Gå til innhold

Tinder tar min selvtillit

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

53 og trent , og lav vekt er ikke det samme som 35 og trent og lav vekt.  Men selvfølgelig bra du prøver å holde deg i form og ha god helse, alltid en fordel men du ser likevel 50+ ut og er det.  Dette gjelder også damer på samme alder som prøver å se yngre ut og holde på utseende. Dame på 50 ser ut som det , unntaket er Hollywood damer som krampeaktig klarer ved hjelp av behandlinger å se yngre ut litt,  inntol det tipper over til å bli skummelt hvordan de ser ut. 

Anonymkode: d46e9...732

Som kvinne 50 + kan jeg si at en mann som er 53 år og godt trent er mer attraktiv enn en på 35 år.

Er heldigvis slik for mange av oss at hvem vi finner attraktiv endrer seg når man blir eldre selv. 

Anonymkode: cfd8f...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det gjelder ikke spesielt for damer. Det gjelder desto mer for menn. De fleste menn har så mye rynker i panna at man skru en kork ned på den. Legg til stoooore porer i huden, læraktig hud, og pigmentflekker, så har du en typisk hud på en 50-årig mann. Direkte fælt å se på!

Anonymkode: 06297...5b1

Joda, er like ille på menn. Det jeg mente er at det er svært mye vanligere på damer da damer generelt soler seg mye mer enn menn. Både utendørs og i solarium (mulig det har endret seg for Gen Z). Selv sitter jeg helst under parasollen på stranda ;)

Skrevet

Merker selv at jeg kikker ikke så mye opp i alder... er selv ei attraktiv dame på 40+ og jeg ønsker selv en yngre mann, ikke eldre. Er kanskje lettere for oss da, enn det er for dere TS. 

Men ikke la Tinder knekke deg. Jeg er selv ikke der, da det er så mye rart der. Det er jo mye bedre å treffe folk ute feks, og så bli kjent😊 

Det å skulle gå inn i et fast forhold,  er ikke like lett nå som før, ikke i den alderen jeg er nå hvertfall ærlig, så da er det jo bedre å bare kose seg litt og ikke ta alt så seriøst😊

Anonymkode: 239c4...968

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 9.43):

Har som mann på 50 år  muligheter til å gå på date en gang i uka om ønsker det.

Har vært på tinder 2-3 åe nå. I begynnelsen hadde jeg høy selvtillit å jaktet bare flotte damer 8 år under meg.

Men la oss si jeg likte 2 av 10. Hadde sjelden  draget på noen av de.

Etter å ha prøvd dette mønsteret et-2 års tid skjønte jeg det blir ikke napp oss de flotteste. Så da prøvde jeg å gå ned et hakk, bortsett fra noen som har store utfordringer i livet blir jeg nå disset av disse også.

Blir ofte lei meg også da en dame sa hun koste seg og ville på ny date for ikke svare, en jeg skulle på en date med traff en annen da vi traff en på sommerfeie. En til som også likte meg godt men traff en annen hun også likte (Tror hun er intereessert igjen en øl men mistet sjarmen nå så har ikke tatt initiariv)

I tilegg har jeg hooket opp med en 3-4 damer som har hatt lyst å få det til med men ikke kjente den gnisten en bør ha (Så de har fadet ut)

Føler meg ganske ødlagt og mislykket på damefronten når det så så lyst ut, hva bør jeg gjøre, vil jo bare ha ennormal ukomplisert dame jeg tenner på helst som vil være med på tur reiser etc...

Anonymkode: a62f1...05f

Drit i Tinder. Hils heller på damer ute på butikken, trening mm. Velg å dra på sosiale greier på hytteturer med andre mm. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Merker selv at jeg kikker ikke så mye opp i alder... er selv ei attraktiv dame på 40+ og jeg ønsker selv en yngre mann, ikke eldre. Er kanskje lettere for oss da, enn det er for dere TS. 

Men ikke la Tinder knekke deg. Jeg er selv ikke der, da det er så mye rart der. Det er jo mye bedre å treffe folk ute feks, og så bli kjent😊 

Det å skulle gå inn i et fast forhold,  er ikke like lett nå som før, ikke i den alderen jeg er nå hvertfall ærlig, så da er det jo bedre å bare kose seg litt og ikke ta alt så seriøst😊

Anonymkode: 239c4...968

Jeg er enig med deg i at det å inngå et fast forhold når man er godt voksen og har bagasje, ikke er lett.

Men rent generelt har jeg inntrykk av at middelaldrende damer som dater yngre menn kun treffer menn som ønsker uforpliktende sex. Det er ok hvis det er det man ønsker. De melder seg da litt ut blant middelaldrende menn. Det er ikke så attraktivt med damer som har hatt seg med alle ungkalvene i nærområdet.

Yngre damer, si 35-45, som dater eldre menn er som regel ute etter noe seriøst og er lei av playere på sin egen alder. De treffer menn med litt mer voksne unger og som er litt mer rolige og stabile. 

Jeg ser mange driver og troller om forfall. Men det er ingen grunn til at menn forfaller før pensjonsalder med mindre de har en livsstil som ødelegger dem. Menn er reproduktive hele livet og veldig mange har sex drive langt opp i pensjonsalder. Men de blir roligere, mentalt, som regel på grunn av livserfaring. Damer har reproduksjonsmessig en utløpsdato. Ellers er det fullt mulig for damer å se fantastiske ut langt opp i alder de også.

Skal vi bare snakke utseende, så har jeg truffet mange damer på 45-55 (ca) som jeg ville valgt fremfor ei i 25-35 åra. Enkelte voksne damer har ofte mye mer balansert stil og litt trygghet som synes utenpå. De gjør seg ikke til så voldsomt. Men dagens damer i 50 åra stammer også fra en tidsalder hvor forfall var "kult". Røyking, alkohol, guttesveiser, overvekt, inaktivitet.. Det straffer seg hardt i den alderen. Det er veldig stor forskjell på de som tar vare på seg selv og de som ikke gjør det. Det samme gjelder menn, men mennene i samme årskull kastet seg tidlig på midtlivskriser som treningsmani og jåleri. De smykker seg med sportsklær, Birken-prestasjoner, triatlon, treningssenter, fjellvandring og ultraløp. Mange av disse menn 50+ er mye sprekere enn 10-20 år yngre menn som lever en mer sedat player livsstil, eksperimenterer med rus og klarer pokker ikke å løpe en 5km uten å bryte sammen 

Jeg synes folk rakker unødvendig ned på TS. Jeg synes bare han har litt urealistiske forventninger til hvor mange damer som skal kaste seg etter ham. Få voksne menn er rene damemagneter, men har du litt klasse og tar vare på deg selv og har litt manerer så får du sjans her og der. Er det veldig viktig at de skal være unge, så begrenser det mulighetene litt. For min del dater jeg gjerne damer på min alder, men merker jeg får mer interesse hos de som er litt yngre. Sjelden jeg finner seriøse damer over 50. 

Som tidligere taler sa: Ikke la Tinder knekke deg! 

Anonymkode: ed3dd...227

• Nyttig 1
Skrevet

Vel, jeg håper du er mer veltalende og bedre formulert muntlig, for det du har produsert her virker umodent og lite reflektert. 

Jeg er 45 år (K) og har vært i et forhold i 1 års tid ettet å ha vært singel i 2 år før det. Jeg var på date med menn fra 43-54 år, og felles utgangspunkt for disse var ryddig økonomi, stabil jobb, ryddige personlige forhold, tilsynelatende god psykisk helse og reflekterte tanker om framtiden.

Har aldri opplevd fyll på date. Det anser jeg som usexy og hadde tatt avstand til personen.

Anonymkode: c7610...ef4

• Liker 2
Skrevet

Tenker det at du skriver med å "gå ned et hakk" forteller hvordan du ser på kvinner og hvilken holdning du har. Ville sett på meg selv her og hvordan jeg evnt fremstår for det motsatte kjønn. 

Har opplevd at mange menn tror de er guds gave, sier ikke at du er en av dem, og så blir de overraska og fornærmet dersom jeg sier i fra om noe jeg ikke syntes var greit sagt/gjort. Tinder har ikke svekket selvtilliten min, men heller min tro på at det finnes ordentlige menn. (Har matchet med menn i flere forskjellige aldre, yrker, utseende, steder, interesser osv så jeg har et bredt spekter og ikke en spesifikk "type".) 

• Liker 2
Skrevet

Tipper det er holdningene dine som suger og som skinner kjapt igjennom når dere er på date. 

Anonymkode: 5bb47...16f

• Liker 2
Skrevet

Kvinner swiper utelukkende på mann de er milevis unna å kunne få på Tinder. Derfor lykkes ikke du som mann på Tinder med mindre du senker forventningene dine til kvinner som er betydelig mindre attraktiv enn deg selv. 

Så går de samme kvinnene rundt å sutrer for at de ikke finner menn som vil etablere en relasjon med dem. Og skjønner ikke at det er fordi de selv velger bort menn de faktisk kan få.

Anonymkode: 05aa3...78e

Skrevet

Det er jo ironisk å lese alle de nedsettende kommentarene mot TS om at han er overfladisk. De fleste kvinner på Tinder bruker kun bilder og minst mulig info ellers. Og så klager de på at man vurderer bare på utseende? Da har man ikke koblet sammen ledningene i toppetasjen, tenker jeg. 

Anonymkode: ed3dd...227

Skrevet
Flinkpike2345 skrev (4 timer siden):

Tenker det at du skriver med å "gå ned et hakk" forteller hvordan du ser på kvinner og hvilken holdning du har. Ville sett på meg selv her og hvordan jeg evnt fremstår for det motsatte kjønn. 

Har opplevd at mange menn tror de er guds gave, sier ikke at du er en av dem, og så blir de overraska og fornærmet dersom jeg sier i fra om noe jeg ikke syntes var greit sagt/gjort. Tinder har ikke svekket selvtilliten min, men heller min tro på at det finnes ordentlige menn. (Har matchet med menn i flere forskjellige aldre, yrker, utseende, steder, interesser osv så jeg har et bredt spekter og ikke en spesifikk "type".) 

Hør hør!

Anonymkode: c7610...ef4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner swiper utelukkende på mann de er milevis unna å kunne få på Tinder. Derfor lykkes ikke du som mann på Tinder med mindre du senker forventningene dine til kvinner som er betydelig mindre attraktiv enn deg selv. 

Så går de samme kvinnene rundt å sutrer for at de ikke finner menn som vil etablere en relasjon med dem. Og skjønner ikke at det er fordi de selv velger bort menn de faktisk kan få.

Anonymkode: 05aa3...78e

Hva med alle kvinnene som får lange forhold ut av Tinder? Alle venninnene mine jeg vet som er på tinder (de andre er frivillig single) fant seg en mann det ble et seriøst forhold med.

Anonymkode: 3b239...1a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 15.19):

Det der er nok veldig individuelt. Finnes mange kvinner som foretrekker litt eldre menn...

Anonymkode: 41ebf...874

8 år er vel for h….. ikke LITT eldre? Da regner jeg med at 47 år gamle menn vil date fra 55 og oppover? Kvinner har øyne, estetisk sans og glede av god sex

Anonymkode: 8242e...17d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 9.43):

Har som mann på 50 år  muligheter til å gå på date en gang i uka om ønsker det.

Har vært på tinder 2-3 åe nå. I begynnelsen hadde jeg høy selvtillit å jaktet bare flotte damer 8 år under meg.

Men la oss si jeg likte 2 av 10. Hadde sjelden  draget på noen av de.

Etter å ha prøvd dette mønsteret et-2 års tid skjønte jeg det blir ikke napp oss de flotteste. Så da prøvde jeg å gå ned et hakk, bortsett fra noen som har store utfordringer i livet blir jeg nå disset av disse også.

Blir ofte lei meg også da en dame sa hun koste seg og ville på ny date for ikke svare, en jeg skulle på en date med traff en annen da vi traff en på sommerfeie. En til som også likte meg godt men traff en annen hun også likte (Tror hun er intereessert igjen en øl men mistet sjarmen nå så har ikke tatt initiariv)

I tilegg har jeg hooket opp med en 3-4 damer som har hatt lyst å få det til med men ikke kjente den gnisten en bør ha (Så de har fadet ut)

Føler meg ganske ødlagt og mislykket på damefronten når det så så lyst ut, hva bør jeg gjøre, vil jo bare ha ennormal ukomplisert dame jeg tenner på helst som vil være med på tur reiser etc...

Du fokuserte på yngre damer.

Så "nedskalerte" du utseendemessig.

Det oppsummerer jo dine verdier.

Utseendet til damene er hovedfokus, men desperat nok til å date "midt på treet utseendemessige damer".

Hva skjedde med å faktisk fokusere på personen? Verdier, livssyn, humor, fremtidsmål?

Å finne en bestevenn som du kan dele alt med på godt og vondt?

Anonymkode: fc8af...4d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 11.29):

Jeg må jo inrømme jeg går for de litt yngre med bra utseende men har redusert kraftig, men må ikke redusere slik at jeg ikke kjenner tiltrekning.

Du skriver Er man da en litt eldre mann enn daten så må han kanskje ha litt andre attributter og egenskaper enn de du har,  

?  Noe er det sikkert men hva kan det være ? (Blir alltid hyggelig dater ofte med litt mye alkohol riktignok)

Jeg er 47 og ser bra ut for alderen. Bra ut generelt. Jeg setter ingen alders kriterier. Og matcher m menn i alle aldere. Jeg tror du krever litt mye... 8 år yngre i din alder er mye... Det er stor forskjell på 40 og 50... Jeg har ikke funnet noen, men det handler ikke om utseende. Det handler om hva jeg ser etter. Og hva jeg vet jeg har å tilby. Og jeg venter m å slå meg til ro til jeg treffer den rette. Dating har det blitt. Men jeg kaster ikke bort noens tid hvis jeg merker det ikke er det jeg søker... Vær litt mer åpen aldersmessig. Og sjarm og utstråling har vanvittig mye å si... Ting som ikke nødvendigvis kommer frem på bilder... Lykke til. ❤️

Endret av Helen1978
Skrevet

Hva kan du tilby attraktive damer 8 år yngre enn deg da TS? Utover at du bør ha spesielt godt utseende for alderen din.

Kvinner blir mindre interessert i å gå opp i alder på menn med årene, så kvinner i 40 årene og 50 årene ser etter jevnaldrende menn, evt litt yngre menn. Samtidig ser vi etter en likeverdig partner med samme interesser som oss, men som samtidig er omsorgsfull. Fortsatt fint om du har litt ambisjoner, men jobbe døgnet rundt er for de fleste lite interessant. Du bør ha stødig økonomi. Har du barn så er det viktig at du er en god far og har et godt forhold til dem.

Første date med alkohol signaliserer ikke at du er ute etter noe seriøst. Det kan forklare hvorfor du ikke har funnet det. Ta en kaffe eller gå en tur eller gjør noe annet aktivt.

Jeg er i 40 årene. Har prøvd å date opp til 6-7 år eldre, men de som har vært såpass mye eldre har vært altfor utdatert, har slitt med å finne ting å snakke om. De som ikke har barn blir ofte mye tidligere "gammel" i interessene er min erfaring, så det kan også være en ting. Dette merker jeg også på kollegaer feks. Så å date 8 år opp er uaktuelt nå. Nå dater jeg en som er 4 år eldre og har tilsvarende jobb/inntekt og mye samme interesser som meg. Selv han føles til tider litt gammel, selv om vi er en veldig god match.

Anonymkode: 60002...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...