eg var 18, så det trenger du ikke frykte. eg fant meg en dame etter ca 6 mnd, vi er fortsatt kjærester. Hun har en tenåring som bor hos henne, vi bor da hver for oss noe vi trivest med. Økonomisk så ble de ganske tøft, så eg vurderer å selge leiligheten ig kjøpe en mindre, da det viser seg at ungene heller vil være i huset de vokste opp i, som mor har nå
Mardina Skrevet 11. oktober 2025 #6 Skrevet 11. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruddet var et faktum i vinter, hun flyttet i juni etter 25 års samliv. Det var lenge turbulent, og jeg tror jeg gjorde meg "ferdig" med mye av bearbeidingen underveis. Etter at hun flyttet har jeg følt på en sorg over det tapte familielivet, hverdagen og stabiliteten men ikke like mye over tapet av henne. Jeg begynner nå å kjenne på et savn etter nærhet, at noen er tilstede og følelsen av å bli sett og satt pris på. Jeg har forsøkt å date et par ganger, men det ebber stort sett alltid ut i stillhet fra den andre siden til tross for stor interesse fra deres side i starten. Jeg har ikke prøvd noen datingapper, jeg synes det virker fryktelig overflatisk og vet ikke helt om det er min greie. Antar jeg må hoppe ut i det en gang. Frykten for at mann 45+ med barn er ille lite aktuell på "markedet" melder seg ofte. Er det noen som er eller har vært i tilsvarende situasjon som kan komme med noen oppløftende historier eller tips? Anonymkode: 43fdb...35f Hvorfor tenker du at dating-apper er overfladiske? Om du ikke har prøvd det engang? Faktum er at de fleste treffer hverandre på dating-apper. Er nesten ingen som går på by'n for å treffe en potensiell partner. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Hvor tenker du at det er naturlig for deg å treffe noen av det motsatte kjønn da? Hvis ikke du vil bruke apper. Drømmedama kommer ikke akkurat bankende på døren din heller 😄 At du er omtrent midt i livet og har barn, trenger ikke være en dealbreaker. Jeg personlig (og om jeg hadde vært singel og på leting) hadde IKKE gått for en mann med barn, fordi jeg ikke ønsker å være stemor + at jeg ønsker mest mulig tid sammen med en kjæreste. Men det er mitt valg. Men det finnes garantert damer der ute, som ikke har noe problem med at du har barn. Du må bare være litt aktiv for å finne vedkommende. Nytter ikke sitte hjemme og tro at hun plutselig skal dukke opp. Endret 11. oktober 2025 av Mardina 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #7 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg savner, jeg vil bli sett, jeg jeg jeg jeg…. Viser du datene dine interesse? Eller er du mest opptatt av at de er interessert i deg? Husker du hva datene sine fortalte om seg og sitt, eller satt du mest og fortalte om deg selv? Anonymkode: 30f53...de6 Typisk passivt aggresivt KG-svar Anonymkode: 743c6...575 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2025 #8 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Typisk passivt aggresivt KG-svar Anonymkode: 743c6...575 Vil ikke si det var så mye passivt her. Anonymkode: 26b5d...172 2
Rødvinsfilosofen Skrevet 11. oktober 2025 #9 Skrevet 11. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruddet var et faktum i vinter, hun flyttet i juni etter 25 års samliv. Det var lenge turbulent, og jeg tror jeg gjorde meg "ferdig" med mye av bearbeidingen underveis. Etter at hun flyttet har jeg følt på en sorg over det tapte familielivet, hverdagen og stabiliteten men ikke like mye over tapet av henne. Jeg begynner nå å kjenne på et savn etter nærhet, at noen er tilstede og følelsen av å bli sett og satt pris på. Jeg har forsøkt å date et par ganger, men det ebber stort sett alltid ut i stillhet fra den andre siden til tross for stor interesse fra deres side i starten. Jeg har ikke prøvd noen datingapper, jeg synes det virker fryktelig overflatisk og vet ikke helt om det er min greie. Antar jeg må hoppe ut i det en gang. Frykten for at mann 45+ med barn er ille lite aktuell på "markedet" melder seg ofte. Er det noen som er eller har vært i tilsvarende situasjon som kan komme med noen oppløftende historier eller tips? Anonymkode: 43fdb...35f Det er mange flotte menn 45+ på Tinder og andre datingapper. Mitt beste tips er å få tatt noen gode bilder av deg. Fyll ut mest mulig korrekt informasjon. Oppgi gjerne at du har barn og at du ikke ønsker deg fler (hvis det er tilfellet). Oppgi at du søker et fast forhold, hvis det er det du vil ha. Skriv litt om deg selv i korte trekk, hva du ser etter. Sett alderssøket og geografi-søket til hva du realistisk kan tenke deg. Facebook dating er også blitt ganske populært. Folk er kanskje litt mer seriøse der enn på Tinder. 3
Fjellmannover190 Skrevet 11. oktober 2025 #10 Skrevet 11. oktober 2025 Mann I samme alder og gjekk ut av mitt 25 år+ forhold for litt over to år siden. Vær ærlig og skriv ein profil med personlighet og litt humor, og ha gode bilder uten fisk og baris. Sett deg litt inn i hva dagens kvinner ser etter på datingmarkedet, ta ledelsen og initiativ. Ikke vær passiv, men vis refleksjon og respekt. Jeg har hatt lite problem i markedet og fant en ny dame som jeg har nå vært sammen med i 6 mnd etter snaut to år utenom apper 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #11 Skrevet 12. oktober 2025 Mardina skrev (18 timer siden): Hvorfor tenker du at dating-apper er overfladiske? Om du ikke har prøvd det engang? Faktum er at de fleste treffer hverandre på dating-apper. Er nesten ingen som går på by'n for å treffe en potensiell partner. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Hvor tenker du at det er naturlig for deg å treffe noen av det motsatte kjønn da? Hvis ikke du vil bruke apper. Drømmedama kommer ikke akkurat bankende på døren din heller 😄 At du er omtrent midt i livet og har barn, trenger ikke være en dealbreaker. Jeg personlig (og om jeg hadde vært singel og på leting) hadde IKKE gått for en mann med barn, fordi jeg ikke ønsker å være stemor + at jeg ønsker mest mulig tid sammen med en kjæreste. Men det er mitt valg. Men det finnes garantert damer der ute, som ikke har noe problem med at du har barn. Du må bare være litt aktiv for å finne vedkommende. Nytter ikke sitte hjemme og tro at hun plutselig skal dukke opp. Regner ikke med at hun kommer bankende på døra akkurat Har bare inntrykket av apper via bekjente, mulig det blir annerledes om man tar steget selv. Dette fantes jo ikke sist jeg drev med dating. Anonymkode: 43fdb...35f 2
Fjellmannover190 Skrevet 12. oktober 2025 #12 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Regner ikke med at hun kommer bankende på døra akkurat Har bare inntrykket av apper via bekjente, mulig det blir annerledes om man tar steget selv. Dette fantes jo ikke sist jeg drev med dating. Anonymkode: 43fdb...35f Apper er vanskelig for veldig mange, og jeg føler det har blitt et mer overfladisk media de siste årene. Jeg har stort sett kunne få mange matcher, men det er ganske vanskelig å få til dialog med kvinner på appene. Du må bare ikke være redd for avvisning, og det er en god egensksap i personlig dating også! (Sammen med det å ta det på en fin måte!)
Mardina Skrevet 12. oktober 2025 #13 Skrevet 12. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Regner ikke med at hun kommer bankende på døra akkurat Har bare inntrykket av apper via bekjente, mulig det blir annerledes om man tar steget selv. Dette fantes jo ikke sist jeg drev med dating. Anonymkode: 43fdb...35f Prøv apper selv, så finner du jo fort ut om det er noe for deg. Det blir litt feil å si at de ikke funker, når man ikke har brukt det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #14 Skrevet 12. oktober 2025 Da jeg var i samme situasjon og hadde lastet ned Tinder, husker jeg at jeg tenkte på vei til første date at jeg egentlig ikke orket tanken på å date. Ikke visste jeg da at jeg var på vei til å møte min virkelig store kjærlighet. Jeg var 45 år. Jeg har aldri hatt det så fint i en relasjon før. 🥰 Anonymkode: e4d48...a5e 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2025 #15 Skrevet 12. oktober 2025 Jeg er i samme situasjon (M45), ble dumpa for en god stund siden. Jeg tvinger meg selv ut i sosiale situasjoner selv om jeg går alene, utfordrer meg selv på andre områder. Så har jeg også kommet meg inn på FB dating. Det er helt klart overfladisk, men det er veldig mange interessante kvinner der ute. Utfordringen er at de jeg syns er interessante, de liker meg ikke tilbake. Det kommer noe inn, men det meste sier jeg nei til av ulike grunner. De jeg har matcha med og skrevet en hilsen, har hittil bare ghosta meg. Du blir litt nummen av det egentlig. Og nei, jeg går ikke bare etter utseende. Jeg leser profil-tekst, se interesser osv., og krysser ut de som jeg tenker ikke passer. F.eks. hyperaktiv livsstil, ønsker seg barn, eller andre ting jeg tenker at gjør at vi ikke passer sammen. Anonymkode: 55c02...fb8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #16 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er i samme situasjon (M45), ble dumpa for en god stund siden. Jeg tvinger meg selv ut i sosiale situasjoner selv om jeg går alene, utfordrer meg selv på andre områder. Så har jeg også kommet meg inn på FB dating. Det er helt klart overfladisk, men det er veldig mange interessante kvinner der ute. Utfordringen er at de jeg syns er interessante, de liker meg ikke tilbake. Det kommer noe inn, men det meste sier jeg nei til av ulike grunner. De jeg har matcha med og skrevet en hilsen, har hittil bare ghosta meg. Du blir litt nummen av det egentlig. Og nei, jeg går ikke bare etter utseende. Jeg leser profil-tekst, se interesser osv., og krysser ut de som jeg tenker ikke passer. F.eks. hyperaktiv livsstil, ønsker seg barn, eller andre ting jeg tenker at gjør at vi ikke passer sammen. Anonymkode: 55c02...fb8 Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men et generelt tips er å skrive noe mer enn bare «Hei». Jeg har kort fartstid på app, men da jeg var der valgte jeg å konsentrere meg om allerede pågående samtaler som fløt godt, heller enn en som bare sendte et hei, og så var det opp til meg å starte samtalen Anonymkode: 87788...24b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #17 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men et generelt tips er å skrive noe mer enn bare «Hei». Jeg har kort fartstid på app, men da jeg var der valgte jeg å konsentrere meg om allerede pågående samtaler som fløt godt, heller enn en som bare sendte et hei, og så var det opp til meg å starte samtalen Anonymkode: 87788...24b Helt sikkert. Ikke alle hvor jeg har vært helt på heller. Antar det er mannen som må sette i gang chattingen, selv om hun trykket liker/hjerte først. Har prøvd litt forskjellig, vente og se om hun tar kontakt, prøvd å ta kontakt. Osv. Uansett, syns det er vanskelig å skrive noe konkret, morsomt eller spennende når man ikke kjenner personen i det hele tatt. Anonymkode: 55c02...fb8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #18 Skrevet 13. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 15.34): Jeg savner, jeg vil bli sett, jeg jeg jeg jeg…. Viser du datene dine interesse? Eller er du mest opptatt av at de er interessert i deg? Husker du hva datene sine fortalte om seg og sitt, eller satt du mest og fortalte om deg selv? Anonymkode: 30f53...de6 Det er vel derfor man ønsker å date og etterhvert finne seg en kjæreste, man gjør det ikke for andre. Anonymkode: 2628d...843
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2025 #19 Skrevet 13. oktober 2025 Siden du får dater så regner jeg med du har utseende med deg? Isåfall KAN datingapper fungere hvis du klarer å luke vekk de største golddiggerene. Anonymkode: ccb9a...872
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå