AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #1 Skrevet 5. oktober 2025 Jeg og kjæresten er godt i 30 årene. Vi har hatt en samtale senest i går på hvordan vi snakker og komminiserer med hverandre. Følte vi fikk snakket litt ut og tenkte nu blir det bedre. Meeen neeeida… Når jeg står opp i dag og spør han om en enkelt ring så svarer han meg tydelig irritert og hever stemmen. Jeg blir så oppgitt forei jeg føler vi prater og prater, men detter hele tiden til gamle spor. Begynner å tenke på om dette forholde virkelig er verdt det. Noen som kanskje har vært i samme situasjon og kom ut av det eller er det regelrett døfødt? Anonymkode: cf006...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #2 Skrevet 5. oktober 2025 Forholdet er ikke verdt å ta vare på. Dump han – nå. Anonymkode: 3f658...332 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #3 Skrevet 5. oktober 2025 Det hjelper ikke med ord om det ikke følges opp med handling. Anonymkode: b6daa...90c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #4 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg og kjæresten er godt i 30 årene. Vi har hatt en samtale senest i går på hvordan vi snakker og komminiserer med hverandre. Følte vi fikk snakket litt ut og tenkte nu blir det bedre. Meeen neeeida… Når jeg står opp i dag og spør han om en enkelt ring så svarer han meg tydelig irritert og hever stemmen. Jeg blir så oppgitt forei jeg føler vi prater og prater, men detter hele tiden til gamle spor. Begynner å tenke på om dette forholde virkelig er verdt det. Noen som kanskje har vært i samme situasjon og kom ut av det eller er det regelrett døfødt? Anonymkode: cf006...2d7 Du må nesten utdype litt mer hvorfor han blir sur. Om det så er ved å anonymisere situasjonen. Hvorfor han blir sur har jo alt å si for denne situasjonen. Sinne i seg selv er jo ikke en forbudt følelse. Sinne er en følelse vi er født med for å la kunne forsvare oss selv og stå opp for urettferdighet. Noen ganger har vi derimot ubalanser i kroppen som kan føre til humørsvingninger. Og dersom man bruker sinne for å manipulere, kontrollere og skremme andre er det ikke ok. Anonymkode: 67d50...bcc 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #5 Skrevet 5. oktober 2025 Det var så enkelt for hvilken planer som var for dagen, for så å få til svar «det var da f…. Til mas da»…. Da hadde jeg ikke snakket med han siden kvelen før. Anonymkode: cf006...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #6 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det var så enkelt for hvilken planer som var for dagen, for så å få til svar «det var da f…. Til mas da»…. Da hadde jeg ikke snakket med han siden kvelen før. Anonymkode: cf006...2d7 Var han stått opp? Hvis det første han må forholde seg til når han våkner er planene for dagen, kan jeg skjønne han blir sur. Men han burde ikke ha svart deg slik. Om min samboer spør før vi er stått opp, sier jeg «Huff det vil jeg ikke tenke på så tidlig.» Anonymkode: 75351...d52 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #7 Skrevet 5. oktober 2025 Kan være sånn som personen over meg sier, at han trenger litt tid om morgenen før planer blir diskutert. Jeg er sånn, har alltid trengt en times tid for meg selv før jeg er klar for mennesker. Med det sagt: du skal absolutt ikke ha det sånn i forholdet! Føler du deg utrygg eller ikke komfortabel med han så må dere ha en større samtale. Det er ikke sånn dere skal ha det resten av livet. Anonymkode: 439f1...8a0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #8 Skrevet 5. oktober 2025 Gnåler du gir mye, for tidlig, om alt til alle tider? Noen damer tåler ikke stillhet og skal snakke ihjel alt enter du orker eller ikke. Anonymkode: c4600...cc2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #9 Skrevet 5. oktober 2025 Helt latterlig at folk foreslår å dumpe han med konteksten vi har blitt gitt (tilnærmet null). Men velkommen til KG, hvor det første rådet man får er å dumpe hvem enn det gjelder. Folk her inne hater varige forhold. Gjerne gi litt mer kontekst og bakhistorie TS. Det er vanskelig å trekke noen konklusjoner fra tråden din hittil. Om kjæresten din hadde hatt en dritt dag på jobb kunne det i seg selv forklart atferden hans, selvom det ikke burde ha gått utover deg. Likevel er det på ingen måte grunnlag til å dumpe noen, som folk foreslår. Om dette konsekvent er en atferd partneren din har er det derimot mer bekymringsverdig. Anonymkode: 4d228...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #10 Skrevet 5. oktober 2025 Her må du også gjøre endringer. Jeg er også fryktelig gretten om morgenen, jeg trenger space til jeg har fått i meg kaffen og våknet. Et barn trenger mamma fra første sekund man slår opp øynene, men mannen burde klare seg uten i en halvtimes tid.. Kanskje mannen din er lik. Hvis DU vil at det skal fungere: Ikke snakk med han om morgenen, si god morgen. La han ta initiativ til mer samtale. Trenger du gi beskjed om noe som må gjøres fra morgenen, skriv en lapp å legg ved kaffen. F.eks «Husk å sette på oppvaskmaskin før du reiser i dag». Om han virker irritabel når du snakker med han, dropp det. Bare ikke snakk mer med han, gjør din greie. Du kan ikke endre han, men du kan endre din reaksjon og følelser rundt hans væremåte. Problemet her er at han blir fort sur, og du tar deg nær av det og reagerer på følelser- da vil det kun eskalere. Når det er sagt, så er det ikke alt man skal finne seg i. Derimot er det lurere å si det når man ikke er sur eller følelsesmessig påvirket. Vent til han er i bedre humør og du ikke er følelsesmessig påvirket- så sier du til han hardt mot hardt, at du er lei av hans surmuling og svingende humør. At han får en mulighet til å ta seg sammen, ellers må du revurdere forholdet. Da kan du også si i fra, hvis du først har prøvd å se om han blir mer levelig med dersom du tilpasser deg han også. Anonymkode: d8a20...665 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #11 Skrevet 5. oktober 2025 Sure og gretne menn. Send dem ut på dating loppemarkedet igjen. Anonymkode: f316a...299 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #12 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gnåler du gir mye, for tidlig, om alt til alle tider? Noen damer tåler ikke stillhet og skal snakke ihjel alt enter du orker eller ikke. Anonymkode: c4600...cc2 Høres ut som du bør være singel😂 Anonymkode: 90f49...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #13 Skrevet 5. oktober 2025 Hadde ikke orket en sur og humørsyk mann. Et spørsmål om planer for dagen er helt innafor. Vanlige mennesker har en viss idé om hva de skal gjøre den dagen og svarer ut fra det. Anonymkode: 17753...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #14 Skrevet 5. oktober 2025 Jeg personlig hadde ikke orket å bo med noen som var så negativ/sur/irritabel. Spesielt om du tenker på barn - det blir ikke akkurat bedre med lite søvn, mye "mas" og tidligere morninger. Anonymkode: 90f49...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #15 Skrevet 5. oktober 2025 Det er valgfritt å være i forhold. Du kan avslutte det selv med en såkalt ‘dårlig’ grunn. Du må hvert fall ikke finne på å få barn med en slik surpomp. Det blir jo faktisk ikke bedre. Anonymkode: 3a5aa...409 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #16 Skrevet 5. oktober 2025 det er faktisk ganske vanelig å være litt morra gretten men vi trenger litt mer kontekst Anonymkode: ee8ca...22e
frøkna Skrevet 5. oktober 2025 #17 Skrevet 5. oktober 2025 Din ro og fred må du beskytte. Hvis dere har barn bør dere oppsøke hjelp i parterapi. Om dere er barnløse ville jeg nok vurdert å gå. Det skal mye til for å endre denne type uvane. Det bør ikke være så vanskelig å behandle partneren sin med grunnleggende respekt, men for mange menn er det desverre veldig vanskelig.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #18 Skrevet 6. oktober 2025 Var han morgengretten, eller var han langvarig sur pga det dere snakket om i går? Kom du med spørsmål du ville ha svar på før du hadde sagt god morgen? Om morgenen så hender jeg at jeg går ut av soverommet og på vei til badet blir bombandert med spørsmål som f.eks. "Hva skal vi ha til middag i dag?". Når jeg nettopp har våknet, så vet jeg knapt "hva slags dag det er" før jeg har fått stelt meg og våknet. Så da blir de møtt med; "La meg få våkne først, så kan vi snakkes etterpå". Om jeg får spørsmålet rett oppi fjeset, så kan kommentaren min være stresset og høres sur ut. Anonymkode: e3e92...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #19 Skrevet 6. oktober 2025 Dødfødt. Forelsket, og bare kjærester - merker man mulig et lite hint av noe. Det kan du gange med 10 når dere er samboere. 10 til når dere får barn. Og 10 til når alderen treffer skikkelig. Anonymkode: 57d8e...cbc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2025 #20 Skrevet 6. oktober 2025 Har prøvd dette mange ganger. Selv om jeg til slutt gråt (og jeg gråter egentlig aldri) og sa at nå orker jeg ikke mere, så betyr det ingenting. De bryr seg ikke og driter i det. Eneste løsningen for meg har vært å gjøre det slutt på forholdet. Og vil legge til at vi gikk til parterapi fordi han var så desperat etter å løse dette. Endte opp med at psykologen skikkelig kjeftet på han pga måten eksen min snakket til meg på. Og eksen nektet å endre måten han snakket til meg på selv om psykologen ba han om det. Ja ja, da ble det endelig slutt og problemet mitt var ihvertfall over. 🙌 Anonymkode: c56e7...517
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå