Faina Skrevet 10. oktober 2025 #1 Skrevet 10. oktober 2025 Vet ikke om dette blir riktig kategori. Men har for første gang lagt ut ting på tise. En mann tok kontakt og ønsket bildene sendt på mail. Så kom det plutselig mail med pakkekode og noe som ser ut som han har fått fra tise, med en link han skal dele med selger/meg. Er dette legit? Har ikke fått noe som helst varsel i tise-appen. Ingen bud mottatt på varen der. Skal ikke jeg som selger kunne velge hvem jeg vil sende pakken med? Fremgår ikke av det lille der om det er posten eller helt hjem. Skjønner ingenting...
Sofiei Skrevet 10. oktober 2025 #2 Skrevet 10. oktober 2025 Det er svindel. Skjedde akkurat det samme med meg når jeg var ny der. 4 1
Faina Skrevet 10. oktober 2025 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2025 (endret) Takk for svar 😊 Regnet med det. Fryktelig irriterende. Frister jo heller å kaste tingene... Endret 10. oktober 2025 av Faina 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #4 Skrevet 10. oktober 2025 Det er ikke nødvendig å ha kontakt med kjøpere/selger av varer utenfor appen med mindre du godtar vipps. Det beste er å ta alt gjennom tise appen da det blir mest ryddig😊 Personen som sendte deg mail prøver nok å svindle deg. Anonymkode: 6ea89...d7c 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #5 Skrevet 10. oktober 2025 Bruk bare tise sin betalingsløsning. Slipper noe tull Anonymkode: ca05d...835 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #6 Skrevet 10. oktober 2025 Svindel, blokker han Anonymkode: dc121...2ac 5
monican94 Skrevet 10. oktober 2025 #7 Skrevet 10. oktober 2025 svindel, alt på tise skal gå gjennom tise's egne løsninger direkte i appen 2
Faina Skrevet 11. oktober 2025 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2025 Takk for svarene deres 😊 Skulle inn og blokkere han, men brukeren var da allerede utestengt 😅 2
Sofiei Skrevet 11. oktober 2025 #9 Skrevet 11. oktober 2025 Faina skrev (14 timer siden): Takk for svar 😊 Regnet med det. Fryktelig irriterende. Frister jo heller å kaste tingene... Ja det er jo ingen god start. Lurer på om de bevist går etter nye brukere. Bare opplevd det den ene gangen. Jeg rapporterte og brukeren ble utestengt. 1
Etk Skrevet 17. oktober 2025 #10 Skrevet 17. oktober 2025 (endret) Leste innlegget ditt og slik forespørsel fikk jeg også i dag, altså om å sende bilder på mail. Fikk dette svaret…. Svindel regner jeg med? Endret 17. oktober 2025 av Etk Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #11 Skrevet 18. oktober 2025 Etk skrev (22 timer siden): Leste innlegget ditt og slik forespørsel fikk jeg også i dag, altså om å sende bilder på mail. Fikk dette svaret…. Svindel regner jeg med? 100% svindel Anonymkode: dc121...2ac
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2025 #12 Skrevet 18. oktober 2025 Sofiei skrev (På 11.10.2025 den 10.41): Ja det er jo ingen god start. Lurer på om de bevist går etter nye brukere. Bare opplevd det den ene gangen. Jeg rapporterte og brukeren ble utestengt. De som vil svindle går nok hovedsaklig etter nye brukere, sannsynligvis, om det er noe man kan se på Tise (om en selger er ny i gamet der eller ei). For nye brukere kjenner jo ikke rutinene og utseendet på ting som kommer fra Tise ennå, "pakkekoder" og alt sånt. Anonymkode: 21954...77c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå