Gå til innhold

Lovlig mannlig elsker i parforhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Og så?

Det er fortsatt ikke mengden partner man har som definerer om hvorvidt forholdet er åpent. Det er avtalene mellom partene. Jeg og fruen har fortsatt et åpent forhold selv om hun har foretrukket meg de siste årene. Hun har like fullt mulighet til å gå på byen eller på Tinder for å møte noen om hun ønsker.

Jeg har aldri snakket om mengde. Det er det du som gjør. Jeg bare konstaterer det åpenbare - det er enklere å lage slike avtaler i teorien enn å leve dem ut i praksis. Den påstanden står seg godt, uavhengig av hvilke avtaler du og din partner har.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Topper og daler skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri snakket om mengde. Det er det du som gjør. Jeg bare konstaterer det åpenbare - det er enklere å lage slike avtaler i teorien enn å leve dem ut i praksis. Den påstanden står seg godt, uavhengig av hvilke avtaler du og din partner har.  

Og jeg synes det er rart av deg å henge deg opp i hvorvidt hun faktisk møter partnere eller ikke. Det framstod som litt nedlatende.

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Og jeg synes det er rart av deg å henge deg opp i hvorvidt hun faktisk møter partnere eller ikke. Det framstod som litt nedlatende.

Mitt forslag til henne - og andre - som har dette som en skrivebordsteori, er å vente til den er prøvd ut i praksis før man «flotter seg med» at man lever i et åpen forhold. Dette er en måte å leve på som kan framstå sexy i teorien, men som passer for de aller færreste av oss i praksis. Vi snakker om promiller av befolkningen. Og jeg er ikke helt uten erfaring på området, da jeg i mitt eget forhold har levd som swingers i mange år. Men å være swingers er tross alt mye mer risikofritt enn åpent forhold. 

Skrevet
Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Mitt forslag til henne - og andre - som har dette som en skrivebordsteori, er å vente til den er prøvd ut i praksis før man «flotter seg med» at man lever i et åpen forhold. Dette er en måte å leve på som kan framstå sexy i teorien, men som passer for de aller færreste av oss i praksis. Vi snakker om promiller av befolkningen. Og jeg er ikke helt uten erfaring på området, da jeg i mitt eget forhold har levd som swingers i mange år. Men å være swingers er tross alt mye mer risikofritt enn åpent forhold. 

Og på hvilken måte føler du at dette tilførte tråden eller personen du siterte noe som helst?

Hun er i et åpent forhold. Hun prater med potensielle. Problemstillingene ved et åpent forhold kommer til å treffe dem som par, eller kanskje hun finner ut at hun bare liker å flørte - og alt dette uavhengig innleggene fra deg.

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Og på hvilken måte føler du at dette tilførte tråden eller personen du siterte noe som helst?

Realisme. Det er hva det tilfører diskusjonen. Som så mange andre diskusjoner her. 

Skrevet
Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Realisme. Det er hva det tilfører diskusjonen. Som så mange andre diskusjoner her. 

Den realismen kommer uansett:

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Hun er i et åpent forhold. Hun prater med potensielle. Problemstillingene ved et åpent forhold kommer til å treffe dem som par, eller kanskje hun finner ut at hun bare liker å flørte - og alt dette uavhengig innleggene fra deg.

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Den realismen kommer uansett:

Det tror jeg også, hvis hun faktisk prøver dette i praksis. Og da er sannsynligheten, rent statistisk, stor for at det ikke fungerer. Noe som bør være uproblematisk å skrive i et åpent diskusjonsforum når tematikken tas opp. 

Skrevet
Topper og daler skrev (7 timer siden):

Det tror jeg også, hvis hun faktisk prøver dette i praksis. Og da er sannsynligheten, rent statistisk, stor for at det ikke fungerer. Noe som bør være uproblematisk å skrive i et åpent diskusjonsforum når tematikken tas opp. 

For oppklaring: vi har praksisert et semi-åpent forhold en stund, hvor vi har truffet andre hver for oss. Mannen/jeg har vært involvert i all kommunikasjon før treffet. Mest fordi vi tenner på det, ikke for å kontrollere noe. Så har vi snakket om hva vi er komfortable med før treffet og delt alt i ettertid. Så vi vet at vi syns det er ok å treffe andre og at partneren treffer andre. 

Kommunikasjon med andre er fremdeles åpent og partneren kan sjekke når som helst. Men vi kom frem til at vi begge er komfortable med et helt åpent forhold. 

Jeg tar til meg tilbakemeldingene og trår veldig forsiktig inn i dette. Jeg gjør grundige undersøkelser på forhånd og er meget selektiv i forhold til hvem jeg snakker med og hva jeg deler. 

Anonymkode: 3b5be...377

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For oppklaring: vi har praksisert et semi-åpent forhold en stund, hvor vi har truffet andre hver for oss. Mannen/jeg har vært involvert i all kommunikasjon før treffet. Mest fordi vi tenner på det, ikke for å kontrollere noe. Så har vi snakket om hva vi er komfortable med før treffet og delt alt i ettertid. Så vi vet at vi syns det er ok å treffe andre og at partneren treffer andre. 

Kommunikasjon med andre er fremdeles åpent og partneren kan sjekke når som helst. Men vi kom frem til at vi begge er komfortable med et helt åpent forhold. 

Jeg tar til meg tilbakemeldingene og trår veldig forsiktig inn i dette. Jeg gjør grundige undersøkelser på forhånd og er meget selektiv i forhold til hvem jeg snakker med og hva jeg deler. 

Vet ikke om dette kan kalles et åpent forhold. Det høres mer ut som en variant av swingning. 

Skrevet
Topper og daler skrev (30 minutter siden):

Vet ikke om dette kan kalles et åpent forhold. Det høres mer ut som en variant av swingning. 

Ja, det kan godt hende. Jeg er ikke så kjent med de forskjellige begrepene. Hva er den spesifikke forskjellen, tenker du?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ingenting i mot om fruen har en elsker, men det er en stor forskjell på om det er en "fuckfriend" eller en "kjæreste"

Jeg hadde nok stilt noen spørsmål (både til meg selv og hele greia generelt) om det var en ekstra kjæreste som hun i tillegg tilbringer tid sammen slik at det da i realiteten hadde vært to forhold, men på den annen side så hadde det ikke plaget meg nevneverdig om det var en weekend på en reise eller noe slikt, så det er jo denne magiske grensen på hva som er greit og hva som ikke er greit.

Så igjen så vil jeg jo påstå at dialog i forhold er alfa omega.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 21.03):

Har bare efaring fra å være ulovlig mannlig elsker.  Kjedelig når det er lovlig, mer spennende og hetere sex når det er "forbudt" og hemmelig.  😜

Anonymkode: 6e508...027

AnonymBruker skrev (På 7.10.2025 den 21.06):

Enig med deg! Hilsen gift dame som har engasjert en ulovlig mannlig elsker i åresvis…

Anonymkode: bd9ac...1fe

Faktisk er det nivået av tillit og kjærlighet som kan oppnås ved ærlighet og inkludering så innmari mye sterkere enn enhver spenning.

Jeg synes samholdet og tryggheten man føler ved en slik ordning er det beste jeg har opplevd. 

Det er vilt, vakkert, snuskete og dirty uten at noen blir såret og får livet ødelagt. En win win 

Anonymkode: 05fd5...6a1

Skrevet
Topper og daler skrev (På 7.10.2025 den 21.43):

Enkelt å kalle seg gift kvinne i åpent forhold når man bare er det «potensielt». 

Man er likevel i et åpent forhold, selv om man ikke er aktiv..

Jeg er poly, men har hatt kun en partner i perioder. Det gjør meg ikke mindre polyamorøs 😊

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det kan godt hende. Jeg er ikke så kjent med de forskjellige begrepene. Hva er den spesifikke forskjellen, tenker du?

Først og fremst har åpent forhold (og poly) en mye høyere status enn swinging. Særlig her inne. Dessuten er swinging noe man gjør sammen, er sammen om og forteller hverandre om. Den klassiske amerikanske swingingen, der fenomenet kanskje startet, er litt som du beskriver. Bytte av partner, men med partners samtykke og vitende vilje - også fordi hen tenner på det selv. Åpent forhold er gjerne at man har et parallelt sexliv, der partneren ikke er involvert, og kanskje ikke en gang vet om den eller de andre sexpartnerne. Man har ikke sex med andre for å dele opplevelsen med partneren, men først og fremst fordi man får utbytte av det selv. 

Endret av Topper og daler
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er likevel i et åpent forhold, selv om man ikke er aktiv..

Hvis man aldri har «utnyttet» muligheten, og det bare er en status man smykker seg med, så blir det lite troverdig. 

• Liker 1
Skrevet
Topper og daler skrev (3 timer siden):

Swinging er vel ikke solotreff man forteller om til partner..?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Swinging er vel ikke solotreff man forteller om til partner..?

Absolutt. F.eks. har man jo fenomenet cuckold, som befinner seg godt innenfor paraplyfenomenet swinging. Alt fra i samme rom, i hvert sitt rom til å ha elsker. Poenget er at begge deler og tenner på det. 

Endret av Topper og daler
Skrevet
Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Åpent forhold er gjerne at man har et parallelt sexliv, der partneren ikke er involvert, og kanskje ikke en gang vet om den eller de andre sexpartnerne. Man har ikke sex med andre for å dele opplevelsen med partneren, men først og fremst fordi man får utbytte av det selv. 

Du snakker mye om ting du virker å kunne lite om..

Å være utro er ikke å være i et åpent forhold. 

Å være poly) ikkemonogam gir på ingen måte status, har du prøvd å introdusere deg som det på jobb feks og sett reaksjonene du får..?

Jeg har mista tellinga på hvor mange som skal redde meg fordi de tror nettopp på de tingene du tror, og at dette er drevet av en mann som tvinger meg.

Du er jo full av fordommer.

• Nyttig 1
Skrevet
Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Absolutt. F.eks. har man jo fenomenet cuckold, som befinner seg godt innenfor paraplyfenomenet swinging. Alt fra i samme rom, i hvert sitt rom til å ha elsker. Poenget er at begge deler og tenner på det. 

Det er også langt innafor hva som kan regnes som et åpent forhold...

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du snakker mye om ting du virker å kunne lite om..

Å være utro er ikke å være i et åpent forhold. 

Du snakker om ting som du ikke har forstått. Les en gang til. Mitt premiss var ikke utroskap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...