AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #1 Skrevet 9. oktober 2025 Jeg har et bonusbarn på 8 år hvor mor til barnet ikke er helt god. Hun holder tilbake samvær fra pappaen og kommer med beskyldninger som er helt på bærtur. Dette har hun forsøkt å gjort tidligere også hvor det også da ble koblet på rettsapparatet med psykolog og de fant ingen slike reaksjoner på barnet slik hun hadde sagt.. Altså at pappa skal ha vært sint og uberegnelig osv. jeg tenker at ungen har det ikke bra med en mamma som saboterer samvær og setter barnet opp mot far. Ungen er veldig glad i pappaen, meg og sin lillebror og ba selv om å få være mer hos oss tidligere. Mor snakket med barnet da og da ville han beholde det slik det var, vi valgte da å la være å gjøre mer med det da vi ikke ville også legge press på barnet slik som mor holder på. Vi tenker å ta saken videre og for å få mer omsorg da dette er uholdbart. Forrige gang ble det avtalt ca 30%, men det må være bedre for han å være hos oss minst 50%. Noen som har vært i ca samme situasjon? Anonymkode: 990a0...9ae
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #2 Skrevet 9. oktober 2025 Far kan kreve mer samvær. Imidlertid teller status quo så tungt at med mindre barnet er tydelig på at det vil det, er det lite sannsynlig med gjennomslag. Det taler også mot 50-50 når konfliktnivået mellom foreldrene er høyt. Steforeldre bør generelt holde seg unna å kjempe for samvær. Anonymkode: 674d6...065 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå