Gå til innhold

Tinder tar min selvtillit

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du er ikke på min alder. Du er 10 år eldre enn meg.

Anonymkode: 48942...c98

Nei, men du tilhører den gruppen som viser interesse for meg i større grad enn mine jevnaldrende. Det var hele poenget.  At du personlig ikke deler den preferansen er helt greit. 

Anonymkode: ed3dd...227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder aldersgruppen 50-55 så er det ekstremt store individuelle forskjeller, både for damer og menn. Langt større enn for de som er rundt 40. Noen ser ut som de knapt har passert 40, mens andre virker å ha passert pensjonsalder for lenge siden, både i utseende og mentalt. Det gir derfor liten mening å se seg blind på alder alene synes jeg. 

For alle de som ikke har tatt vare på seg selv blir forfallet veldig synlig rundt 50. Alt fra manglende trening og overdreven soling til dårlig kosthold, høyt alkoholforbruk og røyking. En velholdt og sunn dame på 55 er derfor mye mer attraktiv for meg enn en sliten 45-åring (jeg er 53 selv). 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Kvinneguiden tar min selvtillit.

K 47

Anonymkode: 6376e...9b7

• Nyttig 5
Skrevet

De fleste kvinner synes ikke menn over 40 er seksuelt attraktive lenger. Ser at en gammel gubbe over 50 her i tråden påpeker at endel menn mener at kvinner over 40 har mistet sin seksuelle verdi. Men dette gjelder motsatt veg også. 

Mener å ha lest undersøkelser om at unge kvinner ikke ser på menn over 39 år som interessante seksuelt lenger. Årsaken? Vel, når menn nærmer seg 40 så går jo de også ned i seksuell/reproduktiv verdi. De blir eldre og mindre fysisk attraktive, sæden blir dårligere, eldre menn gir større risiko for syke barn. En mann på 30 er flottere å se på enn en mann på 40. En mann på 40 er flottere å se på enn en mann på 50. Vi lever i en tid der kravene til utseende og ungdommelighet også er høye for menn. Er stadig flere menn som tyr til botox, f.eks. 

Så dere menn, dere ser virkelig ikke sannheten om dere selv. Hjernen deres er hardwired for egosentrisitet, og dere har mindre kapasitet for mentalisering/theory of mind. Dvs. at dere i mindre grad enn kvinner klarer å forestille dere hva andre mennesker tenker og føler.

Derfor klarer dere ikke å se at vi kvinner ikke liker dere, når dere selv ikke liker oss. Dere har storhetstanker om dere selv, og tenker nedlatende om oss kvinner når vi blir eldre. Men dere klarer ikke å fatte at vi kvinner, både yngre og eldre, også har kritiske tanker om dere menn når der gjelder menns aldring og skrantende utseende.

Det er et stakkarslig faktum ved menns hjerne, at de på gruppenivå aldri vil klare forstå hvor stakkarslige de ofte ser ut og fremstår jo eldre de blir. 

Anonymkode: 06297...5b1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er krevende å sjekke på apper. Jeg har vært en liten periode på FB dating. Det renner inn med henvendelser fra østeuropeere og asiater som skriver på sitt språk. Det er sikkert greit det, men jeg må innrømme at jeg er litt redd for at det er honningfeller og sveiper automatisk til venstre.

De få norske jentene som har vist interesse er alle 5-10 år eldre enn meg. +/- 5 er innenfor, men + 10 år syns jeg er litt mye. 

Anonymkode: 97606...1fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For meg er tiltrekning og kjemi nesten det samme, men kanskje ikke for damer

TS

Anonymkode: a62f1...05f

Tror du må få deg ny personlighet. Du kan jo synest at en kropp du ser er attraktiv. Det betyr vel ikke at dere prater godt sammen,ler,får frem det beste i hverandre. Du fremstår helt grunn...det er ikke så attraktivt da

Anonymkode: 7580e...851

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du må få deg ny personlighet. Du kan jo synest at en kropp du ser er attraktiv. Det betyr vel ikke at dere prater godt sammen,ler,får frem det beste i hverandre. Du fremstår helt grunn...det er ikke så attraktivt da

Anonymkode: 7580e...851

De tingnene kommer jo fram etterhvert men har stort sett intrykk at folk har bra personlighet så det ender med attraktivitet og energi.  Men når jeg tenker meg om har jeg vel droppet videre datet med en grunnet manglende energi og glimt i øyet selv om vakker og ingen feil psykisk eller utseendemessig.

Jeg går stort sett  sosialt sammen med de fleste og kan snakke om det meste, dette gjelder enten det er menn eller damer

selv om jeg bare er interessert i damer.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

ALDRI senk kravene, det fører ikke noe godt med seg!

Anonymkode: 2fc92...cc2

Enig , det må være for de desperate , som MÅ ha noen . Men å være realitetsorientert derimot , å vite hvem man kan ha sjanse med, er lurt. Kravene bør jo ligge på de personlige egenskapene , ikke utseendet . 

Skrevet
-jk- skrev (4 timer siden):

Når det gjelder aldersgruppen 50-55 så er det ekstremt store individuelle forskjeller, både for damer og menn. Langt større enn for de som er rundt 40. Noen ser ut som de knapt har passert 40, mens andre virker å ha passert pensjonsalder for lenge siden, både i utseende og mentalt. Det gir derfor liten mening å se seg blind på alder alene synes jeg. 

For alle de som ikke har tatt vare på seg selv blir forfallet veldig synlig rundt 50. Alt fra manglende trening og overdreven soling til dårlig kosthold, høyt alkoholforbruk og røyking. En velholdt og sunn dame på 55 er derfor mye mer attraktiv for meg enn en sliten 45-åring (jeg er 53 selv). 

Veldig sant . Og dette gjelder også for menn. en sprek 55 åring er mye mer attraktivt enn en forfallen 45 åring ( mann) . Så man bør ikke se seg blind på alder . De som har tatt godt vare på seg selv til de blir femti , fortsetter gjerne med det livet ut .  

• Liker 1
Skrevet

1. Vær kritisk til eget utseende, du sikter på de flotteste damene, men er du like flott selv da ? Er du høy, veltrent og kjekk ? Det er veldig typisk menn å sikte for høyt, bli skikkelig skuffet for at en tier dame ikke vil han, selv om han kanskje er maks en femmer på en veldig god dag.

2. Ikke bli beruset, ta et glass men ikke bli full! Det er ikke sjarmerende. Dropp de damene som blir fulle og som bare vil treffes på fest eller utesteder.

3. Tenk over hva du vil ha i en dame altså kvaliteter som en god samtalepartner, like interesser,høflig osv dette er faktisk viktigere enn en veltrent rompe og store pupper ( ivertfall i lengden).

4. Ikke ligg rundt om du er ute etter en seriøs partner å droppe de damene som hinter til sex, de er neppe veldig seriøse.

5. Gi av deg selv, vis tydelig hvem du er og hva du vil. Vis dem at du er seriøs, gi gjerne komplimenter men dropp alt som har med kropp og sex å gjøre, so heller at hun har et pent smil, snille øyne ol. Virk  interesser i henne, still henne spørsmål å vis at du virkelig vil bli kjendt med henne. Vil du treffe henne igjen, si det å spør feks om hun har lyst å gå en tur, eller ta en kopp kaffe/ lunsj på en koslig cafe.

6. Vær stelt å dusj alltid før en date. Skift til skikkelige klær, ikke dukk opp i flekkete genser og joggebukse liksom. 

Husk at vi kvinner henger oss opp i små detaljer 😉

Lykke til !!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For meg er tiltrekning og kjemi nesten det samme, men kanskje ikke for damer

TS

Er det happy go lucky?

Tiltrekning og kjemi er ikke det samme.

Tiltrekning: sex

Kjemi: tilsvarende tankesett, verdier, humor, er nysgjerrig på hverandres kjærlighetsspråk osv. 

Med tiltrekning tilstede så er det en relasjon i forhold til sex.

Med begge tilstede er det kjæreste potensialet. 

Er du 💯 ærlig med deg selv?

For i teorien så skal man ikke kunne falle for nesten alle damer. Da er det noe som ikke stemmer.

Har du noen form for tilknytningsvansker? 

Noen mennesker tror de kan knytte seg til alle, men slik er det ikke. De er bare redde for å være alene.

Spesielt mennesker med engstelig unnvikende tilknytning, og mennesker med unnvikende tilknytning. 

Anonymkode: a10b3...c7f

Skrevet

Kvinne, 43 år her. Jeg var sammen med en som nå er 52 år i noen år. Før han rundet 50, så var han aktiv, trent og god i sengen. Etter det ble han gubbete, dvask og uengasjert, og fikk det heller ikke til i senga på samme måte lenger. Fant meg heller en på samme alder som meg, og vil aldri gå for en så mye eldre mann igjen. Og det trur jeg nok gjelder for de fleste kvinner. 

Anonymkode: 6a3fc...88f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kvinne, 43 år her. Jeg var sammen med en som nå er 52 år i noen år. Før han rundet 50, så var han aktiv, trent og god i sengen. Etter det ble han gubbete, dvask og uengasjert, og fikk det heller ikke til i senga på samme måte lenger. Fant meg heller en på samme alder som meg, og vil aldri gå for en så mye eldre mann igjen. Og det trur jeg nok gjelder for de fleste kvinner. 

Siden du har påtatt deg å snakke på vegne de fleste andre kvinner. Hva gjør jeg med hun på din alder som har bedt meg på date? Jeg er på din ex sin alder. Har allerede møtt henne en gang på date, men kjenner henne fra før. Skal jeg avvise henne nå før det går for langt? 

Greit å vite. 

Anonymkode: ed3dd...227

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Igjen så er nok dette mer individuelt enn aldersbasert. Selv er jeg 53 og trener langt mer nå enn da jeg var i 40-årene. Stort sett blir det trening 5-6 dager i uka. Sist jeg veide såpass lite som nå var før jeg fylte 20.

• Nyttig 1
Skrevet
-jk- skrev (13 minutter siden):

Igjen så er nok dette mer individuelt enn aldersbasert. Selv er jeg 53 og trener langt mer nå enn da jeg var i 40-årene. Stort sett blir det trening 5-6 dager i uka. Sist jeg veide såpass lite som nå var før jeg fylte 20.

53 og trent , og lav vekt er ikke det samme som 35 og trent og lav vekt.  Men selvfølgelig bra du prøver å holde deg i form og ha god helse, alltid en fordel men du ser likevel 50+ ut og er det.  Dette gjelder også damer på samme alder som prøver å se yngre ut og holde på utseende. Dame på 50 ser ut som det , unntaket er Hollywood damer som krampeaktig klarer ved hjelp av behandlinger å se yngre ut litt,  inntol det tipper over til å bli skummelt hvordan de ser ut. 

Anonymkode: d46e9...732

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 11.29):

Jeg må jo inrømme jeg går for de litt yngre med bra utseende men har redusert kraftig, men må ikke redusere slik at jeg ikke kjenner tiltrekning.

Men da har du allikevel et ganske overfladisk utgangspunkt? Har du aldri opplevd at en person har blitt mer attraktiv når du har blitt litt bedre kjent? Det finnes nok av både damer og menn som fremstår mye mer attraktive og sjarmerende IRL enn på et enkelt bilde med en kort profiltekst. Dette kan gå begge veier. Fotogene, billedpene mennesker kan ha sjarm som en bøtte med multer IRL. Du burde være gammel nok til å ha erfart dette, og ta høyde for dette når du velger (bort) potensielle partnere.

Anonymkode: 0af9e...921

• Liker 3
Skrevet

Veit damene du er på date med at du flyr med andre? Da har du svaret ditt der.
Og hvordan veit du at du går ned et hakk? Din målestokk er ikke nødvendigvis fasiten.

Flyfiller er turnoff, uavhengig av kjønn, alder, status, osv… Men lykke til

Anonymkode: 54ee1...614

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 11.35):

Dette gjør at jeg ikke føler meg at kan brukes til noe annet enn litt sex og vin her og der, der (Har en veninne som er gift men liker meg bedre og en som har for mye utfordringer til at kjæresteforhold er aktuelt)

Det er litt vanskelig å skjønne hva du mener for du har en del skrivefeil, noe som er en turn-off i seg selv, som et apropos.
Hvorfor drikker du på date? Blir man kjent da? Klein sex og en pinlig dagen derpå.
Gå på en tur og prat sammen, gå på kafé, ta en biltur, selv kino er bedre enn alkohol i en dating-fase. 

Om jeg forstår deg riktig så har du en venninne som er gift med en annen mann, men hun har gitt uttrykk for at hun liker deg bedre enn denne mannen? Flott, delta i utroskap så blir du max attraktiv! (Ironi) Du skjønner vel at hun bare er ute etter sex? Ellers hadde hun forlatt mannen og blitt sammen med deg.

Annen venninne med utfordringer? Hva slags utfordringer? Dersom du ikke har omsorgs-evner kan nok det være en faktor for at damene takker for seg.

Anonymkode: 54ee1...614

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

53 og trent , og lav vekt er ikke det samme som 35 og trent og lav vekt.  Men selvfølgelig bra du prøver å holde deg i form og ha god helse, alltid en fordel men du ser likevel 50+ ut og er det.  Dette gjelder også damer på samme alder som prøver å se yngre ut og holde på utseende. Dame på 50 ser ut som det , unntaket er Hollywood damer som krampeaktig klarer ved hjelp av behandlinger å se yngre ut litt,  inntol det tipper over til å bli skummelt hvordan de ser ut. 

Anonymkode: d46e9...732

Selvsagt ser man eldre ut som 53 enn 35. Men det er mye man kan gjøre for å ta vare på utseendet utenom operasjoner. F.eks ser jeg at de som drikker mye alkohol fort blir seende veldig mye eldre ut når de passerer 50, mens de som drikker lite holder seg vesentlig bedre. Samme gjelder bruk av solkrem/overdreven soling, spesielt for damer. 

Holder man seg oppdatert i klesstilen hjelper selvsagt det også. 

Endret av -jk-
  • Nyttig 1
Skrevet
-jk- skrev (21 minutter siden):

Selvsagt ser man eldre ut som 53 enn 35. Men det er mye man kan gjøre for å ta vare på utseendet utenom operasjoner. F.eks ser jeg at de som drikker mye alkohol fort blir seende veldig mye eldre ut når de passerer 50, mens de som drikker lite holder seg vesentlig bedre. Samme gjelder bruk av solkrem/overdreven soling, spesielt for damer. 

Holder man seg oppdatert i klesstilen hjelper selvsagt det også. 

Nei, det gjelder ikke spesielt for damer. Det gjelder desto mer for menn. De fleste menn har så mye rynker i panna at man skru en kork ned på den. Legg til stoooore porer i huden, læraktig hud, og pigmentflekker, så har du en typisk hud på en 50-årig mann. Direkte fælt å se på!

Anonymkode: 06297...5b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...