Gå til innhold

Lovlig mannlig elsker i parforhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

eller byttet partner

Hvis du har hatt sex med en annen mann, så har du jo byttet partner. Det er derfor det heter swinging. Man swinger mellom sin faste partner og den andre. Fram og tilbake. Det trenger selvsagt ikke skje i samme rom. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Reglene mellom deg og din partner er selvsagt en privatsak, men i et offentlig forum er det selvsagt legitimt å diskutere begreper og begrepenes innhold. Det er åpenbart også legitimt å påpeke når begrepet blir brukt på feil måte i forumet. Jeg kan ikke helt se hva som er så kontroversielt med det. 

Det er det.

Og begrepet vi bruker når det gjelder treff, er "informasjon" av de allerede involvert FØR seksuelle møter med andre. Årsaken (som du spurte om) er privat.

Anonymkode: 05fd5...6a1

Skrevet
Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Hvis du har hatt sex med en annen mann, så har du jo byttet partner. Det er derfor det heter swinging. Man swinger mellom sin faste partner og den andre. Fram og tilbake. Det trenger selvsagt ikke skje i samme rom. 

Jeg har aldri byttet partner med min partner nei. Aldri har en av mine partnere vært involvert i en partner av mine partnere. 

Det kalles åpent forhold når ikke man er sammen.

• Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Swinging refererer til en form for ikke-monogam seksuell aktivitet der par engasjerer seg i seksuelle utvekslinger med andre par, og hvor det sentrale elementet er at «parret også kan oppleves som en enhet», som nevnt i Wikipedia. Begrepet kommer fra det engelske ordet «swing», som betyr «bevege seg fram og tilbake som i en huske», og ordet brukes for å beskrive aktiviteten som en form for «frigjort, livlig og moderne» livsstil. 

Nøkkeltrekk ved swinging:

Ikke-monogam aktivitet: Swinging innebærer seksuelle utvekslinger med andre enn ens faste partner, men paret som et par kan fortsatt være en enhet. 

Fokus på paret: En sentral del av opplevelsen for deltakerne i swinging er at paret blir observert og opplevd som et team. 

Her har du altså hva Google sier..

• Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (5 minutter siden):

Et åpent forhold er en relasjon der partene er enige om at det er greit å ha andre intime, seksuelle eller emosjonelle relasjoner enn den primære partneren. Dette står i motsetning til monogame forhold, der partene kun er intime med hverandre. Reglene og grensene i et åpent forhold varierer sterkt fra par til par, og krever tydelig kommunikasjon for å sikre at begge er på samme side. 

Hovedtrekk ved et åpent forhold

Samtykke fra alle parter: Den sentrale forutsetningen er at alle involverte parter gir sitt fulle samtykke til å være åpne for andre relasjoner. 

Motsatt av monogami: Et åpent forhold er et uttrykk for samtykkende ikke-monogami, der man velger å ikke være utelukkende hengiven til én partner. 

Varierende regler: Reglene for et åpent forhold er fleksible og kan endre seg over tid. De kan inkludere: 

Seksuell åpenhet

Og her.

• Nyttig 2
Skrevet
Topper og daler skrev (1 time siden):

Eventuelt er det du som krever definisjonsmakt ingen har gitt deg.

Det er jo du som har kommet inn her og skal trykke din definisjon av swinging og åpent forhold på andre sine relasjoner. Mine kommentarer er i reaksjon på dette.

Til å definere åpent forhold til å være nær sagt hva som helst. Fint, for deg. Det gir sikkert likes og tomler her inne. Realitetene er at mange av dere som insisterer på å ha et åpent forhold ikke har det.

Etter din definisjon.

Det er svært krevende å leve i et forhold der den ene parten - kvinnen - har et privat sexliv som partneren ikke har tilgang til eller får ta del i. Han har åpenbart ikke de samme mulighetene eller ressursene til å leve ut en slik livsstil.

Hvordan vet du at mannen ikke har de samme mulighetene?

Det er når man innser denne skjevfordelingen problemene tårner seg opp. Det er virkeligheten for et stort flertall som utforsker åpent forhold-konseptet. Og det er nok også grunnen til at de fleste kvinner, som er tilbøyelig til en slik livsstil, også foretrekker en mer risikofri variant som i realiteten er swinging. 

Du synser utrolig mye her og presenterer det som fakta.

Vil anbefale deg og legge til at din mening ikke burde presenteres som fakta.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk! 

Selv har jeg aldri hatt sex med andre i samme rom som min partner eller byttet partner, men er visst swingers 🤷

Jeg har gjort det, og har kommet fram til at om det ikke er dedikerte trekanter i spesifikke situasjoner så er det ikke noe for meg. Jeg er tydeligvis også swinger siden jeg og fruen har regler relatert til hvem vi kan innlede relasjoner til og at man ikke skal prioritere relasjonene over hverandre.

Merkelig. Her har jeg trodd i alle år at vi har et åpent forhold, nettopp fordi vi ikke ser på hverandre har sex, ikke liker swingerstreff, at vi ikke må fortelle hverandre om hvem vi møter og når - men så viser det seg at vi er swingers. Fordi vi har noen regler.

Rare greier.

• Nyttig 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (47 minutter siden):

Det er jo du som har kommet inn her og skal trykke din definisjon av swinging og åpent forhold på andre sine relasjoner. Mine kommentarer er i reaksjon på dette.

Etter din definisjon.

Hvordan vet du at mannen ikke har de samme mulighetene?

Du synser utrolig mye her og presenterer det som fakta.

Vil anbefale deg og legge til at din mening ikke burde presenteres som fakta.

Jeg har gjort det, og har kommet fram til at om det ikke er dedikerte trekanter i spesifikke situasjoner så er det ikke noe for meg. Jeg er tydeligvis også swinger siden jeg og fruen har regler relatert til hvem vi kan innlede relasjoner til og at man ikke skal prioritere relasjonene over hverandre.

Merkelig. Her har jeg trodd i alle år at vi har et åpent forhold, nettopp fordi vi ikke ser på hverandre har sex, ikke liker swingerstreff, at vi ikke må fortelle hverandre om hvem vi møter og når - men så viser det seg at vi er swingers. Fordi vi har noen regler.

Rare greier.

Jepp. Her har alle involverte like muligheter. 

Her er det også meget sikkert da vi er en lukket sirkel.

Men det er visst mye jeg ikke har skjønt av eget liv tydeligvis. 

Nå var det lett å finne frem definisjoner på ting via Google. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Swinging refererer til en form for ikke-monogam seksuell aktivitet der par engasjerer seg i seksuelle utvekslinger med andre par, og hvor det sentrale elementet er at «parret også kan oppleves som en enhet», som nevnt i Wikipedia. Begrepet kommer fra det engelske ordet «swing», som betyr «bevege seg fram og tilbake som i en huske», og ordet brukes for å beskrive aktiviteten som en form for «frigjort, livlig og moderne» livsstil. 

Nøkkeltrekk ved swinging:

Ikke-monogam aktivitet: Swinging innebærer seksuelle utvekslinger med andre enn ens faste partner, men paret som et par kan fortsatt være en enhet. 

Fokus på paret: En sentral del av opplevelsen for deltakerne i swinging er at paret blir observert og opplevd som et team. 

Her har du altså hva Google sier..

Hva er motsetningen til det jeg skriver? Jeg brukte jo nærmest ordrett samme definisjon. 

Skrevet

Jeg har aldri byttet partner med min partner nei. Aldri har en av mine partnere vært involvert i en partner av mine partnere. 

Hvis du har hatt sex med en annen mann enn din faste partner, så har du jo per definisjon byttet partner. Du har byttet din faste partner ut med en annen partner.

Skrevet

Et åpent forhold er en relasjon der partene er enige om at det er greit å ha andre intime, seksuelle eller emosjonelle relasjoner enn den primære partneren. Dette står i motsetning til monogame forhold, der partene kun er intime med hverandre. Reglene og grensene i et åpent forhold varierer sterkt fra par til par, og krever tydelig kommunikasjon for å sikre at begge er på samme side. 

Hovedtrekk ved et åpent forhold

Samtykke fra alle parter: Den sentrale forutsetningen er at alle involverte parter gir sitt fulle samtykke til å være åpne for andre relasjoner. 

Motsatt av monogami: Et åpent forhold er et uttrykk for samtykkende ikke-monogami, der man velger å ikke være utelukkende hengiven til én partner. 

Varierende regler: Reglene for et åpent forhold er fleksible og kan endre seg over tid. De kan inkludere: 

Seksuell åpenhet

Og her.

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Hva er motsetningen til det jeg skriver? Jeg brukte jo nærmest ordrett samme definisjon. 

Dette er definisjonen du har nektet for. 

Ville vise til forskjellen da du mener at dette også er swinging..

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er definisjonen du har nektet for. 

Ville vise til forskjellen da du mener at dette også er swinging..

Hva vil jeg nekte for? Forklar! 

Skrevet

Hadde kona tatt det opp ønske om en ekstra mann hadde jeg sagt tydelig fra at det er uaktuelt. Forholdet hadde fått seg en støyt. Hadde hun nevnt det igjen hadde jeg blitt illsint. Kan trygt si det hadde blitt kroken på døra

Anonymkode: 6b5b7...9af

Skrevet

I denne ikke veldig interessante definisjonskampen spiller jeg inn følgende:

I åpne forhold engasjerer man seg ofte i det som defineres som swinging. Det er en definisjonsmessig overlapping mellom åpne forhold og swinging. 

• Liker 1
Skrevet
Village skrev (14 timer siden):

I denne ikke veldig interessante definisjonskampen spiller jeg inn følgende:

I åpne forhold engasjerer man seg ofte i det som defineres som swinging. Det er en definisjonsmessig overlapping mellom åpne forhold og swinging. 

I denne definisjonskampen er det om å gjøre å definere seg som en som lever i åpent forhold. Det har høyere status her inne enn å f.eks. definere seg som hotwife, som i realiteten mange er, og som er en kategori som befinner seg godt innenfor swingers-paraplyen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 21.18):

Kanskje en ekstra mann i fantasien. I praksis vet jeg det som regel bare blir surr. Sjalusi og masse styr. En venn lever i polygami og det ender alltid opp med drama. 

Anonymkode: 2b9f5...1e0

Det er da pokker meg konstant drama i de aller fleste monogame forhold også. Fellesnevnern er at det er kvinner involvert 

Anonymkode: 67322...da0

Skrevet
Village skrev (På 7.10.2025 den 20.56):

Hva synes du om å være en av personene i et trekantforhold bestående av et gift par og en mannlig elsker? Enten det er som kvinnen eller som en av mennene. Svar i forhold til en eller flere av de tre personene.

Finnes mange cuckoldforhold der ute. Jeg har selv vært aktiv på dating sider gjennom årene. Nakenprat, fetlife og tinder har gitt flest treff. Har hatt flere kvinner som blir kjørt av mannen og blitt sluppet av hos meg, og så hentet igjen et par timer etterpå. 
Dette fordi både kvinnen og manne tenner på at hun ligger med andre menn. Ofte også fordi de tenner på at hun får noe som er betydelig større enn de hun får hjemme hos mannen. Noen har jeg truffet jevnlig over flere år. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Village skrev (På 7.10.2025 den 20.56):

Hva synes du om å være en av personene i et trekantforhold bestående av et gift par og en mannlig elsker? Enten det er som kvinnen eller som en av mennene. Svar i forhold til en eller flere av de tre personene.

Etter å ha filtrert bort 80 prosent av innleggene her, for en stor del forårsaket av steinkastingen mellom @Katten.2.0 og @Topper og daler så er nok forholdet/settingen trådstarter ønsket å debattere relativt fraværende på Kvinneguiden. Muligens fordi flertallet av brukerne ikke har denne interessen, alternativt fordi mange ikke vil utdype. Nok om det. 

Hva jeg synes om det? Vel, som mangeårig "Bull" for par (gifte, samboende, yngre og mer voksne) så må jeg helt ærlig innrømme at den dynamikken man kan skape, dersom alt "klaffer", er utrolig fascinerende, tilfredsstillende og spennende. Det som gir meg mest er egentlig to ting: Jeg blir kjent med mange fine, interessante, åpne, lekne, hyggelige og fine folk som både gir meg mye, jeg lærer noe om menneskesinnet hele tiden og jeg får også bekreftelser på at jeg beriker andre. Den andre, mer seksuelle, siden er hvor ekstremt pirrende og fascinerende det er å oppleve kvinner som slipper hemningene, våger å nyte, være litt gale og tråkke godt utenfor komfortsonen sin. Forutsatt at de har en partner som heier på akkurat det. Og det er også både viktig og ganske så pirrende å samtidig være vitne til at deres partnere finner sin rolle og plass, og nyter det hele, enten det er i en klassisk trekant setting men aller helst, og som oftest, i en cuckold setting der ydmykelse er essensielt. Ganske mange menn finner det svært pirrende og overraskende mange kvinner blir fullstendig begeistret og hengivne (ovenfor meg) av denne, for mange, totale endringen av "rangordningen". 

Oppsummert: Jeg synes det er veldig tilfredsstillende å være den mannlige elskeren for et (gift) par. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...