Gå til innhold

Magemigrene, eller abdominal migrene,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har barn/tenåringer som har det?. Hvordan er smertene og hva skjer under anfallene?

Jeg mistenker at min 16 åring har det.  Ca en gang i måneden eller litt sjeldnere får han magesmerter. Noen ganger kaster han opp og da blir han bedre med en gang. 

I går kveld dro han ut med venner og kom hjem etter en time pga smerter. Han klarte ikke å gå rett så han gikk bøyd. Sovnet fort, men hadde smerter gjennom natten. Det gikk over i ettermiddag. Første gang han hadde en sånn episode var da han var 8 år. Har vært til fastlegen, men han fant ikke noe feil. 

Anonymkode: 73e02...8f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min fikk den diagnosen da han var 4, magesmertene fulgte en syklus,  så vi kunne nesten alltid forutse når et anfall kom. Da han var 10 ble det mindre anfall med magesmerter, men da satt smertene i hodet. Nå er han 17 og har sjelden anfall.

Anonymkode: c3b54...231

Skrevet

Datteren vår på 14 har magemigrene. Smertene kommer uregelmessig, men ofte like før mens.  Blir kvalm, store smerter, søvnig osv. Egentlig samme som ved hodemigrene, bare at smertene sitter i magen. Har nå nylig hatt sterk hodepine, så mulig det er på vei til å endre seg til hodemigrene. Hun har veldig god effekt av Immigran og Ibux sammen. 

Anonymkode: d6c83...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...