AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #1 Skrevet 7. oktober 2025 Hei! Hva finner dere på med barna de ettermiddagene dere bare er hjemme, og hvor gamle er de? Jeg har en datter på 2 og en sønn på 9 mnd. De ettermiddagene vi er hjemme så er jeg å leker med datteren min hele ettermiddagen. Hun krever en del oppmerksomhet og skriker og roper om jeg ikke svarer på ALT hun sier. For eksempel om hun holder en hest så sier hun «se, en hest», og om jeg ikke svarer «ja det er en hest» så skriker hun til meg eller slår/dytter lillebror😅 Er dere med barna deres hele tiden på ettermiddagene eller gjør du dine egne ting også? Anonymkode: 2b815...108 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #2 Skrevet 7. oktober 2025 Lenge siden jeg hadde så små barn, men her må man dele på oppmerksomheten med søsken, gjøremål, gjester, etc. Joda, vi har tid sammen jeg og barna - både sammen og hver for seg. Men å ha min oppmerksomhet 100% hele tiden er ikke ok. Vet ikke om det kommer an på barnet, eller om det er hva de venner seg til? Har du alltid gitt henne oppmerksomhet på sekundet hver gang hun ba om det? (Jo, barna våre får masse oppmerksomhet. Men de hadde ikke noe problemer med at jeg snakket i telefonen, snakket med en gjest, eller lagde middag. Anonymkode: 5de94...378 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #3 Skrevet 7. oktober 2025 Når de var så små, og i barnehagen på dagtid, så gikk jo hele ettermiddagen til å være med de selvsagt. Er jo ikke mange timene, om de er i barnehagen til kl 15, og legger seg kl 19. Det sagt, så var det ikke bare leking, men de var også med meg på oppgaver som å vaske klær, lage mat etc. Det hendte jo de holdt på med sitt også, men når de var så små så var det som regel mamma eller pappa som gjaldt. Anonymkode: b3c2e...82d 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2025 #4 Skrevet 7. oktober 2025 En av oss eller begge er med 3-åringen hele tiden, det er så kort tid fra vi kommer hjem til leggetid. Men bruker og tiden på å lage middag, spise middag og litt rydding og iblant litt husarbeid, klesvask og sånt. Vi henter 1615 i barnehagen og er vanligvis hjemme tidligst 1645. Da er det bare 2 timer til vi starter leggerutinen 1845. Vår krever og en del oppmerksomhet og har høyere lydnivå og kortere lunte etter barnehagen enn om morningen, er jo fordi hun er sliten og ikke har sett oss hele dagen. Leker bedre alene om morningen Men iblant setter hun seg jo med noe eller om bare 1 voksen er hjemme må hun leke litt selv mens vi lager mat osv. Men gjerne mye mas 😄 Anonymkode: 4790b...e1d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå