Gå til innhold

Språkkurs for barn (fransk)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 
Datteren, (snart 10 år) i huset har av en eller annen grunn veldig lyst til å lære seg fransk. Hun har holdt på med dualingo, lest enkle bøker, ser på tv osv en god stund. Og hun er blitt kjempeflink (antar jeg da, ingen her i huset eller familien kan et ord på fransk.  Men hun har veldig lyst til å lære språket ordentlig, både skriftlig og muntlig. 
Aner ikke hvor hun har det fra, men språk er jo makt og om motivasjonen er der tenker jeg hun har veldig gode muligheter (vs. tysken jeg tvang meg igjennom på skolen). 
Men finnes det fysisk språkkurs som passer for barn? Vi bor i Oslo. Hun vil helst ta «ordentlig» kurs og ikke på nett. (For da kan hun snakke med andre face to face)

Noen tips?

Anonymkode: 1ceb1...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alliance Francaise -

Støtt henne uansett hva. Fransk bør fremmes. Jeg er personlig lei av denne jævla engelsk-dominansen 

Anonymkode: 9b611...02d

• Liker 1
Skrevet

En positiv hobby som bør støttes så lenge interessen er selvdrevet. Alt som trimmer hjernen, enten det er fransk, sjakk, idrett faktisk også trimmer hjernen, gir en fordel for fremtiden.

Anonymkode: 06b1a...f6b

Skrevet

Hva med å kontakte den franske skolen og spørre om noen vil være lekevenn? Så kan hun lære mens de leker. Slippe å sitte ved en pult og lære grammatikk. Grammatikken lærer hun uansett på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 49a25...de1

• Liker 1
Skrevet

Kan du legge ut en tekst på Facebook? Prøve å komme i kontakt med noen fransktalende bosatte i Oslo via venners venner?

Etterspørre om det finnes noen franske barn bosatt i Oslo som ønsker å bli kjent? 

Kanskje du kan spørre om å bli satt i kontakt med noen via en internasjonal skole?

La de få kontaktinformasjonen din - så får de det kan være aktuelt for ta kontakt. 

Skrevet

støtter det som personen over sier!! vet ikke hva som finnes av tilbud for barn, men vet det er mulig å få privatundervisning i språk fra nettsteder som superprof for eksempel. stå på til dere finner noe! 🙏 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...