Gå til innhold

Er så ufattelig sliten

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 19.18):

Jeg trenger noen råd og kanskje noen trøstende ord. Jeg er en mor midt i 30-årene og har to barn i barnehagealder. Far til barna er min samboer. Jeg jobber 100% og mer (er pålagt) og det gjør samboer også. Men det er jeg som står for 80 % av utgifter av lån, husholdningsartikler og utstyr til barna, gjør all husarbeid (med mindre jeg maser og spør- da kan noe bli gjort), og rydder opp hele tiden- også mye rot fra samboer. Han slenger bare alt klær rundt, og lar det ligge. Alt som skal ordnes må jeg gjøre, alt som skal følges opp- må jeg gjøre. Er barna syke er jeg hjemme, og må krangle med samboer for å ta sitt ansvar, når jeg har brukt mine syke-barn-dager. Alt skal diskuteres på og kveruleres. Alt skal settes spørsmål ved. Og jeg er så sliten. Barna vil at mamma skal gjøre alt, hente alt, kle på, stelle de. Det er også jeg som leverer og henter i barnehagen, dette til tross for at samboer har fleksitid på jobb. Jeg tok to uker fri fra jobb for å komme meg til legen og lade opp, kortere dag i barnehagen for barna. Men da har barna vært syke, så vært hjemme med meg. Frem og tilbake fra sykehus, alene. Samboer har vært på jobb- for det trengs ikke to på sykehus (tiltross for at jeg og barna har sagt vi trenger han der) ifølge han
Nå har samboer en uke ferie og skal gjøre sin hobby, det vil si at jeg er alene med barna hele uke. Det er koselig, men jeg er så sliten og vet ikke hvordan jeg kan lade opp. Og jeg er så sliten at jeg bare gråter hver kveld. Legger meg mellom 8-9 hver dag. 

hvordan ordne opp i dette? Hvordan bli mindre sliten.  Samboer vet om det, men føler at jeg får skylda for at jeg ikke trener nok som gir energi og det går i den sjargongen der. :( 

Anonymkode: 82b15...45b

«Bruddet kom som lyn fra klar himmel» 

Dette høres veldig tøft ut. Forstår godt at du er sliten.

Jeg hadde ikke bare blitt sliten - men forbanna.

Tror jeg hadde benyttet ferieturen hans til å pakke sakene hans/mine. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne skrevet dette selv, dessverre. Er i midten av 20 årene og har to barn. Min samboer ble slik etter barna ble født, eller ble vertfall verre da. Har ofte tenkt på å dra, orker ikke mer, men hadde ikke klart meg vekke fra barna. I tillegg er han helt fantastisk med de, så har tenkt at jeg bare får ta «støyten» med alt det andre. Men jeg også er utslitt nå, venter på time på familievernkontoret. 

Anonymkode: 89205...471

Skrevet

Huffameg, dette hørtes ikke bra ut. Forstår veldig godt at du er sliten. Vil du klare deg økonomisk som alenemor? Husk at som alenemor så kan du få trent om du kjøper en tredemølle eller annet apparat slik at du får trent hjemme mens barna ser på tv.

Ville sluttet å vaske hans klær og sluttet å rydde etter ham. Hvorfor betaler du 80% av alt? Hva gjør han med sine penger? 

Anonymkode: b5169...fbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...