Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Jeg er bare oppgitt.
Først får jeg komme ut med sannheten: Jeg er ett mobbeoffer og det regelrett knuste selvtilliten min ovenfor det meste frem til jeg ble ferdig med universitetet.. faktisk lengre enn det også.
Men til slutt fikk jeg en kjæreste og var bare lykkelig ett par måneder før jeg ble dumpet på en slik måte at jeg gikk inn i depresjon.. jeg la på meg og det ble en selvforsterkende trend som sørget for at jeg først som 40åring fikk nok og endret først spisemønster, så begynte jeg å trene. 2 år senere så var jeg i relativt god form.. Jeg har enda noen kilo å miste men jeg trener aktivt og er nå oppe i 4-5 økter uken. 
Jeg tenkte.. hvorfor skal jeg ikke forsøke meg på nytt.. Og fy flate er alt jeg har å si.
Jeg går inn i det med vennlige intensjoner. Jeg snakker med jenter..(når de gidder å svare) Er respektfull, lytter til dem.. og blir ghostet. Det er faktisk vanligere for meg å bli ghostet enn det ikke er det.
Jeg har forsøkt bumble, tinder, Hinge.. Alle omtrent samme respons. Holdt på i 3-4 mnd og vennene mine sier jeg er foran kurven med omtrent 7 dates på den tiden. 
Kan jeg spørre dere damer hvorfor dette er så vanlig oppførsel med ghosting? Finnes det noen arenaer der jeg kan møte seriøse? Ekte mennesker som behandler hverandre med respekt? Jeg er så lei av å være alene nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å lese at du har så vonde erfaringer. Har lite erfaring med dating og apper. I mitt tilfelle så ghostet jeg kun inne på appene, for jeg ble så overveldet av oppmerksomheten. Det ble rett og slett for mye.

Jeg ghoster ikke. Lar heller andre ghoste meg om de vil det. Jeg har veldig høy terskel for en date i utgangspunktet.

Anonymkode: e30ff...c6d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trist å lese at du har så vonde erfaringer. Har lite erfaring med dating og apper. I mitt tilfelle så ghostet jeg kun inne på appene, for jeg ble så overveldet av oppmerksomheten. Det ble rett og slett for mye.

Jeg ghoster ikke. Lar heller andre ghoste meg om de vil det. Jeg har veldig høy terskel for en date i utgangspunktet.

Ja, det er nok veldig forskjellig for damer og menn. Her er jeg heldig med 4-5 likes i uken(Langt ifra alle av disse svarer). Er det hinsides mer oppmerksomhet forstår jeg jo litt hvorfor du føler at du ikke kan svare alle. 
Jeg vil gjøre det klart at jeg mener at jeg absolutt ikke har krav på svar når jeg sender melding, men det gjør litt vondt å ikke få svar likeså.
Fint at andre har samme standard. Jeg selv har riktignok avvist noen når jeg merket at det ikke var grunnlag for forhold, men det gjør jeg på en vennlig måte ala slik jeg selv ville ønsket å få det hvis jeg først skulle bli avvist. Hvis jeg selv skulle gjort det hadde jeg ikke vært noe bedre.

Skrevet (endret)

.

Endret av La_ure2
Skrevet

Fant drømmemannen på Facebook dating 🥰 

Det finnes gode, snille og ærlige folk der ute som søker forhold. Det gjelder bare å finne diamantene blandt mange gråstein. 

Skrevet

Synd å høre du har dårlige erfaringer i livet. Jeg vet lite om deg og livet ditt, men folk som har hatt det såpass tøft, så lenge, har gjerne litt å hente på sosiale ferdigheter, hvordan snakke med, og behandle damer, kle seg, te seg osv. Du får gjøre din egen vurdering av det; om du skal være mer ute blant folk, dyrke interesser osv. Det er forskjell på menn som er snille og pene i tøyet, og de som har akkurat den rette balansen av orden på livet, dannelse, looks og maskulin energi.

Når du er oppe og går på det så begynner du å tiltrekke deg oppmerksomhet fra kvinner. Det som hjelper er å bygge indre selvtillit, være fokusert på deg og ditt "mission" og ikke være for besatt av å finne kjæreste hele tiden og over alt. Vær stødig. Ha litt dannelse. Behandle alle med litt verdighet, ikke bare de du vil ha noe fra. Kan si masse om dette, men dette burde peke deg i riktig retning. 

Ghosting på apper er veldig vanlig, så det må du ikke ta personlig. Bare venn deg til det. En del damer chatter med mange og klarer ikke følge opp alle. 

Du vil uansett ikke klare å få til noe med alle. Men det som hjelper er å ikke være så ordinær. Mange skriver sånn "Hei 🙂" og "Hvordan går det".  Det må bli mer interessant enn det. Mange menn tror flørting er å snakke om sex. For de fleste kvinner er det rødt flagg. Flørt må være litt mer fantasifullt enn det. 

Om du jobber med deg selv, som jeg skriver i starten, er sjansen ganske tilstede for at du treffer noen i virkeligheten før du finner en på dating app. Der konkurrerer du med tusen playere som er godt trent til å lure damer til date via app. 

Jeg ble faktisk mobbet en del på barne- og ungdomskolen selv. Men jeg fant etter hvert "meg selv", om du vil. Mange reagerer med å trekke seg vekk og bli skikkelig nerd eller sær. Jeg også, til en viss grad, men jeg bygde ut mitt sosiale nettverk, trente, ble ganske normal, men med litt nerdy personlighet. Dog ikke på en måte folk synes er vanskelig å forholde seg til. Jeg er sosial og har energi. Jeg har siden jeg valgte å ta steget ut av offerbobla alltid hatt "draget" på damer. Ikke på alle, men gode damer som ser verdiene mine. Siden jeg tar vare på meg selv og er litt jålete, så speiler det litt utvalget mitt også. 

Jeg er litt eldre enn deg, og akkurat nå på vei ut av en kortvarig singel tilværelse. Var gift. Ble skilt for noen år siden. Leter etter den rette. Mangler ikke muligheter men vil gjerne finne den rette. Har litt trua på hun jeg dater nå. Har kjent henne en stund. 

Håper dette hjelper. 

Anonymkode: 4bcf6...1bb

Skrevet

Uff føler med deg 🩵 Jeg vil anbefale DNT for å utvide sirkelen og få venner. Ikke gi deg om det tar litt tid, det kan det gjøre overalt. Det er mange ulike ting å engasjere deg innenfor, noen enkeltoppdrag, andre mer faste. 

Ellers frivilligheten er ofte noe, Røde kors, kan gjerne være noe.Sjekk ut frivillighetssentralen der du bor. Også hørt at der er lettere å komme innenfor på små CrossFit sentere, eller noe kampsport, men jeg tipper det varerer litt. 

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Det finnes gode, snille og ærlige folk der ute som søker forhold. Det gjelder bare å finne diamantene blandt mange gråstein. 

Drømmemannen? Mener å ha lest en tråd nylig hvor du fortalte at dere begynte å date i mars eller noe… noe sier meg at du har hatt flere drømmemenn. Vi er alle gråstein

Anonymkode: acf5c...f28

Skrevet
Mardina skrev (3 timer siden):

Det var faktisk det fineste komplimentet jeg fikk av min X. At jeg klarer å tirre på meg en gråstein 😂 Jeg vil ikke ha gråstein nemlig. Så der avslørte han seg selv 🙌

Skrevet
La_ure2 skrev (12 timer siden):

Dating apper blir gjerne brukt til ren underholdning og en selvtillits boost, men også etter å finne en partner. Er man en attraktiv kvinne får man enkelt titalls tusen likes. Dette blir opp mot et hundretalls likes i uken. Av disse er det mange menn som tar kontakt, og man kan ikke sitte å svare alle disse. Av alle matcher er det ett fåtall som ender i å møtes i virkeligheten, om i det hele tatt. 

Du skriver ikke om du har møtt de du har hatt en match med eller om dialogen dere har hatt kun har forblitt på dating-appen uten at dere har møttes i virkeligheten? 

En ting er å bli ghostet av en person man har truffet i virkeligheten,- gjerne ett par ganger hvor det har vært en gjensidig interesse- en annen er når man såvidt har hatt en liten samtale i meldingsboksen på en dating app. Det er utluking eller ikke noe annet en litt underholdning. 

Kvinner ser etter en mann som er lik seg selv. Dette gjelder kvaliteter, personlighet, omgjengelighet, åpenhet, økonomisk status,

livs-potensiale, stadie av selv-aktualisering  m.v. Det er mange faktorer som spiller inn. Kvinner velger ikke nødvendigvis de som ser mest attraktive ut. 

Av det du skriver virker det ikke som at du har gjort noe annet enn å prøve å fremstå som snill og grei.  ( "respektfull, lytter til dem og blir ghostet" ).

Om dette er dater i virkeligheten burde du ta mer plass og vise hvem du er, hvilke personlighetstrekk du har- om du er morsom, åpen, tillitsfull, tar intitiativ og viser hvem du er og hva du har å by på.

hei og beklager at jeg ikke fikk tid før nå til å svare.

Så jeg har vel hatt ett femtitalls matcher totalt sett på disse tre-fire mnd, hvorav jeg har fysisk møtt 5 stk med to andredates. 
Av disse fem sluttet tre av dem å svare helt selv om jeg trodde daten gikk bra. Den ene andredaten var en av disse. Den gjorde mest vondt av de alle. En av de andre var vi enig om at vi ikke hadde kjemi og ønsket hverandre lykke til og den siste var det faktisk jeg som sa at jeg følte mer på vennskap enn noe annet der. Vi har møtt hverandre tilfeldig siden og har en god tone.

Inne på appen er det mer som du sier.. Jeg har per av nå 12 matcher.. og ingen av dem som svarer. Det er omtrent opplevelsen jeg har med håpløshet her.
Dette er da med nesten 24/7 innsats. Minus vel. søvn og jobb. 
Lytter mye til podcaster om slikt også(Primært Matthew Hussey og Courtney Ryan da de har råd som passer inn i min personlighet. Menn, Kvinner.. vi er mennesker med lik verdi. Jeg vil ikke lure noen i det hele tatt, men presentasjonsteknikk av hva jeg står for? Det kan være greit å lære seg. 

As for hva jeg gjør så forsøker jeg å fremme hvem jeg er. Jeg er en som liker turer enten til fots eller med bil. Elsker å finne en god ny restaurant, kafe eller bakeri. Liker å lese, Slapper av med å ta en kjøretur av og til da jeg er så heldig at jeg bor på vestlandet med masse flott utsikt jeg kan se på da.  Jeg liker å spille sport, men er sjelden tilskuer. Det er slikt jeg forsøker å ta inn i samtalene. Jeg er også politisk interessert(sentrum/venstre) men den er jeg litt usikker på om jeg bør ta inn i samtalene. Jeg 

As for andre ting jeg har gjort utover fortsette trening: DNT har jeg meldt meg inn i og tatt en tur. Jeg fikk smaken på det, men høsten er litt vel våt for turgåing her føler jeg.
Jeg har vært på to speed dating events.. 0 match begge ganger. 
Jeg har kontaktet politiske partier om å melde meg inn men gjerne der jeg bare får være med på ett åpent møte og sjekke hvordan det er. Dette er ikke for å date mer for å etterfølge mine interesser mer.

Men med slike resultater og det at jeg startet så sent så har jeg jo mine tanker om jeg bare startet for sent og er dømt til å være alene.

Jeg vet ikke mer om hva jeg kan gjøre.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Drømmemannen? Mener å ha lest en tråd nylig hvor du fortalte at dere begynte å date i mars eller noe… noe sier meg at du har hatt flere drømmemenn. Vi er alle gråstein

Anonymkode: acf5c...f28

For meg er han drømmemannen. Hva er det som er så forferdelig galt med det? Misunnelig? 

Jeg har to ekser. Ingen av dem har noensinne vært drømmemenn. En drakk mye alkohol og den andre var utro. Begge oppfordret til bruddet. Jeg hadde ikke gjort noe galt. 

Nå som jeg endelig har funnet en som klikker av på alle boksene, så er det galt også? 

Ellers er det jo ganske søtt at du (som anonym) følger med på meg og mitt 😄

Få deg heller et bedre liv du og ikke bland deg opp i andre sitt kjærlighetsliv. 

Endret av Mardina
Skrevet (endret)
Shantaram skrev (På 11.10.2025 den 10.44):

hei og beklager at jeg ikke fikk tid før nå til å svare.

Så jeg har vel hatt ett femtitalls matcher totalt sett på disse tre-fire mnd, hvorav jeg har fysisk møtt 5 stk med to andredates. 
Av disse fem sluttet tre av dem å svare helt selv om jeg trodde daten gikk bra. Den ene andredaten var en av disse. Den gjorde mest vondt av de alle. En av de andre var vi enig om at vi ikke hadde kjemi og ønsket hverandre lykke til og den siste var det faktisk jeg som sa at jeg følte mer på vennskap enn noe annet der. Vi har møtt hverandre tilfeldig siden og har en god tone.

Inne på appen er det mer som du sier.. Jeg har per av nå 12 matcher.. og ingen av dem som svarer. Det er omtrent opplevelsen jeg har med håpløshet her.
Dette er da med nesten 24/7 innsats. Minus vel. søvn og jobb. 
Lytter mye til podcaster om slikt også(Primært Matthew Hussey og Courtney Ryan da de har råd som passer inn i min personlighet. Menn, Kvinner.. vi er mennesker med lik verdi. Jeg vil ikke lure noen i det hele tatt, men presentasjonsteknikk av hva jeg står for? Det kan være greit å lære seg. 

As for hva jeg gjør så forsøker jeg å fremme hvem jeg er. Jeg er en som liker turer enten til fots eller med bil. Elsker å finne en god ny restaurant, kafe eller bakeri. Liker å lese, Slapper av med å ta en kjøretur av og til da jeg er så heldig at jeg bor på vestlandet med masse flott utsikt jeg kan se på da.  Jeg liker å spille sport, men er sjelden tilskuer. Det er slikt jeg forsøker å ta inn i samtalene. Jeg er også politisk interessert(sentrum/venstre) men den er jeg litt usikker på om jeg bør ta inn i samtalene. Jeg 

As for andre ting jeg har gjort utover fortsette trening: DNT har jeg meldt meg inn i og tatt en tur. Jeg fikk smaken på det, men høsten er litt vel våt for turgåing her føler jeg.
Jeg har vært på to speed dating events.. 0 match begge ganger. 
Jeg har kontaktet politiske partier om å melde meg inn men gjerne der jeg bare får være med på ett åpent møte og sjekke hvordan det er. Dette er ikke for å date mer for å etterfølge mine interesser mer.

Men med slike resultater og det at jeg startet så sent så har jeg jo mine tanker om jeg bare startet for sent og er dømt til å være alene.

Jeg vet ikke mer om hva jeg kan gjøre.

Endret av La_ure2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...