Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/i/xmGARl/fn-krisen-dramatisk-for-verden

"USAs tidligere rolle og betydelige bidrag kan ikke dekkes inn av andre land på kort sikt, det understreker alvoret i situasjonen, sier den norske FN-ambassadøren."

Seriøst? Klarer virkelig verden ikke å dekke inn bidragskuttene fra USA?

Totalt budsjett for alle FN-organisasjoner er omtrent 65mrd dollar årlig. USA betaler omtrent 19 mrd av disse. 10% av summen er pliktige bidrag, resten er frivillige. 

Om Trump skulle knipe igjen pengesekken fullstendig. Så klarer altså ikke resten av verdens land å skrape sammen usle 19mrd dollar for å holde liv i en organiasjon som er av eksistensiell viktighet for små nasjoner som Norge? 

Hvordan er det mulig?

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...