AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #1 Skrevet 9. oktober 2025 Hvorfor er de som rir hest som oftest veldig tynne? Anonymkode: c2434...196
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #2 Skrevet 9. oktober 2025 Fordi vi som er tjukke og driver med hest vet at hester flest ikke bør bære så mye som det vi veier. Store hester med god muskelmasse kan bære noe mer en mindre hester og om man er en veldig god rytter så kan hesten tåle belastningen av vekten bedre enn npr man veier mer og er en dårligere rytter. Jeg er feit og lite flink i salen så jeg jobber med lange tøyler og kjører siden det er snillere mot hesten jeg jo har fordi jeg liker den. Anonymkode: 63d6e...93d 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #3 Skrevet 9. oktober 2025 Ikke alle som driver med hest er veldig tynne, men noen er det såklart. Kanskje fordi det å drive med hest fører til fysisk aktivitet og det kan føre til flere kalorier brent, som igjen hjelper å holde en slank. En annen grunn er at hester helst ikke skal bære mer enn 15% til 20% av sin egen kroppsvekt (rytter+sal+annet utstyr) på ryggen og dermed er det en begrensning på hvor stor og tung en rytter kan være. Anonymkode: 9e006...372
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #4 Skrevet 10. oktober 2025 Ridning er veldig god trening, både styrke og kondis. Stallarbeid er tungt. I tillegg er det en veldig tidkrevende hobby. Jeg dro alltid rett fra jobb eller skole til stallen, og var sjeldent hjemme før i 19-20 tiden. Jeg hadde heller aldri verken tid eller råd til å gå ut å spise, og festet veldig lite. Anonymkode: a4fc4...b88 1
Elaine Marley Skrevet 10. oktober 2025 #5 Skrevet 10. oktober 2025 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #6 Skrevet 10. oktober 2025 Alle er ikke tynne nei, jeg har selv ridd i mange år å vil heller ikea si at det så mye trening som enkelte påstår Jeg har aldri blitt sliten av riding eller måke hestemøkk Anonymkode: 501db...0e0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2025 #7 Skrevet 10. oktober 2025 Jeg har drevet aktivt med hest i 30 år og de færreste hestefolk jeg kjenner er «veldig tynne». Majoriteten er helt gjennomsnittlige, noen er også på den tyngre siden. Anonymkode: 60409...d5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå