Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #41 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er også langt innafor hva som kan regnes som et åpent forhold... Anonymkode: 05fd5...6a1 Nei, dette er swinging.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #42 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (8 minutter siden): Nei, dette er swinging. Dette er et åpent forhold. Anonymkode: 05fd5...6a1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #43 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (22 minutter siden): Først og fremst har åpent forhold (og poly) en mye høyere status enn swinging. Særlig her inne. Dessuten er swinging noe man gjør sammen, er sammen om og forteller hverandre om. Den klassiske amerikanske swingingen, der fenomenet kanskje startet, er litt som du beskriver. Bytte av partner, men med partners samtykke og vitende vilje - også fordi hen tenner på det selv. Åpent forhold er gjerne at man har et parallelt sexliv, der partneren ikke er involvert, og kanskje ikke en gang vet om den eller de andre sexpartnerne. Man har ikke sex med andre for å dele opplevelsen med partneren, men først og fremst fordi man får utbytte av det selv. Det er dette som er planen fremover 😊 Anonymkode: 3b5be...377
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #44 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er et åpent forhold. Anonymkode: 05fd5...6a1 Poenget med åpent forhold er jo at det er åpent. Som betyr at partner ikke legger seg oppi om man har sex med andre. I swinging har man regler. Man kan være med andre under visse forutsetninger. Hvis man er i åpent forhold kan man ligge med andre på weekendtur med venninner. Uten at partneren trenger å vite om det, for man har avtalt at det er slik man vil ha det. Og partner vil ikke reagere selv om han får vite om det ad omveier. Jeg har vært swingers i 15 år. Hvis jeg hadde ligget med en kollega på konferanse med jobben, så hadde jeg vært utro. Selv om jeg og min kjæreste ligger med andre. 1
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #45 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er dette som er planen fremover 😊 Anonymkode: 3b5be...377 Ok, da kommer begrepet realisme inn. Test det ut og se om det fungerer. Sjansen er stor for at det ikke vil fungere. F.eks. kan jeg garantere deg at du får et atskillig bedre, rikere og rausere personlig utbytte enn din mannlige partner. Så får du jo se hvordan han reagerer på det i lengden. Hvis han ikke en gang får dele dine opplevelser, bare ha en fornemmelse av at det er noe du antakeligvis gjør.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #46 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (46 minutter siden): Poenget med åpent forhold er jo at det er åpent. Som betyr at partner ikke legger seg oppi om man har sex med andre. I swinging har man regler. Man kan være med andre under visse forutsetninger. Hvis man er i åpent forhold kan man ligge med andre på weekendtur med venninner. Uten at partneren trenger å vite om det, for man har avtalt at det er slik man vil ha det. Og partner vil ikke reagere selv om han får vite om det ad omveier. Jeg har vært swingers i 15 år. Hvis jeg hadde ligget med en kollega på konferanse med jobben, så hadde jeg vært utro. Selv om jeg og min kjæreste ligger med andre. Helt feil. Åpent betyr for de aller fleste ikke at det er uten innblanding eller regler. Jeg kjenner kun et forhold der de har anledning til å gjøre akkurat som de måtte føle for, og de driver også med swinging.. Det er selvsagt strenge regler og krav til partner ved åpne forhold. Du sitter på definisjoner som singen andre har hørt om, hvor tar du det fra? Jeg ville også vært utro om jeg lå med en kollega, fordi kollegaer og naboer er forbudt i mitt åpne forhold. Det samme gjelder venner. Det gjelder de fleste jeg kjenner i åpne forhold, så hvor får du dette fra?? Anonymkode: 05fd5...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #47 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (50 minutter siden): Poenget med åpent forhold er jo at det er åpent. Som betyr at partner ikke legger seg oppi om man har sex med andre. I swinging har man regler. Man kan være med andre under visse forutsetninger. Hvis man er i åpent forhold kan man ligge med andre på weekendtur med venninner. Uten at partneren trenger å vite om det, for man har avtalt at det er slik man vil ha det. Og partner vil ikke reagere selv om han får vite om det ad omveier. Jeg har vært swingers i 15 år. Hvis jeg hadde ligget med en kollega på konferanse med jobben, så hadde jeg vært utro. Selv om jeg og min kjæreste ligger med andre. Jeg ville også vært utro om jeg ikke på forhånd fortalte om treff.. Anonymkode: 05fd5...6a1 2
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #48 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er selvsagt strenge regler og krav til partner ved åpne forhold. Hvis det er STRENGE regler og krav til partner, så er det jo ikke åpent. «Åpent» betyr ikke strengt. Det er det motsatte av strengt. Det blir som å si at varmt er kaldt og vått er tørt. Det er den reneste nytale. Endret 9. oktober 2025 av Topper og daler
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #49 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ville også vært utro om jeg ikke på forhånd fortalte om treff.. Anonymkode: 05fd5...6a1 Hvorfor må du fortelle om det på forhånd?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #50 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (7 minutter siden): Hvis det er STRENGE regler og krav til partner, så er det jo ikke åpent. «Åpent» betyr ikke strengt. Det er det motsatte av strengt. Det blir som å si at varmt er kaldt og vått er tørt. Det er den reneste nytale. Topper og daler skrev (4 minutter siden): Hvorfor må du fortelle om det på forhånd? Man har regler for hvem det er ok å møte, på samme måte som andre par. De færreste syns det er ok å blande inn ekser, naboer, kolleger, venner osv i sexlivet. De fleste som lever sammen forteller partner om planer og treff. Av rent praktiske grunner, om ikke annet. Anonymkode: 3b5be...377 3
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #51 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man har regler for hvem det er ok å møte, på samme måte som andre par. De færreste syns det er ok å blande inn ekser, naboer, kolleger, venner osv i sexlivet. De fleste som lever sammen forteller partner om planer og treff. Av rent praktiske grunner, om ikke annet. Anonymkode: 3b5be...377 Åpent forhold betyr et minimum av regler. Ikke venner, ikke kolleger. Greit. Men bare fordi det er upraktisk å involvere disse. Man sier ifra at man skal treffe elskeren. Ikke fordi partner blir tent av å vite, eller fordi man er sammen om det. Bare for å forhindre at det blir dobbeltbooking - at ikke hytteturen planlegges samme helg. Og skulle kona møte en fremmed mann hun tenner på når hun er ute på byen, så kan hun bli med hjem til ham og ha sex. Hvis det skjer diskret og hun praktiserer sikker sex. Hun trenger ingen «godkjenning» av ektemannen på forhånd. Hun trenger heller ikke fortelle om det etterpå. Fordi de har åpent forhold. Endret 9. oktober 2025 av Topper og daler 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #52 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (5 minutter siden): Åpent forhold betyr et minimum av regler. Ikke venner, ikke kolleger. Greit. Men bare fordi det er upraktisk å involvere disse. Man sier ifra at man skal treffe elskeren. Ikke fordi partner blir tent av å vite, eller fordi man er sammen om det. Bare for å forhindre at det blir dobbeltbooking - at ikke hytteturen planlegges samme helg. Og skulle kona møte en fremmed mann hun tenner på når hun er ute på byen, så kan hun bli med hjem til ham og ha sex. Hvis det skjer diskret og hun praktiserer sikker sex. Hun trenger ingen «godkjenning» av ektemannen på forhånd. Hun trenger heller ikke fortelle om det etterpå. Fordi de har åpent forhold. Det er opp til hvert enkelt par hva de ønsker at den andre skal dele, både før og etter treff. Anonymkode: 3b5be...377 2
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #53 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er opp til hvert enkelt par hva de ønsker at den andre skal dele, både før og etter treff. Anonymkode: 3b5be...377 Poenget var: Hvis de deler opplevelser, er enige om hvem de skal treffe og når - da er det knapt et åpent forhold. Da ligner det mer på swinging. Noe som er helt greit. Jeg er swingers selv, og jeg synes det er mye mer ærlig å kalle et slikt forhold for swinging. Det er jævla mye jåleri rundt «åpne forhold». Det er status å si at man er i et åpent forhold. Realitetene er at er svært få, antakelig promiller, som har et forhold som ville tåle en slik livsstil.
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #54 Skrevet 9. oktober 2025 For ordens skyld vil jeg påpeke at jeg og min kone - begge - har hatt fast elsker/elskerinne som vi har møtt alene. Over en lang periode. Over år. Begge har visst når vi skulle møte den andre. Og vi har fortalt hverandre om hva som skjedde under treffet etterpå. Typisk swinging. Dette er ikke åpent forhold.
Katten.2.0 Skrevet 9. oktober 2025 #55 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (9 minutter siden): Poenget var: Hvis de deler opplevelser, er enige om hvem de skal treffe og når - da er det knapt et åpent forhold. Da ligner det mer på swinging. Noe som er helt greit. Jeg er swingers selv, og jeg synes det er mye mer ærlig å kalle et slikt forhold for swinging. Det er jævla mye jåleri rundt «åpne forhold». Det er status å si at man er i et åpent forhold. Realitetene er at er svært få, antakelig promiller, som har et forhold som ville tåle en slik livsstil. Du krever en definisjonsmakt ingen har gitt deg. Jeg har også vært i BDSM-miljøet i 15+ år, holdt på med åpent forhold i snart 10 år. Alt som kjennetegner gode sunne åpne forhold er god kommunikasjon og klare regler som er tilpasset menneskene i det forholdet. 1
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #56 Skrevet 9. oktober 2025 (endret) Katten.2.0 skrev (16 minutter siden): Du krever en definisjonsmakt ingen har gitt deg Eventuelt er det du som krever definisjonsmakt ingen har gitt deg. Til å definere åpent forhold til å være nær sagt hva som helst. Fint, for deg. Det gir sikkert likes og tomler her inne. Realitetene er at mange av dere som insisterer på å ha et åpent forhold ikke har det. Det er svært krevende å leve i et forhold der den ene parten - kvinnen - har et privat sexliv som partneren ikke har tilgang til eller får ta del i. Han har åpenbart ikke de samme mulighetene eller ressursene til å leve ut en slik livsstil. Det er når man innser denne skjevfordelingen problemene tårner seg opp. Det er virkeligheten for et stort flertall som utforsker åpent forhold-konseptet. Og det er nok også grunnen til at de fleste kvinner, som er tilbøyelig til en slik livsstil, også foretrekker en mer risikofri variant som i realiteten er swinging. Endret 9. oktober 2025 av Topper og daler 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #57 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (1 time siden): Hvis det er STRENGE regler og krav til partner, så er det jo ikke åpent. «Åpent» betyr ikke strengt. Det er det motsatte av strengt. Det blir som å si at varmt er kaldt og vått er tørt. Det er den reneste nytale. Hva er en regel om ikke streng? Åpent kan bety så mangt. Det betyr ikke uten rammer, regler eller annet. Topper og daler skrev (1 time siden): Åpent forhold betyr et minimum av regler. Ikke venner, ikke kolleger. Greit. Men bare fordi det er upraktisk å involvere disse. Man sier ifra at man skal treffe elskeren. Ikke fordi partner blir tent av å vite, eller fordi man er sammen om det. Bare for å forhindre at det blir dobbeltbooking - at ikke hytteturen planlegges samme helg. Og skulle kona møte en fremmed mann hun tenner på når hun er ute på byen, så kan hun bli med hjem til ham og ha sex. Hvis det skjer diskret og hun praktiserer sikker sex. Hun trenger ingen «godkjenning» av ektemannen på forhånd. Hun trenger heller ikke fortelle om det etterpå. Fordi de har åpent forhold. Akkurat som monogame forhold har forskjellige regler og grenser, har ikkemonogame forhold det. Da kan jo jeg si at siden det ene paret jeg kjenner som er swingers, kan ligge med naboen, kan selvfølgelig du også gjøre det? Nei, du ser jo hvor feil det blir at en ukjent person skal legge premisser for din relasjon..? Ps: hvorfor reglene er som de er, er en privatsak mellom mine partnere og meg som sammen setter dem. Anonymkode: 05fd5...6a1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #58 Skrevet 9. oktober 2025 Katten.2.0 skrev (51 minutter siden): Du krever en definisjonsmakt ingen har gitt deg. Jeg har også vært i BDSM-miljøet i 15+ år, holdt på med åpent forhold i snart 10 år. Alt som kjennetegner gode sunne åpne forhold er god kommunikasjon og klare regler som er tilpasset menneskene i det forholdet. Takk! Selv har jeg aldri hatt sex med andre i samme rom som min partner eller byttet partner, men er visst swingers 🤷 Anonymkode: 05fd5...6a1
Topper og daler Skrevet 9. oktober 2025 #59 Skrevet 9. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ps: hvorfor reglene er som de er, er en privatsak mellom mine partnere og meg som sammen setter dem. Reglene mellom deg og din partner er selvsagt en privatsak, men i et offentlig forum er det selvsagt legitimt å diskutere begreper og begrepenes innhold. Det er åpenbart også legitimt å påpeke når begrepet blir brukt på feil måte i forumet. Jeg kan ikke helt se hva som er så kontroversielt med det.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #60 Skrevet 9. oktober 2025 Topper og daler skrev (38 minutter siden): Eventuelt er det du som krever definisjonsmakt ingen har gitt deg. Til å definere åpent forhold til å være nær sagt hva som helst. Fint, for deg. Det gir sikkert likes og tomler her inne. Realitetene er at mange av dere som insisterer på å ha et åpent forhold ikke har det. Det er svært krevende å leve i et forhold der den ene parten - kvinnen - har et privat sexliv som partneren ikke har tilgang til eller får ta del i. Han har åpenbart ikke de samme mulighetene eller ressursene til å leve ut en slik livsstil. Det er når man innser denne skjevfordelingen problemene tårner seg opp. Det er virkeligheten for et stort flertall som utforsker åpent forhold-konseptet. Og det er nok også grunnen til at de fleste kvinner, som er tilbøyelig til en slik livsstil, også foretrekker en mer risikofri variant som i realiteten er swinging. Her kommer du med meget.. Vi har selvfølgelig tilgang til og tar del i alle aspekter (unntatt selve akten). Ingen hemmeligheter, utestengelse eller noen som går bak ryggen på andre Han har fire, jeg har to. Jeg har levd som ikkemonogam i tosifret antall år, og gir heldigvis ikke ukjente menn på nett definisjonsmakta over verken meg eller mine relasjoner 😊 Anonymkode: 05fd5...6a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå