Gå til innhold

Historien om Ed Gein

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har sett ferdig serien? Tenker at dette kan være en tråd med spoilere, så om du ikke har sett den men vil se den, så burde du ikke lese svarene. Hva syns dere om den? 

Jeg må si at den tok meg litt på senga. Ganske drøy, men forventet det egentlig når jeg så det var 18+. 

Anonymkode: 813e3...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier drøy, er det bilder av lik osv? Jeg kunne tenke meg å se den, men tørr ikke om det er veldig grafiske bilder!!

Anonymkode: a6499...f7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du sier drøy, er det bilder av lik osv? Jeg kunne tenke meg å se den, men tørr ikke om det er veldig grafiske bilder!!

Den er absolutt veldig grafisk, mye scener med lik. Så da ville jeg unngått den om den var deg😅

Anonymkode: e0c3a...ce3

• Nyttig 2
Skrevet

Kommer an på hva du synes er drøyt og ikke, men er litt grafisk innimellom ja. Det er lik i forråtnelsesprosessen, avskårede vulvaer, avskårede ansikter og knivstikking bl.a. 😅

Anonymkode: 3876a...bd7

• Nyttig 1
Skrevet

Klarte ikke komme igjennom første episoden pga den stemmen han hadde. Det var grusomt dårlig

Anonymkode: 1564c...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarte ikke komme igjennom første episoden pga den stemmen han hadde. Det var grusomt dårlig

Anonymkode: 1564c...3d4

Haha, ja, man hører veldig godt at han gjør den til. Spesielt hvis man har sett andre ting med ham der han snakker med sin normale stemme. Jeg ble litt forstyrret av den i starten, men det gikk seg til egentlig.

Skrevet

Hvor kan man se den?

Anonymkode: 80b11...c6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor kan man se den?

Anonymkode: 80b11...c6b

Netflix

Anonymkode: 0d2ed...4d8

Skrevet

Veldig bra serie,men kan ikke si meg enig i at den er så veldig drøy i forhold til virkelighet. Om noe så har de dysset ned hvor ille Ed Gein faktisk var.

• Liker 5
Skrevet
Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Veldig bra serie,men kan ikke si meg enig i at den er så veldig drøy i forhold til virkelighet. Om noe så har de dysset ned hvor ille Ed Gein faktisk var.

Vel, det er noen sener som ikke skjedde i virkeligheten. De bare dro på fordi de ikke synes det var nok elendighet. Men jeg skulle ønske de holdt seg til fakta. 

Skrevet

Vel, det er noen sener som ikke skjedde i virkeligheten. De bare dro på fordi de ikke synes det var nok elendighet. Men jeg skulle ønske de holdt seg til fakta. 

Ja. De hadde hatt nok av elendighet å ta av om de forholdt seg til virkligheten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kommer an på hva du synes er drøyt og ikke, men er litt grafisk innimellom ja. Det er lik i forråtnelsesprosessen, avskårede vulvaer, avskårede ansikter og knivstikking bl.a. 😅

Aha, tror jeg har misforstått. Det er filmatisert serie? Altså ikke ekte bilder/scener med likene fra virkeligheten?

Skrevet

Aha, tror jeg har misforstått. Det er filmatisert serie? Altså ikke ekte bilder/scener med likene fra virkeligheten?

Filmatisert ja. Charlie Hunnam i hovedrollen. Det eneste jeg tror er ekte, er når han ser på bilder fra konsentrasjonsleire og ser likene som ligger der. De bildene tror jeg er ekte. Jeg har ikke sett hele serien enda, så vet ikke hva som skjer etter episode 3. 

• Liker 2
Skrevet

Det er basert på en sann historie,men spesial effektene er nok ikke ekte. Hvis du har sett Jeffrey Dahmer serien eller Brødrenene Mendez, så er det laget av samme regissisør.

• Nyttig 1
Skrevet

Likte den svært godt😌Det med stemmen maker sense hvis man ser ferdig serien. Likte også hvordan de trakk frem hvor mange han har inspirert med ugjerningene sine👏

Anonymkode: a1292...559

• Liker 3
Skrevet

SPOILER

Den delen om Adeline, der hun er bipolar og visste om hva han drev med osv var stygg. At hun drepte en dame. Det stemmer ikke, men hun fantes og datet han i 7 mnd eller noe, han fridde til henne og de var naboer i 20 år. Hun var en normal dame, ingenting tyder på noe annet. Hun er jo død nå. Man kan ikke dra det så langt. 

Jeg forstår at det er et show, og jeg likte serien, men det må også gjøres med respekt for de som levde disse livene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Usmakelig serie. Enten får de lage dokumentar, eller så får de lage drama som er inspirert av, som Psycho. Psycho er et mesterverk. Synes denne legger seg for tett opp mot sannheten,  med for mange vulgære og usmakelige usannheter.

Samme gjelder dramaserien om Dahmer. Jeg forstår godt at etterlatte og pårørende har uttrykt stor sinne og kritikk.

Anonymkode: 49b76...65e

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke sett serien, men sett den teaseren/traileren som kommer opp på forsiden på Netflix. Den syns jeg var ille nok, og jeg liker ikke at de smeller opp slike bilder rett i fleisen på intetanende seere som ikke er har uttrykt at de er spesielt interessert i horror.

Anonymkode: c9f41...4f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett serien, men sett den teaseren/traileren som kommer opp på forsiden på Netflix. Den syns jeg var ille nok, og jeg liker ikke at de smeller opp slike bilder rett i fleisen på intetanende seere som ikke er har uttrykt at de er spesielt interessert i horror.

Anonymkode: c9f41...4f3

Enig! Noe så kvalmt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 20.07):

Synes denne legger seg for tett opp mot sannheten,  med for mange vulgære og usmakelige usannheter.

Jeg kjenner ikke til hele historien hans. Hva var usant? 

Har nettopp sett hele serien og jeg syns den var veldig bra laget. Men litt redd for hvordan drømmene mine blir i natt 😛

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...