marta Skrevet 28. mars 2006 #21 Skrevet 28. mars 2006 hvorfor det til xavia, altså! Ikke til deg, Mysti
Mysti Skrevet 28. mars 2006 #22 Skrevet 28. mars 2006 Fordi atte når jeg tok med pumpa tilbake til butikken jeg kjøpte alt utstyret i og sa at jeg trodde ikke den funka som den skulle så fikk jeg til svar at "jooooda, den er som den skal den!" Javel, tenkte jeg, jeg har jo ingen erfaring med dette. Og så gikk det ikke mange dagene før de stakkars fiskene døde, sammen med plantene. Så nå driver og får styr på akvariet igjen, før jeg kjøper nye fisk og planter. Derfor ville jeg gjerne vite hva flyteplanter er, kanskje jeg skulle kjøpt det.
Mysti Skrevet 28. mars 2006 #23 Skrevet 28. mars 2006 Å, hehe... Jaja. Beklager at jeg kuppa tråden din et øyeblikk Violetta, jeg bare lurte så veldig!
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #24 Skrevet 28. mars 2006 Å, hehe... Jaja. Beklager at jeg kuppa tråden din et øyeblikk Violetta, jeg bare lurte så veldig! ← Har fått svar på det jeg lurte på mest jeg.
marta Skrevet 28. mars 2006 #25 Skrevet 28. mars 2006 Å, hehe... Jaja. ← Hehe.. men nå vet jeg det Har fått svar på det jeg lurte på mest jeg. ← Og alt det andre som kommer inn er bare bonus
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #26 Skrevet 28. mars 2006 Og alt det andre som kommer inn er bare bonus ← Jepp!
Mrs. K Skrevet 28. mars 2006 #27 Skrevet 28. mars 2006 Fordi atte når jeg tok med pumpa tilbake til butikken jeg kjøpte alt utstyret i og sa at jeg trodde ikke den funka som den skulle så fikk jeg til svar at "jooooda, den er som den skal den!" Javel, tenkte jeg, jeg har jo ingen erfaring med dette. Og så gikk det ikke mange dagene før de stakkars fiskene døde, sammen med plantene. Så nå driver og får styr på akvariet igjen, før jeg kjøper nye fisk og planter. Derfor ville jeg gjerne vite hva flyteplanter er, kanskje jeg skulle kjøpt det. ← Jeg tror at du vil kunne få mye fin informasjon om oppstart av akvarium (tipper at det var miljøet og ikke pumpen i akvariet som slo all liv ihjel) på forumet på www.nettakvariet.no
Gjest gjesta Skrevet 29. mars 2006 #28 Skrevet 29. mars 2006 hvorfor det til xavia, altså! Ikke til deg, Mysti ← Hva er det du lurte på?? :klø:
LilleBille Skrevet 29. mars 2006 #29 Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde guppyer som ynglet "hele tiden" ... gjorde aldri noe spesielt i forhold til å skille ut de "nyfødte". Sørget for at de hadde nok av planter å gjemme seg inni - og det holdt. Det er jo mulig at det forsvant en unge eller to underveis - men de aller fleste vokste til. Jeg byttet ut hannene med jevne mellomrom - da de ellers ble ganske degenererte etter noen generasjoner.
Gjest Olava Skrevet 29. mars 2006 #30 Skrevet 29. mars 2006 Mine guppyer yngler også til stadighet. De fleste lever opp, sikkert fordi de har mange planter å gjemme seg i. Har også tenkt litt på dette med innavl, og at de kan bli degenererte. Hvordan "byttet" du ut hannene, LilleBille? Avlivet du dem?
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #31 Skrevet 29. mars 2006 Morsom tråd! Jeg hadde også sånt fødekar. Jeg var ikke store jenta da, så jeg la en fisk jeg trodde var gravid (fordi den hadde så stor mage) oppi der litt før, og jaggu kom det ikke to små oransjefargede fisker. Eller, det var vel flere, men de gled opp til moren, og det var ikke noe sjakktrekk, for hun var en glupsk jævel. Jeg tenkte selvsagt ikke på at moren kunne fjernes, jeg tenkte jo at alle små barn trengte mammaen sin jeg... Da de ble større la jeg de oppi akvariet med de andre, den ene ble spist etter noen dager, men den andre varte en stund.
Gjest gjesta Skrevet 29. mars 2006 #32 Skrevet 29. mars 2006 Har dere guppyene i akvarum eller bolle? Jeg hadde nemlig mine i en sånn stor gullfiskbolle, uten masse fancy utstyr. De yngla som gale, så de må ha kost seg i enkle omgivelser.
Gjest gjesta Skrevet 29. mars 2006 #33 Skrevet 29. mars 2006 (endret) og jaggu kom det ikke to små oransjefargede fisker. ← "Mine" fiskebarn har vært så og si gjennomsiktige. Helt uten farge. Endret 29. mars 2006 av Xavia
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #34 Skrevet 29. mars 2006 "Mine" fiskebarn har vært så og si gjennomsiktige. Helt uten farge. ← Fargen kom mer etterhvert, men de var tydelig oransje. Var ikke gullfisk, men noe liknende. Sant og si var jeg ikke så opptatt av hva slags typer det var, og etterhvert ble de mer kjæledyrene til bikkja, hun elsket å se på de, i timesvis
LilleBille Skrevet 29. mars 2006 #35 Skrevet 29. mars 2006 Mine guppyer yngler også til stadighet. De fleste lever opp, sikkert fordi de har mange planter å gjemme seg i. Har også tenkt litt på dette med innavl, og at de kan bli degenererte. Hvordan "byttet" du ut hannene, LilleBille? Avlivet du dem? ← Ja .. eller ikke jeg da - men de ble sluppet ut i bassenget til skilpadden .. som virkelig fikk testet jaktinsinktet sitt. Noen av guppyene var så "smarte" at de overlistet skilpadden .. da fikk de en ny sjanse - litt sånn "survivel of the fittest".
Gjest Olava Skrevet 29. mars 2006 #36 Skrevet 29. mars 2006 Ja .. eller ikke jeg da - men de ble sluppet ut i bassenget til skilpadden .. som virkelig fikk testet jaktinsinktet sitt. Noen av guppyene var så "smarte" at de overlistet skilpadden .. da fikk de en ny sjanse - litt sånn "survivel of the fittest". ← Tøft, LilleBille!!! Jeg har også lyst på skillpadde.... Ikke bare for å bli kvitt hannene, da! Mine fisker bor også i bolle, de trives tydeligvis godt, til tross for en del algevekst og dritt. Gidder ikke å skifte vann så ofte, har en bra pumpe. Har faktisk hørt at de ikke er så glade i FOR renslige omgivelser.
Mrs. K Skrevet 29. mars 2006 #37 Skrevet 29. mars 2006 Gidder ikke å skifte vann så ofte, har en bra pumpe. Har faktisk hørt at de ikke er så glade i FOR renslige omgivelser. ← Du skal aldri skifte all vannet, men gjerne 1/3 hver uke. Bruk vannet til blomstene - det er masse gjødsel i det.
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2006 #38 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg har også 5 guppy-babyer i et fødekar, og molly-yngel også lurer på å slippe de ut til helgen, men er så redd for at de skal bli spist. flytta litt på en rot når jeg slamsugde her om dagen, og da var det et par yngel som lå under der også!! jeg fiska de ikke opp, så jeg er spent om de gjemmer seg fortsatt eller om de har blitt spist. fiskene i karet mitt er så på jakt når det har kommet yngel. de svømmer langs bunnen og står stille og lusker ved rota og plantene. slemme :/ Endret 29. mars 2006 av Lupi
LilleBille Skrevet 29. mars 2006 #39 Skrevet 29. mars 2006 Tøft, LilleBille!!! Jeg har også lyst på skillpadde.... Ikke bare for å bli kvitt hannene, da! ← Føler meg litt slem - og litt - for det var utrolig fart på skilpadden når den var på jakt... Vil du overta min?
Mysti Skrevet 29. mars 2006 #40 Skrevet 29. mars 2006 Jeg tror at du vil kunne få mye fin informasjon om oppstart av akvarium (tipper at det var miljøet og ikke pumpen i akvariet som slo all liv ihjel) på forumet på www.nettakvariet.no ← Det var vel miljøet, pga pumpa som ikke fungerte... Jeg skal sjekke ut den adressa du har ført opp, takk for det, men er det noen her som bare kan fortelle meg hvordan disse flyteplantene som ble nevnt, er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå