Gå til innhold

Kan Volvat nekte deg ny time?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man foreksempel har vært der en gang og man etter en god stund bestiller en ny time hos samme lege/behandler  fordi man føler at man trenger det. Kan de nekte deg den timen da hvis de mener det ikke er nødvendig, eller er det i spesielle tilfeller? Man betaler jo for det selv så da lurer jeg jo på hvorfor det er sånn. Eller strekker de seg langt siden man som pasient betaler alt selv? Lurer bare fordi jeg er nysgjerrig.

Anonymkode: 24de4...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En må stort sett ha henvisning dersom en er blitt avsluttet/anses ferdigbehandlet.

Anonymkode: bb8e5...a6b

Skrevet

hvorfor går du ikke bare til vanelig fast lege isteden for og betale dyre dommer for privat 

Anonymkode: 3768c...0e9

• Liker 4
Skrevet

Leger har avlagt ed på å alltid hjelpe, aldri skade. I noen tilfeller så kan det å ta deg inn gang etter gang være til skade, fordi det f.eks opprettholder en helseangst. Hvis fastlegen ikke henviser videre er det sannsynligvis en grunn til det.

Anonymkode: b7db4...12a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

hvorfor går du ikke bare til vanelig fast lege isteden for og betale dyre dommer for privat 

Fordi fastlegen ikke forstår akkurat det problemet? Da er jeg villig til å betale for privat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leger har avlagt ed på å alltid hjelpe, aldri skade. I noen tilfeller så kan det å ta deg inn gang etter gang være til skade, fordi det f.eks opprettholder en helseangst. Hvis fastlegen ikke henviser videre er det sannsynligvis en grunn til det.

Nå har jeg bare vært der en gang da og ble ikke henvist. Så blir ikke mer en en time til i såfall og om en stund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har jeg bare vært der en gang da og ble ikke henvist. Så blir ikke mer en en time til i såfall og om en stund.

Men har du blitt avvist da? I så fall har du vel fått en begrunnelse? Hvis ikke, hvorfor tenker du at du vil bli avvist?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men har du blitt avvist da? I så fall har du vel fått en begrunnelse? Hvis ikke, hvorfor tenker du at du vil bli avvist?

Har ikke blitt avvist. Har ikke bestilt ny time enda heller. Bare lurte på om de hadde noe sånne regler der. Tror egentlig ikke jeg blir avvist, det skal vel sikkert mye til. Har heller ikke tenkt å løpe ned dørene der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ble ikke henvist dit av fastlegen. Han vet heller ikke at jeg har vært der. Blir uansett ikke sånn at jeg løper ned dørene på Volvat.

Skrevet

Hvorfor skulle du bli avvist? Med mindre du har gjort noe hinsides under forrige time, da. Antastet legen eller noe. 

Anonymkode: a9469...498

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle du bli avvist? Med mindre du har gjort noe hinsides under forrige time, da. Antastet legen eller noe. 

Anonymkode: a9469...498

Nei blir nok ikke det da. Bare tenkte det var sånn hvis de ikke syntes timen var medisinsk nødvendig foreksempel.

Skrevet

De vil tjene penger på Volvat. De vil aldri i verden avvise deg!

Anonymkode: e8cf4...9cd

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp

Anonymkode: a8370...6ba

• Liker 2
Skrevet

Lite trolig. Da må det nok være en veldig spesiell grunn. Og de tjener jo penger på pasientene også. De er sikkert vant til at samme pasienter kommer tilbake ofte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man foreksempel har vært der en gang og man etter en god stund bestiller en ny time hos samme lege/behandler  fordi man føler at man trenger det. Kan de nekte deg den timen da hvis de mener det ikke er nødvendig, eller er det i spesielle tilfeller? Man betaler jo for det selv så da lurer jeg jo på hvorfor det er sånn. Eller strekker de seg langt siden man som pasient betaler alt selv? Lurer bare fordi jeg er nysgjerrig.

Selvfølgelig ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En må stort sett ha henvisning dersom en er blitt avsluttet/anses ferdigbehandlet.

Anonymkode: bb8e5...a6b

Det er privat, så da betaler en hva det koster. Uten henvining fra fastlegen sin/sykehus

Anonymkode: 280b4...42f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei blir nok ikke det da. Bare tenkte det var sånn hvis de ikke syntes timen var medisinsk nødvendig foreksempel.

Hvordan skal de vite det før du har vært der?

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

100%. De burde elske pasienter som kommer helt unødig og betaler masse penger for det. 
Ville tenkt sjansen for å bli avvist før man evt er svartelistet pga oppførsel er ca = 0.

Anonymkode: 2e1f7...c11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Norske leger avlegger ingen hippokratisk ed.

Anonymkode: 4115c...edf

Skrevet

er vel en grunn for at du ikke får time når du sier at legen ikke forstår hva problemet da er det sikkert ikke noe problem i det hele tatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...