Gå til innhold

Fra 0 halsbrann til veldig plaget

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri hatt halsbrann før for et par måneder siden. Da kom det når jeg la meg ned på kvelden etter å ha spist noe typisk usunt (potetgull etc.), 1 gang i uken. Har så fått det hyppigere de siste to ukene, ingen sammenheng med mat. De siste tre-fire dagene har jeg hatt det nesten konstant. Jeg tror det er halsbrann, det er vondt midt i brystet. Er det mulig å bli så plaget med det i voksen alder (30) ut av det blå, eller kan det ha sammenheng med annen sykdom?

Anonymkode: 1ce95...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du startet på noe medisiner eller kom det helt ut av det blå?

Anonymkode: 10af6...5e1

Skrevet

Det kan være sykdomstegn, men kan også være grunnet kombinasjon av syre og fet mat, eller medisiner. Reflux heter det, og ta det opp med lege hvis det ikke gir seg og det ikke har noen åpenbar forklaring. Du kan også ta syrenøytraliserende middel (fås uten resept på apotek) for å redusere det.

Anonymkode: 3971f...171

Skrevet

Mitt råd er å prøve å kutte ut en og en matvare og se om noe kan hjelpe. Ikke alltid det er det mest åpenbare som gir halsbrann. 

Anonymkode: 8f69a...647

Skrevet

Er du plaget med forstoppelse, eller har du gått opp mye i vekt på kort tid? Begge deler kan gi halsbrann pga. økt trykk.

Anonymkode: beeb0...e45

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har aldri hatt halsbrann før for et par måneder siden. Da kom det når jeg la meg ned på kvelden etter å ha spist noe typisk usunt (potetgull etc.), 1 gang i uken. Har så fått det hyppigere de siste to ukene, ingen sammenheng med mat. De siste tre-fire dagene har jeg hatt det nesten konstant. Jeg tror det er halsbrann, det er vondt midt i brystet. Er det mulig å bli så plaget med det i voksen alder (30) ut av det blå, eller kan det ha sammenheng med annen sykdom?

Anonymkode: 1ce95...64d

Ikke drikk for mye vann med maten og rett etter det utvinner magesyren og fører til halsbrann! 

Anonymkode: e2023...ab9

Skrevet

Gå ned i vekt så løser problemet seg.

Anonymkode: ba167...54c

Skrevet

Hos meg var det gallesteinanfall! Sterk brennende/sviende smerte i brystet som strålte bak i ryggen på det verste. 

Hvis det ikke går over om du drikker melk, spiser yoghurt e.l bør du sjekke det opp. Her endte det med innleggelse på sykehus og fjerning av galleblære etter å ha hatt “halsbrann” i to dager. 

Anonymkode: 84ad6...3bc

Skrevet

Spiserørsbrokk er en mulighet… ville tatt dette til legen med en gang. Såpass akutt ville jeg tenkt betyr at noe hat skjedd.

Anonymkode: e0557...f2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå ned i vekt så løser problemet seg.

Anonymkode: ba167...54c

Er mange av oss som er slanke og fortsatt sliter med dette.

Anonymkode: 10af6...5e1

Skrevet

Har du prøvd syrenøytraliserende? 
Det finnes uten resept, men legen kan gi resept på noe som funker bedre 

Biola kan funke, og prøv et par dager uten kaffe 

Det kan gjerne være tegn på stress, jeg hadde det masse før jeg ble utbrent, og hadde heller aldri hatt det før

Anonymkode: 53ae7...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...