Gå til innhold

Tinder tar min selvtillit

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig det🫥 trodde selv de som er over 40 stort sett vil ha en partner, ihverfall skriver  sikkert ihverfall 90% det i bioen sin at de ønsker et forhold.

Det er ikke så lett uten appene å komme i kontakt med damer for meg, trener på Sats men synes det er kleint å ta det videre fra hei hade hvordan går det til å i det hele tatt sjekke om de er single å be de på date :)

Anonymkode: a62f1...05f

Du er 50 år, du har vel møtt damer i løpet av de 30 siste årene andre steder enn på Sats? Tinder er for mennesker uten sosial kompetanse.

Anonymkode: 48942...c98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
visp skrev (34 minutter siden):

Det er jo bare tullete å skrive at 8 års aldersforskjell ikke er mye når ts skriver at det er utelukket med kvinner på sin egen alder? 

Eh, +/- 8 år er ca. ens egen alder?

Anonymkode: 41ebf...874

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe + her. TS vil kun ha -.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinnfolk her til lands er helt ekstremister. Du ser jo hva anonymkoden ..17d mener at du angivelig bør ha. Det verste er at denne ekstreme kravstorheten kvinner har, har faktisk spredt seg hele veien til damer på 45 - 50 år og ellers på alle damer under 45 - 50 år, helt uavhengig av hva slags utseende og personlighet de måtte ha. Infiseringen er rett og slett komplett.

Mener at du bør se heller etter ei dame fra Asia om du oppriktig er en person som tilbyr stabilitet og ser etter noe for "resten av livet". 

Dessuten spiller det en rolle om du er ute etter å få minst et barn ut fra et utgangspunkt at du IKKE har barn fra tidligere, eller har du det? 

For er du en mann som er på rundt 50 år og fortsatt ikke har barn, men er desperat etter å få i det minste 1 barn, så har man ikke noe annet valg enn å se etter damer under 40 år. 

Husk at du har en del damer her på forumet som egentlig mener at alle menn over 40 år bør bare gjemme seg bort og dø så raskt som mulig. Det er den underliggende måten de skriver på, og etterpå syter de over at menn har blitt brutalt og politisk radikalisert den siste tiden.

Det morsomste med disse kvinnene er at de fortsetter med hetsen sin ovenfor menn og tror at menn skal gi etter, når menn har sluttet heldigvis å høre på hva den vanlige dama her til lands måtte mene. Nå er kjønnene i praksis i "krig". 

Anonymkode: 18d78...d28

Damer bryr seg bare når dere invaderer kvinneforum med sutring her inne.  Jeg bryr meg ikke ellers , og er ikke i krig med menn. Utenfor her i den virkelige verden er det massevis av bra menn . Men såklart dramatiske menn må jo krige med noen.  Rart at damer skal få merkelapper som drama queens og for mye følerier.  Er visst menn som egentlig er drama queens …   Igjen, damer har greit med digge alternativer angående menn irl så nei vi bryr oss ikke , vi velger bare bort incels til fordel for ekte menn. 

Anonymkode: d46e9...732

• Liker 6
Skrevet

Det er nok biologi at vil tenne på en partner, har alltid likt yngre damer og alltid hatt yngre damer.

Det er nok slik de fleste menn er(Tror jeg har mye mere drag på de på egen aler enn 8 år yngre)

Kan ikke hjelpe for at det er de som tenner meg, har noen ganger prøv å tenke med "det rette huset" å tenkt at love kommer etterhvert, men har kommet fram til at det er slemt mot damene og meg selv å late som en er betatt(Må være ekte for min del)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er nok biologi at vil tenne på en partner, har alltid likt yngre damer og alltid hatt yngre damer.

Det er nok slik de fleste menn er(Tror jeg har mye mere drag på de på egen aler enn 8 år yngre)

Kan ikke hjelpe for at det er de som tenner meg, har noen ganger prøv å tenke med "det rette huset" å tenkt at love kommer etterhvert, men har kommet fram til at det er slemt mot damene og meg selv å late som en er betatt(Må være ekte for min del)

Så da må du muligens forbli singel. Ikke noe galt med det. Eller hente noen fra et fattigere land ? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bra at du er ærlig og ønsker deg noe ekte. Men det må vel være ekte andre veien og? Eller er ikke det så farlig så lenge du får en du vil ha? (Ingen anklager her altså, bare spør.)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke for ts? Der er det jo bare -8 år maks? 

Det er greit det, men da er det vel greit å forsøke å forstå at kvinnene har sine egne tanker og ønsker også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bra at du er ærlig og ønsker deg noe ekte. Men det må vel være ekte andre veien og? Eller er ikke det så farlig så lenge du får en du vil ha? (Ingen anklager her altså, bare spør.)

Litt usikker på hva du mener, vil jo ha en dame som vil ha meg også kunne aldri tenkt meg noe annet og følt meg skikkelig mislykket om det var på grunn av penger bare.

Har heldigvis intrykk at om du har verdier for titalles med mill hytte og bil holder ikke det, ingen av mine kompiser har hatt kø av golddiggers ihvertfall (Men så tror jeg halve Oslo Vest på rundt 50 år har verdier for + 10 mill)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Damer bryr seg bare når dere invaderer kvinneforum med sutring her inne.  Jeg bryr meg ikke ellers , og er ikke i krig med menn. Utenfor her i den virkelige verden er det massevis av bra menn . Men såklart dramatiske menn må jo krige med noen.  Rart at damer skal få merkelapper som drama queens og for mye følerier.  Er visst menn som egentlig er drama queens …   Igjen, damer har greit med digge alternativer angående menn irl så nei vi bryr oss ikke , vi velger bare bort incels til fordel for ekte menn. 

Vil ikke si dum, men naiv som et brød, er du. Det er konservative menn som innskrenker kvinnene sine rettigheter nå i flere vestlige land, så jeg er sikker på at sjansen er nærmest opp mot 100% at du har i løpet av de siste årene enten pult en mannlig Frp-er eller KrF-er, eller enda verre som er, en som støtter Norgesdemokratene og partiet Konservativt. Med mindre disse partiene jeg nå har ramset opp er "your cup of tea", så er sjansen for at du har pult på en eller flere menn som ikke er fan av feminisme, eller dine rettigheter slik de er i dag, men de er heller ikke "incels", fordi de tross alt har tilgang til vagina - og sånne menn har til og med fått seg barn.

Men jeg er ganske fascinert over hvor mye skyld såkalte "incels" får fra dere ekstreme damer ettersom de største mannlige anti-feministiske influencere er menn som har fått en del vagina opp gjennom årene og har til og med barn. 

Du er vel ikke dum til å kalle Andrew Tate for å være en "incel", eller? Er Trump incel? Pete Hegseth som sier seg enig i at kvinner ikke bør ha stemmeretten i USA? Er han også "incel"? Du er så naiv, at det er så morsomt. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har passert 50, og kan ikke tenke meg å date en mann som er 8 år eldre enn meg. Jeg vil ha noen på min egen alder. Regner med at de fleste 40-årige damer tenker som meg. 

Tror nok at du må lete etter noen på mer din egen alder. Kanskje er ikke utseendet det du skal være mest opptatt av heller? 

Anonymkode: fa73b...509

• Liker 7
Skrevet

Litt usikker på hva du mener, vil jo ha en dame som vil ha meg også kunne aldri tenkt meg noe annet og følt meg skikkelig mislykket om det var på grunn av penger bare.

Ja, det var det jeg mente. Men godt å høre at du vil at det skal være gjensidig 👍🏼

Skrevet

Om du har vært på tinder i flere år og ikke har funnet noen som passer deg sier meg at du enten ikke er noe særlig kjekk/har en dårlig personlighet eller at du sikter for høyt.

Anonymkode: 36631...b84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som kvinne i den aldersgruppen du er interessert i må jeg dessverre si at en mann på 50+ er fullstendig uaktuell. Spiller ingen rolle hvem du er eller hva du har, jeg kommer aldri til å tenne på deg så da er det no go.

Enig - jeg hadde ikke ønsket å date noen +50år og jeg er i den aldersgruppen du er interessert i. Ville også gått heller for 5 år eldre/yngre. 

Anonymkode: ab5e6...95d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vil ikke si dum, men naiv som et brød, er du. Det er konservative menn som innskrenker kvinnene sine rettigheter nå i flere vestlige land, så jeg er sikker på at sjansen er nærmest opp mot 100% at du har i løpet av de siste årene enten pult en mannlig Frp-er eller KrF-er, eller enda verre som er, en som støtter Norgesdemokratene og partiet Konservativt. Med mindre disse partiene jeg nå har ramset opp er "your cup of tea", så er sjansen for at du har pult på en eller flere menn som ikke er fan av feminisme, eller dine rettigheter slik de er i dag, men de er heller ikke "incels", fordi de tross alt har tilgang til vagina - og sånne menn har til og med fått seg barn.

Men jeg er ganske fascinert over hvor mye skyld såkalte "incels" får fra dere ekstreme damer ettersom de største mannlige anti-feministiske influencere er menn som har fått en del vagina opp gjennom årene og har til og med barn. 

Du er vel ikke dum til å kalle Andrew Tate for å være en "incel", eller? Er Trump incel? Pete Hegseth som sier seg enig i at kvinner ikke bør ha stemmeretten i USA? Er han også "incel"? Du er så naiv, at det er så morsomt. 

Hehe kjære deg. Hva du ,en stakkar som invaderer et forum for kvinner mener jeg er er helt likegyldig for meg. Lever fint i den virkelige verden med menn omkring som ikke sutrer, og jeg legger ikke vekt på hvilket parti menn stemmer. Hverken Tate eller Trump er incels nei. De får da damer de og sitter ikke å griner på et forum for kvinner. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, men tenningen består jo ikke når dama eldes? Den rekker ikke så veldig langt i det hele tatt om du bare går 8 år ned. Da syns jeg du skal satse på enda yngre så du i alle fall klarer å tenne i 10 greie år.

Og da må du kanskje bytte mot lommeboktykkelse. Det er greit å tenke litt realistisk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er dame 53 år på tinder. Har aldri hatt dater som inkluderer alkohol. 

Merker fort om daten kun er opptatt av utseende mitt, men er høflig nok til å fullføre daten, dvs 1 times tid over en kaffekopp. Så er du av typen som komenterer/komplimenterer utseende og kropp, vil de fleste seriøse damer trekke seg. 

Anonymkode: 508e7...a75

OK. Håper jeg aldri treffer deg på Tinder. Du virker litt vel høy på deg selv og ditt eget utseende. Riktignok sitter ikke jeg og "lovebomber" folk på date, men jeg tror faktisk ikke mange damer reagerer slik som deg på å få et kompliment. Faktisk vil jeg si at dersom jeg merker at en dame ikke takler å høre hyggelige ting om seg selv, så er hun ikke min type overhodet. Da snakker man som regel om psykiske traumer eller vrangvillig personlighet og sånt gidder jeg ikke bruke tid på. 

8 år er mye etter fylte 40 år. Før det kan det gå. Enorm forskjell på sex med menn over og under 40 år. Og attraktivitet synker som blylodd etter fylte 40 år.  Da jeg var 27 var en mann på 34 greit nok selv om han var gammelmodig i forhold til meg. Nå som jeg er 42 ville en 8 år gammel mann vært bare sorgen.  Du trenger etterutdanning, strøken og deilig bolig, lyst til å spandere mye, make over av hår, klær og eventuelt overvekt, god inntekt og spennende personlighet. Samt trofasthet!!! Ingen dobbelt dipping her. Selv da vil de fleste normalt attraktive damer i 40 årene ha horder av andre menn å rote seg borti

Anonymkode: 8242e...17d

Å herregud... 🤪 Med de holdningene der vil du garantert være evig singel. Vær klar over at det finnes nok av menn som mener damer rent seksuelt mister sin verdi fullstendig etter 40. Gled deg!  (Jeg er ikke en av dem, men bare nevner det allikevel) 

Du må nok opp l alder. Innse det , du er mindre attraktiv for damer 8 år yngre enn deg enn du tror. Helt fair det.  Jeg er dame i 40 årene og jeg velger heller litt lavere eller lik alder, ikke opp. Dette har med sex, utseendet og generelt oppførsel å gjøre. 

For en 42 år gammel dame skal MYE annet være på plass for at hun skal orke å date en mann på 50 jo. Det frister ikke veldig. 

Anonymkode: 1950e...012

Som kvinne i den aldersgruppen du er interessert i må jeg dessverre si at en mann på 50+ er fullstendig uaktuell. Spiller ingen rolle hvem du er eller hva du har, jeg kommer aldri til å tenne på deg så da er det no go.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke mange damer på 42 som er interessert i en på 50. Hvorfor går du ikke heller for 45-55?

Anonymkode: 3b239...1a2

Som mann på litt over 50 synes jeg det er interessant å lese hvordan kvinner på KG i min aldersgruppe rakker ned på menn på sin egen alder. Og skryter av hvordan de drar unge menn. Riktignok er det veldig få yngre menn som dater eldre damer for noe annet enn useriøs og uforpliktende sex, fordi de vet at det er mindre forpliktelser med disse, enn en håpefull ung dame som ønsker seg noe seriøst.  Og dette sikkert er gjensidig. 

Jeg synes det også er interessant å sammenligne hvor lite disse uttalelsene stemmer med min egen opplevde virkelighet.

På Tinder OG i enda større grad i virkeligheten får jeg mer interesse fra damer på som er 10 år yngre enn meg. Den yngste faktisk 15 år yngre. Jeg har nær kontakt med to som er 12-13 år yngre enn meg og begge er kun ute etter seriøst forhold. Disse har jeg blitt kjent med gjennom nettverket mitt og ikke på Tinder. Dette uten at jeg er nevneverdig rik eller ser ut som David Beckham. På Tinder vil jeg si at snittet i aldersforskjell ligger på 8 år yngre og deretter avtagende 5 år i hver retning. 

Jeg har ikke noen god forklaring. Men selv om jeg ikke er rik eller kjekk som Beckham så er jeg nok OK på mange måter, er selvstendig og styr på livet, stabil og generelt hyggelig mot alle. Jeg har det heller ikke travelt med å finne noen ny.  Jeg får inntrykk av at mange av disse damene har dårlig erfaring med seriøsiteten til menn på sin egen alder og ønsker seg noen litt mer ordentelige, og mener kanskje de finner mer av det hos menn i litt mer voksen alder og som selv har litt eldre barn, slik at det ikke blir noen kræsj der.

Jeg er enig , i prinsippet, med mange her om at TS bør være åpen for damer på sin egen alder også. Å stille som kriterie at de skal være x antall år yngre vitner om at han er litt overfladisk. 

Men.....

Når det gjelder damer på 50+ så dater jeg gjerne dem også. Var også nylig i kjæresteforhold med en. Men gang på gang opplever jeg damer på 50+ som veldig useriøse og selvsentrerte. De ønsker ikke et forhold med forpliktelser og i hvert fall ikke et forhold hvor de må by litt på seg selv og investere litt i relasjonen. De vil bare ha litt gøy på sine egne premisser og ikke noe annet. Dette er totalt uinteressant for meg. En del damer i den alderen har i tillegg tatt forferdelig dårlig vare på seg selv og begynner å betale en høy pris for det. Som en som tar godt vare på seg selv i alt fra helse og trening til klesstil, så er det mildt sagt turn-off. Det virker som litt yngre damer kommer fra en hel annen kultur når det gjelder sånt. De virker også mye mer interessert i ekte forhold.  

Av den grunn har jeg blitt mindre og mindre åpen for å date damer på min alder, men begynt å være mer åpen for yngre. Jeg var ikke det før, men det har gått den veien. Var på date med ei nylig. Vi har kjent hverandre en stund, men tok steget til en date nå. Får se hvordan det går. 

Jeg er bare ute etter et langvarig , helst livsvarig, forhold. Det gjør jeg klart veldig tidlig. Det gir mange K50+ panikk i blikket mens K40+ får smil i øynene av å høre det. Jeg er ikke glad i dating og hater spill og tjafs og gidder ikke overfladiske forhold.  

Jeg er ikke en verken kynisk eller overfladisk mann, selv om jeg sikkert provoserer noen her. Men ærlig er jeg i hvrt fall. 

Mitt problem er ikke å finne noen å date, men noen som er verd å date. 

visp skrev (1 time siden):

Men......... personlig mener jeg at folk over 40 bør slutte å prøve å finne noen. Vi har lullet oss inn i en tro at det er normalen å finne kjærligheten til the bitter end. Biologien legger til rette for at vi skal forplante oss i ganske tidlig alder, og selv om naturen tuller med oss og sørger for sexlyst etc. til ganske langt opp i alder, så er det ikke helt naturlig å være i konstant etableringsfase.

Eh.. Er du i den aldersgruppen selv? Høres ikke ut som du har greie på hva du snakker om. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver og kjenner en del 50+ som har funnet kjærligheten.  

Til TS: 

Siden jeg har kommentert til flere andre, så kan jeg kommentere litt til TS også. Å si at Tinder ødelegger selvtilliten din er tullete sutring!  Da er selvtilliten din skjør fra før. Det at ikke alle damer synes du er midt i blinken for dem er da bare helt naturlig. Slik er det for alle. Man må lete litt før man finner en full klaff. Du kan alltids finne noen å ha sex med dersom du senker krava nok. Men vil du ha noe seriøst må du nesten tåle at flertallet er en mismatch og at det tar litt tid. I mellomtiden kan det være lurt å ta et kritisk blikk på egne holdninger, livsførsel og hva du egentlig tilbyr damer i form av personlighet, type relasjon osv osv.  

-Mann50+

Anonymkode: ed3dd...227

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som mann på litt over 50 synes jeg det er interessant å lese hvordan kvinner på KG i min aldersgruppe rakker ned på menn på sin egen alder.

Anonymkode: ed3dd...227

Du er ikke på min alder. Du er 10 år eldre enn meg.

• Liker 2
Skrevet

De fleste kvinner vil ha jevnaldrende menn. Spesielt de som faktisk forlot ekteskapet fordi mannen var en del eldre, og det blir tydeligere med alderen, ikke det motsatte. Hvilket ikke er en særlig uvanlig årsak til at 40- 60 år gamle kvinner er blitt singel. 

Anonymkode: 61d78...cb2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er ikke på min alder. Du er 10 år eldre enn meg.

Ja Og nettop derfor er de forvirra. Men med den logikken til han du siterte er også kvinner på 60 på hans alder. Lurer på om han nå mener det samme 🤣 

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...