AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #1 Skrevet 10. oktober 2025 Jeg skal kjøpe meg løpesko/treningssko men det er jo et hav av alternativer.. Jeg trener litt styrke på treningssenter, men har lyst å begynne å løpe litt i tillegg.. Trenger gode sko som kan fungere både på tredemølle og asfalt/grusvei. Gi meg gjerne noen konkrete forslag 😀 Takk Anonymkode: d0f62...1c1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #2 Skrevet 10. oktober 2025 Ikke bruk sko du har brukt ute på tredemølle uten å vaske de først. Anonymkode: 6bd39...e6d 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #3 Skrevet 10. oktober 2025 Som familie på 5 har vi prøvd litt forskjellig, men ender alltid på Asics av et eller annet slag. Anonymkode: 77650...37d 1
rockybalboa Skrevet 10. oktober 2025 #4 Skrevet 10. oktober 2025 Jeg vil sterkt anbefale deg å oppsøke en butikk som har spesialisert seg på løpesko. De vil kunne finne rett sko for deg. Hvis noen på et forum skal gjette seg fram til din vekt, løpesett (over eller underpronering) og om du har platt eller hulfot så vil du sannsynligvis ikke ende opp med optimale sko til deg. 1
Taluno Skrevet 10. oktober 2025 #5 Skrevet 10. oktober 2025 Sko som passer din fot og din kropp! Det er veldig forskjellig hvor mye demping og drop man ønsker. Jeg bruker ulike sko til ulikt underlag. Jeg elsker disse for å løpe grus og asfalt hvor demping er viktig LEVITY Levitate 2.0 White - Tights.no Og disse til grus og sti der jeg vil ha demping og grep. De er også gode på snøføre. Nike Pegasus Trail 4 Dame Dame og disse for mølle og innetrening hvor jeg ikke trenger eller ønsker like mye demping. LEVITY Speedmax (S02) Black - Tights.no
AnonymBruker Skrevet 2. november 2025 #6 Skrevet 2. november 2025 Jeg har vært superfornøyd med Topo, men de hadde jeg aldri valgt selv uten å få råd på Løplabbet. Kjempegode 👌 Anonymkode: d514d...a38
MiominMio Skrevet 4. november 2025 #7 Skrevet 4. november 2025 Ville tatt en test på Løplabbet hvor du kan prøve sko. Jeg har tidligere kjøpt sko på nett som fikk bra kritikk , men for min kropp ble det helt feil og endte opp med vonde hofter. Så nå tar jeg alltid å prøver ut sko før jeg kjøper. Kjedelig å bruke en formue på sko og så kan man ikke løpe med dem.
male32 Skrevet 4. november 2025 #8 Skrevet 4. november 2025 Du må nok prøve sko selv. Ser noen anbefaler Levity, for meg var de helt forferdelig. Ingen støtte. Selv har jeg god erfaring med Okaki (Eurosko). De gir bedre støtte en for eksempel Hoka. De kan virke litt harde sammenlignet med Hoka.
Anonym6789 Skrevet 4. november 2025 #9 Skrevet 4. november 2025 Enig med å dra på Løplabbet. Selv er jeg alltid fornøyd med Asics, men det er fordi jeg har veldig bred fot. Noen New balance modeller har også vært gode, mens NB skoene min venninne ELSKER syns jeg var grusom. Så utrolig varierende
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #10 Skrevet 5. november 2025 Ikke bruk sko du bruker ute på tredemølle! Hvis du trener på treningssenter så er det ikke lov. Og hvis det er din egen mølle så risikerer du at den blir dårlig og skitten ikke minst. Jeg har derfor to par løpesko: ett par til å løpe ute og ett par til å løpe inne. Jeg kjøpte begge brukt på Finn, fra merket Asics. Jeg er fornøyd med de! Anonymkode: 20bfd...21f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #11 Skrevet 5. november 2025 Jeg bruker Nike Vomero, et par fra Brooks, eller Hoka Bondi 8, alt etter hva slags trening det er. Jeg holdt på å kjøpe et par Nike Structure 25 på salg, før jeg besinnet meg. Dette er visst en av de mestselgende modellene, og det virket som det var mye sko for pengene. Strategien er ofte å prøve nedprisede sko, og google dem samtidig, så jeg får et inntrykk av hva de er tenkt til. Finner jeg noe jeg liker i butikk, så tar jeg et Finn-søk, på samme sko. Anbefaler egne sko til mølle og innebruk. De trenger heller ikke like mye demping, som på asfalt. Anonymkode: 34543...003
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #12 Skrevet 5. november 2025 Må legge til at jeg har et par Asics piggsko til vinterløping. Det er den beste investeringen jeg har gjort. Anonymkode: 34543...003
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå