Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen? Hva er tankene bak alle disse selfiene?

Det siste døgnet har jeg mottatt selfies fra min veninne som er middelaldrende (ikke 14 år) og hun har tatt disse motivene:

Smiler mot kameraet med håndkleturban fordi hun har vasket håret

Stirrer alvorlig mot kameraet ved kjøkkenbordet

Smiler mot kameraet ved kjøkkenbordet

Smiler mot kameraet med fargerik himmel i bakgrunnen

Bilde av seg selv mens hun venter på pizzaen hun har bestilt på Johnnys Kro

Bilde av seg selv mens hun venter på bussen i busskuret

Bilde av seg utenfor Kiwi

Bilde av seg selv mens hun ser tv

Bilde av seg selv mens katten stirrer på henne

Jeg blir flau 🙈

Anonymkode: e294a...9b0

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger oppmerksomhet 

Anonymkode: b889a...f99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger bedre venner som ikke skriver om henne på kg

Anonymkode: 3d65c...26c

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun trenger bedre venner som ikke skriver om henne på kg

Anonymkode: 3d65c...26c

Jeg skriver fordi det er så teit med alle disse bildene som ikke forteller meg noe som helst, og som gjør meg flau på hennes vegne.

Jeg kan sende bilde av maten min en gang i skuddåret hvis noen spør hva jeg gjør på og jeg tilfeldigvis spiser, men å sende bilder der man stirrer inn i kameraet med forskjellige ansiktsuttrykk, forstår jeg meg ikke på.

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om alder, det handler om selvopptatthet… enkelte er så navlebeskuende.

Ser det er flere og flere som nå også filmer seg selv når de er på ting, slik at de kan se tilbake på seg selv når de er på denne dette, det være seg konsert, kamp, løp eller hva. Altså, de skal ikke se konserten, men seg selv og sin reaksjon på konserter, eller kampen eller whatever. Main character-syndrom. Når de er vokst opp med å være midtpunktet hele tiden, at verden handler om de. Også blir de sinte når noen kommer inn i framen deres, når de er på et offentlig sted 🙄 nei, beklager. En liten rant fra meg. 

Anonymkode: 8bbe9...e33

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det bare koselig og litt morsomt da ? 😇 å alderen syntes ikke jeg skal bety noe da det jo bare er flott at noen tenker : Dette er ikke bare forbeholdt fjortiser 😄 ?

Hun er vel barnslig da og det er nødvendigvis ikke alltid noe negativt.

Skjønner at du selv kanskje ikke er sånn og reagerer men kanskje heller bare flire av henne på en god måte? Se det komiske og søte i henne 

Anonymkode: 1b4d4...f07

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvbilde , oppmerksomhetsyk og litt patetisk.  Ikke den smarteste i verden heller.  Enig med deg ts , helt vanvittig. 

Anonymkode: 5cf2e...1ae

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Putter folk som poster mye i 2 kategorier. 1. de som prøver å generere nok klikk til å få betalt for det, og 2. usikre folk som ønsker validering. Min erfaring av par som poster mye kos og klemz meldinger til hverandre på SoMe, og "se hvor fint vi har det"-bilder er at de sliter med forholdet.

Anonymkode: d57e8...d2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke det bare koselig og litt morsomt da ? 😇 å alderen syntes ikke jeg skal bety noe da det jo bare er flott at noen tenker : Dette er ikke bare forbeholdt fjortiser 😄 ?

Hun er vel barnslig da og det er nødvendigvis ikke alltid noe negativt.

Skjønner at du selv kanskje ikke er sånn og reagerer men kanskje heller bare flire av henne på en god måte? Se det komiske og søte i henne 

Skjønner fortsatt ikke poenget med å sende mange selfies daglig av seg selv.

Jeg vil heller se hva hun gjør på, enn å måtte se på ansiktet hennes hele tiden.

Kanskje jeg synes dette er idiotisk, fordi jeg nesten ikke sender selfier selv?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn jeg kan finne på å spamme med for å  være litt morsom, ikke for noe annet 😅

Ellers... nei, trenger ikke sånne selfier for

min egen del i allefall 

Anonymkode: ec738...8a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det siste døgnet har jeg mottatt selfies fra min veninne som er middelaldrende (ikke 14 år) og hun har tatt disse motivene:

Smiler mot kameraet med håndkleturban fordi hun har vasket håret

Stirrer alvorlig mot kameraet ved kjøkkenbordet

Smiler mot kameraet ved kjøkkenbordet

Smiler mot kameraet med fargerik himmel i bakgrunnen

Bilde av seg selv mens hun venter på pizzaen hun har bestilt på Johnnys Kro

Bilde av seg selv mens hun venter på bussen i busskuret

Bilde av seg utenfor Kiwi

Bilde av seg selv mens hun ser tv

Bilde av seg selv mens katten stirrer på henne

Jeg blir flau 🙈

Jeg blir også flau. Det er noe som vrir seg inni meg når jeg ser slike mennesker... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haugevis av selfies og ikke minst med tåpelig filtre - folk som vil ha oppmerksomhet, bli fortalt at de ser fine ut.

Reaksjon fra meg: nei, du ser ikke finere ut med filter, jeg vet jo hvordan du ser ut og gidder ikke kommentere på det.

Men det finnes nok naut som gjør det, og derfor fortsetter det.

Anonymkode: c5aa1...d3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hun har vel et stort oppmerksomhetsbehov, og skulle ønske hun var en suksessfull påvirker.

Hva er koselig med å bombardere venner med bilder av ansiktet sitt daglig? 

Og jo, dette oppmerksomhetsbehov er forbeholdt umodne mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvbilde , oppmerksomhetsyk og litt patetisk.  Ikke den smarteste i verden heller.  Enig med deg ts , helt vanvittig. 

Anonymkode: 5cf2e...1ae

Helt vannvittig faktisk..

Det finnes større utfordringer på verdensbasis enn dette. Å se og bli sett er en gave fra hjertet 💝

Anonymkode: 9c127...779

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Putter folk som poster mye i 2 kategorier. 1. de som prøver å generere nok klikk til å få betalt for det, og 2. usikre folk som ønsker validering. Min erfaring av par som poster mye kos og klemz meldinger til hverandre på SoMe, og "se hvor fint vi har det"-bilder er at de sliter med forholdet.

Anonymkode: d57e8...d2b

Så fint at du har alt på stell og fasit på livet. Det må være deilig? 

Anonymkode: 11921...200

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt vannvittig faktisk..

Det finnes større utfordringer på verdensbasis enn dette. Å se og bli sett er en gave fra hjertet 💝

Anonymkode: 9c127...779

For en sammenligning.

Anonymkode: 18817...028

AnonymBruker
Skrevet

Rart dette med selfier. Folk mener plutselig at andre skal være opptatt av ansiktet deres. At det er noe folk ønsker å se i tide og utide. Før, dvs før mobiltelefonens tid så ville det blitt oppfattet som latterlig selvopptatt å ta bilde av seg selv og sende til andre. Nå er det helt vanlig. I hvert fall nesten. Det mest patetiske må likevel være de som tar filmer eller tar bilde av seg selv i følelsesladete situasjoner. Som feks når de gråter. De vil vise verden hvor vondt de har det. Jeg tenker at da er det ikke så ille når det er fokus.

Anonymkode: 11729...5bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart dette med selfier. Folk mener plutselig at andre skal være opptatt av ansiktet deres. At det er noe folk ønsker å se i tide og utide. Før, dvs før mobiltelefonens tid så ville det blitt oppfattet som latterlig selvopptatt å ta bilde av seg selv og sende til andre. Nå er det helt vanlig. I hvert fall nesten. Det mest patetiske må likevel være de som tar filmer eller tar bilde av seg selv i følelsesladete situasjoner. Som feks når de gråter. De vil vise verden hvor vondt de har det. Jeg tenker at da er det ikke så ille når det er fokus.

Det gjør også min veninne, sender bilder når hun gråter, er lei seg

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det gjør også min veninne, sender bilder når hun gråter, er lei seg

Ts

Er ikke det litt rart da? At når man har et såpass følelsesladet øyeblikk så tenker man at det vil jeg vise andre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en FB-bekjent som åpenbart har et slitsomt liv med tre barn med utfordring i tillegg til at hun har egne helseproblemer. Men det som overrasker meg er hvor mye tid og ork hun har til å knipse bilder av seg selv, hvor hun har sluknet i utmattelse på sofaen. Hvem er det som sniker seg rundt og tar disse bildene av hun sover på sofaen, stadig vekk? Tviler på at hennes samboer har noen interesse av det, så svaret er vel at hun rigger til disse fotoseansene selv. 🙃

Anonymkode: 8440e...e30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...