Gå til innhold

Eget minneord i begravelse!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2025 den 9.17):

Jeg har mistet bestemoren min, vi er 7 barnebarn, jeg er ganske i midten! 

jeg og bestemor hadde et helt spesielt forhold, jeg har vært ekstremt knyttet til henne hele mitt liv.. som barn vokste jeg mer eller mindre opp hos henne.. foreldrene mine drev gård, og bestemor og bestefar bodde i kårboligen på gården.. så jeg var stortsett alltid hos dem, det var hun som kjørte til & hentet på fotballtrening, sendte meg med skolebussen om morgenen osv. ikke noe dårlig forhold til mine foreldre i nabohuset, jeg var jo såklart der også.. men jeg og bestemor var helt uadskillelige ❤️ jeg var en skikkelig rampunge, og hadde nokk noen bokstaver, og fant på mye hyss, og ble jo såklart sett på som «den umulige ungen» 🤣.. men bestemor, hadde alltid rom og tålmodighet.. hvis jeg hadde fått kjeft hjemme, sprang jeg bare over tunet og fikk trøst og kos av bestemor❤️ jeg er nå 28 år, og hun ble 92 år 2 måneder før hun nå døde på søndag. I voksen alder har forholdet vårt bare blitt enda sterkere. Det ble ofte påpekt av andre i familien- bl.a døtrene til bestemor(tantene mine).. «jeg tror ikke det er noen som kjenner mamma bedre enn deg, Silje».. og det stemte nok.. bestemor pleide å si «vi kan prate om absolutt alt vi, lille vennen min».. vi hadde mange hemmeligheter oss 2 imellom.. jeg visste mange ting om hennes liv som hun aldri har fortalt til noen andre enn meg, og omvendt! 

de andre 6 barnebarna har jo såklart også et godt forhold til bestemor.. men de har nok et mer «universal/unison» forhold til henne. De kjenner henne ikke slik jeg kjenner henne.. det handler nok om at de ikke hadde like mye «behov» for henne slik som jeg hadde.. 

så— minneordet fra barnebarn i begravelsen.. det minneordet som alle bortsett fra meg ville skrevet ville vært noe som «kjære bestemor, takk for alle vaffelstunder, ullsokker til jul og verdens beste suksessterte, takk for alt - barnebarna dine»…. Men det holder ikke for meg altså😅 for meg var hun så ENORMT mye mer.. jeg vil ha mitt eget minneord der jeg får takket henne for den hun var! 

Litt redd for at de andre skal bli «snurt».. men de vet jo også innerst inne hvem som var favoritten😇 det er ikke noen av dem som har besøkt henne 3 ganger i uka minst i voksen alder, og snakket med henne på telefon stort sett hver eneste dag! Ikke at man kan forvente det av folk altså .. men slik var bare forholdet vårt❤️

har noen her inne lignende situasjoner?

Anonymkode: cb84e...064

Det er lissom her du mister seriøsiteten på hva du vil oppnå. 

Anonymkode: a91fa...82a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egen minnetale er kjempefint, men du er nødt til å være veldig forsiktig og respektfull her. Ikke prøv å gi inntrykk av at du var en favoritt eller at akkurat du var spesiell. Det kan bli en vakker tale hvis du er flink å ordlegge deg og får til balansegangen, men det blir fort kleint hvis du kjører på med meg, meg, meg, noe hovedinnlegget ditt ser litt ut til at du kanskje kan gjøre. 

Anonymkode: 4e70c...982

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...