Gå til innhold

Julegave til studenter i tjueårene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt å tenke på julegaver og har null ideer til gave til min sønn, hans kjæreste og mine to nevøer.

Alle fra 24-29 og tre av de er studenter.

Vanligvis gir jeg klær, sportsutstyr, ting til kjøkkenet i nyinnkjøpte leiligheter, bilpleie (den ene har bil), billetter til konserter, gavekort, flybillett ol

De har vel egentlig det de ønsker seg/trenger, og de tre som er studenter jobber ved siden av studiene og tjener bra nok til at de kan tillate å leve slik de vil.

Tips til noe jeg ikke har gitt enda?

Pris fra 250 og opp til 1300,-

Anonymkode: af915...761

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spørre? 
Kan virkelig ikke tenke meg at studenter på 20 har alt de ønsker seg trenger.. 

Anonymkode: e0178...959

• Liker 7
Skrevet

Gode kjøkkenkniver

• Liker 2
Skrevet

Spør hva de ønsker seg. Om de ønsker seg penger så gi det. Som student/ung voksen trenger man ikke dilldall, og man har ofte lite lagringsplass. 

Anonymkode: d627d...ddd

• Liker 1
Skrevet

Hva ønsker dem seg? Kanskje greit å begynne der.

Anonymkode: db023...de7

Skrevet

Har også tre i samme situasjon, har allerede kjøpt  gode skjærefløler i tre, hetter eller hva det heter (balaclava) til å ha på hodet/halsen når det bli kaldt og små snacks-skåler fra le Creuset. Kunne det vært noe? 

Anonymkode: 51c7d...a1b

Skrevet

Her spurte vi hva de ønsket. I fjord fikk de matkasse med matvarer de likte

Anonymkode: 36a2e...098

Skrevet

Jeg er 27 (kvinne). Setter alltid pris på gavekort! Gjerne på et kjøpesenter eller noe, så jeg kan velge det jeg vil. Ellers er det alltid hyggelig å få smykker; et fint halskjede, armbånd eller noe. Apropos konserter er gavekort på Ticketmaster også gøy å få! Av egen erfaring opplever jeg å få nesten for mye av håndklær og slikt til leiligheten, blir nesten vanskelig å oppbevare alt til slutt, og har ikke brukt for så mye sånt. Men et fint sengesett kan være stas! Det tar man seg ofte ikke råd til å kjøpe selv, og ender med å slite på de gamle fra barndommen. 

Anonymkode: 4dc01...da0

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke kan spørre hva de ønsker seg, så ville jeg kjøpt noe de kan ha bruk for. 
Om det er konsertbilletter, en kasse med mat og forbruksvarer, gode kjøkkenredskaper eller noe annet som hjelper på økonomien. 

Evt. så hadde jeg gitt sønn og nevøer penger i fond. 

Anonymkode: fe854...224

• Liker 1
Skrevet

Kjøkkenutstyr, sengetøy, håndklær, vinterdyne, hvitevarer,  verktøy, støvsuger. 

Anonymkode: 3a0c8...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her spurte vi hva de ønsket. I fjord fikk de matkasse med matvarer de likte

Anonymkode: 36a2e...098

Matkasse var en god idé 

Ts

Anonymkode: af915...761

Skrevet

Når jeg var student var det fint med gaver på enten ting jeg trengte, eller ting jeg ikke unnet meg selv. 
Jeg fikk alt fra ullundertøy, via tynne strømpebukser, til sjampo, balsam, og andre hygiene/velvære-produkter. Jeg husker jo det som kjipt å bruke pengene mine på oppvasksåpe, så satt pris på det også, om ikke akkurat i julegave så ellers i hvert fall 🤪🫣

Jeg har også fått matkasse som jeg har satt veldig pris på. Det kan være kun favorittene, om det så er nudler, til mer eksklusiv mat de ikke unner seg selv, men du vet de alt liker, eller med stor sannsynlighet liker. 

Er det andre ting de trenger nytt av, som er litt «forbruk»? Lås, hjelm, eller lykt til sykkelen. Refleks. Dørmatte, tørkestativ. Tøfler. Er begrenset hvor mye sengetøy og håndklær en faktisk trenger, men det kan være det er ting som er slitte som trenger å fornyes. 

Ellers tror jeg mange setter pris på om ikke en faktisk konsertbillett så gavekort på det. Eller noen måneder med trening. Kanskje et abonnement på enten en avis eller streaming kan også være noe, bare sjekk hva de eventuelt har tilgang til som student. 

Gavekort på Rema, Oda eller f.eks Morgenlevering er også fint. 

Skrevet

Festivalbilletter, deltagelse på et løp, gavekort på spa/Ticketmaster? 

Skrevet

Gavekort på noe som blir litt luksus hvis det ikke er noe de trenger. I samme situasjon fikk jeg en gang gavekort på kaffebrenneriet, en annen gang en litt fancy frisør. Ble veldig glad for begge deler. 

Anonymkode: fd0e8...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...