Gå til innhold

Syklisk ketose/lavkarbo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som gjør det på den måten? F.eks 5-6 dager på keto og så 1-2 dager med karbohydrater? Leste et sted at det kunne være lurt, men har ikke prøvd det selv. Hvilke erfaringer har dere med det? Har lipødem som blir mye verre ved inntak av karbo, men blir så tungvint med full keto-diett da jeg bor med noen som spise normal diett. Om syklisk ketose ikke er farlig, kan det være en grei løsning?

Anonymkode: 023c1...535

Videoannonse
Annonse
Gjest Haldrup
Skrevet

Du er nødt til å gjøre det som er best for DEG.... Funker det.... så funker det...! 

Kanskje du heller bør forsøke å overbevise samboeren din om også å spise keto kost, da blir det ikke så tungvint i lengden.... Om samboeren din ønsker antakelig det beste for deg.... Kanskje det ikke er så stort et steg for hen å skifte?

Skrevet

Klarer du og komme i ketose så raskt da? Har lest om annenhver måned for og lure kroppen / metabolismen . 
jeg bruker tid på og komme i ketose, så for meg hadde det vært bortkastet , men om du kommer så raskt i ketose og har rask effekt så hvorfor ikke . 

Anonymkode: 8fdbf...7ff

Skrevet
Haldrup skrev (8 timer siden):

Du er nødt til å gjøre det som er best for DEG.... Funker det.... så funker det...! 

Kanskje du heller bør forsøke å overbevise samboeren din om også å spise keto kost, da blir det ikke så tungvint i lengden.... Om samboeren din ønsker antakelig det beste for deg.... Kanskje det ikke er så stort et steg for hen å skifte?

Han har prøvd, og det funker dårlig når man er kokk😅 😬

Jeg må bare finne ut av det. Som den under skriver, tror jeg ikke jeg kommer meg i ketose igjen så fort når jeg tenker meg om... 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Klarer du og komme i ketose så raskt da? Har lest om annenhver måned for og lure kroppen / metabolismen . 
jeg bruker tid på og komme i ketose, så for meg hadde det vært bortkastet , men om du kommer så raskt i ketose og har rask effekt så hvorfor ikke . 

Anonymkode: 8fdbf...7ff

Jeg tror faktisk du er inne på noe, kommer meg ikke i ketose så raskt igjen... Tar rundt en uke, halvannen for min del, så da er det jo ikke noe vits nei. Annenhver måned høres jo mer levelig ut sånnsett. 

Ts

Gjest Haldrup
Skrevet

Jeg er kokk, jeg klarer fint å holde meg i ketose.... Det handler om hva man spiser på "jobb" man trenger ikke en halv liter med sjokolademousse for å kjenne om smaken er riktig ;) En teskje her og en teskje der ødelegger i allefall ikke for meg ;) 

Skrevet
Haldrup skrev (54 minutter siden):

Jeg er kokk, jeg klarer fint å holde meg i ketose.... Det handler om hva man spiser på "jobb" man trenger ikke en halv liter med sjokolademousse for å kjenne om smaken er riktig ;) En teskje her og en teskje der ødelegger i allefall ikke for meg ;) 

Mistenker at det går litt på viljestyrken hans også, antakelig😆 Jeg har uansett ikke noe problem med at han spiser normalt hvis han liker det best sånn. Jeg klarer jo å spise keto likevel, selv om det blir litt kronglete innimellom. Det verste er kanskje når vi blir bedt på middag hos andre, og de ikke har keto-vennlig mat. Hjemme lager samboeren min mat som er tilpasset meg også, så sånnsett ikke et problem-problem hjemme. Er bare litt kjipt innimellom for min egen del når jeg må holde meg unna ting jeg synes er godt😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...