AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #1 Skrevet 4. oktober 2025 Jeg har forsøkt å søke men får bare engelske, og forstår ikke helt uttrykkene microglass beads, og når det søkes opp får jeg bare opp forslag om å kjøpe på temu, det er uaktuelt. Eller norske oversettelser. Er sikkert noen her som har laget selv eller kan tenke seg hva en kan fylle med? Skal helst være allergivennlig og miljøvennlig og mulig å få tak i Norge. Anonymkode: c36b4...fe2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #2 Skrevet 4. oktober 2025 Små glassperler ville blitt dritdyrt, klinkekuler kanskje eller kuler inlitt tungt tre? Eller poser med fin sand sydd godt feks. IKKE bruk ris eller noe sånt, det mygler. Anonymkode: 55eee...425 1
Daisy-love Skrevet 4. oktober 2025 #3 Skrevet 4. oktober 2025 Hvor tungt trenger du det? Du kan bruke tykt ullstoff i flere lag også. Det er jo ikke helt som kuler, men du kan få tyngden sånn.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #4 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Små glassperler ville blitt dritdyrt, klinkekuler kanskje eller kuler inlitt tungt tre? Eller poser med fin sand sydd godt feks. IKKE bruk ris eller noe sånt, det mygler. Anonymkode: 55eee...425 Er det det microglass beads betyr? Det det så ut som. Engelsken slet jeg litt med. Var billig da fra tema, men det takler jeg ikke. 😅 Har tenkt på sand, men da må jeg lage flere lag og er sårbart for rifter? Klinkekuler var ikke noen dum ide! Daisy-love skrev (6 minutter siden): Hvor tungt trenger du det? Du kan bruke tykt ullstoff i flere lag også. Det er jo ikke helt som kuler, men du kan få tyngden sånn. Har tenkt å lage et som kan ligge på fanget heller enn over hele kroppen, så litt usikker på nødvendig vekt, 2 kg? Ullstoff ser jeg for meg fort blir for varmt? Ts Anonymkode: c36b4...fe2
Daisy-love Skrevet 4. oktober 2025 #5 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det det microglass beads betyr? Det det så ut som. Engelsken slet jeg litt med. Var billig da fra tema, men det takler jeg ikke. 😅 Har tenkt på sand, men da må jeg lage flere lag og er sårbart for rifter? Klinkekuler var ikke noen dum ide! Har tenkt å lage et som kan ligge på fanget heller enn over hele kroppen, så litt usikker på nødvendig vekt, 2 kg? Ullstoff ser jeg for meg fort blir for varmt? Ts Anonymkode: c36b4...fe2 Ullstoff kan bli varmt, men noen av disse med kuler er iskalde. Prøvd selv, og må ha dyne i tillegg. 2kg er heller ikke veldig tungt. Jeg har prøvd med både 7 og 11, og jeg tror det finnes enda tyngre. Jeg har prøvd dyne da, så det er jo større enn du tenker. Jeg bruker ofte en varmeflaske både på kroppen, men også i fanget, og den er på vel 1kg. Jeg tror ikke det blir så varmt med kun to kilo på en pledd 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #6 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det det microglass beads betyr? Det det så ut som. Engelsken slet jeg litt med. Var billig da fra tema, men det takler jeg ikke. 😅 Har tenkt på sand, men da må jeg lage flere lag og er sårbart for rifter? Klinkekuler var ikke noen dum ide! Har tenkt å lage et som kan ligge på fanget heller enn over hele kroppen, så litt usikker på nødvendig vekt, 2 kg? Ullstoff ser jeg for meg fort blir for varmt? Ts Anonymkode: c36b4...fe2 Hvis du skal bruke sand så kan du legge den i poser av nylon eller noe som du syr igjen, ja bedre å sy flere lag da. Anonymkode: 55eee...425
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #7 Skrevet 4. oktober 2025 Daisy-love skrev (1 time siden): Ullstoff kan bli varmt, men noen av disse med kuler er iskalde. Prøvd selv, og må ha dyne i tillegg. 2kg er heller ikke veldig tungt. Jeg har prøvd med både 7 og 11, og jeg tror det finnes enda tyngre. Jeg har prøvd dyne da, så det er jo større enn du tenker. Jeg bruker ofte en varmeflaske både på kroppen, men også i fanget, og den er på vel 1kg. Jeg tror ikke det blir så varmt med kun to kilo på en pledd 🤔 Jeg skal faktisk prøve ut med å putte noe i en pose og teste hvor tungt jeg vil ha, det var lurt å tenke over. Tenkte siden det er ca 80x80 bare at det ikke blir så tungt som de dynene. Er helt ok å ha teppe over/under. Foretrekker det heller enn for varm siden jeg vil bruke om sommeren også. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du skal bruke sand så kan du legge den i poser av nylon eller noe som du syr igjen, ja bedre å sy flere lag da. Anonymkode: 55eee...425 Ja, at jeg først lager nylonpose, og så et ekstra lag og så det fine teppet ytterst. Men hvilken sand er dette da? Noe en får på hobbybutikk eller hva tenkte du? Ts Anonymkode: c36b4...fe2 1
Capazitet Skrevet 4. oktober 2025 #9 Skrevet 4. oktober 2025 Tenker det blir dyrere enn å kjøpa og muligens dårlegare kvalitet 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #10 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skal faktisk prøve ut med å putte noe i en pose og teste hvor tungt jeg vil ha, det var lurt å tenke over. Tenkte siden det er ca 80x80 bare at det ikke blir så tungt som de dynene. Er helt ok å ha teppe over/under. Foretrekker det heller enn for varm siden jeg vil bruke om sommeren også. Ja, at jeg først lager nylonpose, og så et ekstra lag og så det fine teppet ytterst. Men hvilken sand er dette da? Noe en får på hobbybutikk eller hva tenkte du? Ts Anonymkode: c36b4...fe2 På barneskolen så laget vi poser med sand i, du vet slike små firkanta? Vi sydde de for hånd så hadde vi fin sand i, og lekte med. Den fant vi på stranda, vasket god og skylte, tørka og sydde i. Du kan jo se om du får kjøpt om du heller vil det? Anonymkode: 55eee...425
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #11 Skrevet 4. oktober 2025 Sand får du kjøpt i sekk på byggevareforretning, den sanden er renset og fin. Anonymkode: e96d0...86d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #12 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sand får du kjøpt i sekk på byggevareforretning, den sanden er renset og fin. Anonymkode: e96d0...86d Bra tips så slipper ts å grave på stranda hehe. Anonymkode: 55eee...425
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #13 Skrevet 4. oktober 2025 De har set på biltema også faktisk, men litt mye kanskje https://www.biltema.no/fritid/leketoy/utendorsleker/sandkasser/sandkassesand-20-kg-2000053338?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=EAIaIQobChMIvM_U0dOLkAMVgFSRBR3HcBZbEAQYASABEgJKgPD_BwE Anonymkode: 55eee...425
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #14 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hestehår? Anonymkode: 5debc...506 Hæ? Er vel verken enkelt å få tak i, allergivennlig eller tungt. 😂 Anonymkode: c36b4...fe2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #15 Skrevet 5. oktober 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): På barneskolen så laget vi poser med sand i, du vet slike små firkanta? Vi sydde de for hånd så hadde vi fin sand i, og lekte med. Den fant vi på stranda, vasket god og skylte, tørka og sydde i. Du kan jo se om du får kjøpt om du heller vil det? Anonymkode: 55eee...425 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sand får du kjøpt i sekk på byggevareforretning, den sanden er renset og fin. Anonymkode: e96d0...86d AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bra tips så slipper ts å grave på stranda hehe. Anonymkode: 55eee...425 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De har set på biltema også faktisk, men litt mye kanskje https://www.biltema.no/fritid/leketoy/utendorsleker/sandkasser/sandkassesand-20-kg-2000053338?gad_source=1&gad_campaignid=20567858629&gclid=EAIaIQobChMIvM_U0dOLkAMVgFSRBR3HcBZbEAQYASABEgJKgPD_BwE Anonymkode: 55eee...425 Tusen takk for tips! Jeg ender faktisk på sand. Blir nok litt for stor sekk, men finner nok annet bruk for restene. De der små posene husker jeg faktisk, var behagelige! Er heller ingen fine strender i området, så greit å kjøpe. Har også tenkt på det med nylon, at det ikke er så bra stoff å bruke mye av mtp miljø, så tenker på om jeg bare kunne brukt et litt tykkere bomulls/mix-stoff, innerst og så et lang fin bomull utenpå. Hva ville dere gjort? TS Anonymkode: c36b4...fe2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2025 #16 Skrevet 5. oktober 2025 Capazitet skrev (22 timer siden): Tenker det blir dyrere enn å kjøpa og muligens dårlegare kvalitet Tja både og. Sand er rimelig og stoff har jeg fra før. Alt er nok billigere på temu. Uansett er vel poenget med hobbyer å lage noe ikke alltid at det skal være billigst og best. TS Anonymkode: c36b4...fe2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå