Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette blir riktig kategori. Men har for første gang lagt ut ting på tise. En mann tok kontakt og ønsket bildene sendt på mail. Så kom det plutselig mail med pakkekode og noe som ser ut som han har fått fra tise, med en link han skal dele med selger/meg. Er dette legit? Har ikke fått noe som helst varsel i tise-appen. Ingen bud mottatt på varen der. Skal ikke jeg som selger kunne velge hvem jeg vil sende pakken med? Fremgår ikke av det lille der om det er posten eller helt hjem. Skjønner ingenting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svindel. Skjedde akkurat det samme med meg når jeg var ny der. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Takk for svar 😊 Regnet med det. Fryktelig irriterende. Frister jo heller å kaste tingene...

Endret av Faina
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke nødvendig å ha kontakt med kjøpere/selger av varer utenfor appen med mindre du godtar vipps. Det beste er å ta alt gjennom tise appen da det blir mest ryddig😊 Personen som sendte deg mail prøver nok å svindle deg.

Anonymkode: 6ea89...d7c

  • Liker 5
Skrevet

Bruk bare tise sin betalingsløsning. Slipper noe tull :) 

Anonymkode: ca05d...835

  • Liker 5
Skrevet

Svindel, blokker han 

Anonymkode: dc121...2ac

  • Liker 5
Skrevet

svindel, alt på tise skal gå gjennom tise's egne løsninger direkte i appen 

  • Liker 2
Skrevet

Takk for svarene deres 😊 Skulle inn og blokkere han, men brukeren var da allerede utestengt 😅

  • Liker 2
Skrevet
Faina skrev (14 timer siden):

Takk for svar 😊 Regnet med det. Fryktelig irriterende. Frister jo heller å kaste tingene...

Ja det er jo ingen god start. Lurer på om de bevist går etter nye brukere. Bare opplevd det den ene gangen. Jeg rapporterte og brukeren ble utestengt.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Leste innlegget ditt og slik forespørsel fikk jeg også i dag, altså om å sende bilder på mail. 
Fikk dette svaret…. Svindel regner jeg med? 

IMG_5876.jpeg

Endret av Etk
Skrivefeil
Skrevet
Etk skrev (22 timer siden):

Leste innlegget ditt og slik forespørsel fikk jeg også i dag, altså om å sende bilder på mail. 
Fikk dette svaret…. Svindel regner jeg med? 

IMG_5876.jpeg

100% svindel

Anonymkode: dc121...2ac

Skrevet
Sofiei skrev (På 11.10.2025 den 10.41):

Ja det er jo ingen god start. Lurer på om de bevist går etter nye brukere. Bare opplevd det den ene gangen. Jeg rapporterte og brukeren ble utestengt.

De som vil svindle går nok hovedsaklig etter nye brukere, sannsynligvis, om det er noe man kan se på Tise (om en selger er ny i gamet der eller ei). For nye brukere kjenner jo ikke rutinene og utseendet på ting som kommer fra Tise ennå, "pakkekoder" og alt sånt.

 

Anonymkode: 21954...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...