Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker ikke melk, bruker det kun i matlaging. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar helmelk i kaffen på jobb fordi jeg må ha litt melk i kaffen for at det smaker godt, og vil ikke drikke automatkaffe med pulvermelk. Og den melken de har i kjøleskapet er helmelk. 

Hjemme drikker jeg lettmelk fordi helmelk blir for mye fløteaktig i store mengder. Men jeg drikker mye lettmelk. For meg er melk en perfekt restitusjonsdrikk etter trening.

Ellers har jeg meldt meg helt ut av kostholdsdebatten fordi folk blir så hysteriske. Jeg spiser litt av alt, mest rent, men er normalvektig og trener mye mer enn de hysteriske damene på jobb som maser om hva man skal og ikke skal spise. De er sykere og tjukkere enn meg, så proof is in the pudding tenker jeg. 

Men jeg spiser nok mye mer enn 1200 kcal. Det høres ikke bærekraftig ut. 

Anonymkode: 5d76b...cee

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker helmelk til baking, kakao, kaffe og lignende. Men hvis jeg skal drikke ren melk, så går jeg alltid for lettmelk.

Anonymkode: 76b57...020

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg spiser ikke mer ennn 1200 kcal per dag.

Jeg får ofte lyst til å drikke melk. Lurer på om det er innafor å drikke helmelk?

Anonymkode: 4c30a...6d7

Ja, drikker en liter om dagen. Mye bra næring.

Anonymkode: 605e9...467

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker en halv liter helmelk om dagen, i form av kakao. Tilsetter bare en teskje sukker, litt salt, noen høvlede skiver smør og to spiseskjeer bakekakao. I motsetning til når jeg stapper i meg junk og godteri føler jeg meg helt super etter å ha drukket kakaoen min.

Anonymkode: 414ef...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare kalorier inn og kalorier ut. Spiller ikke noen rolle om det er H melk, du får bare litt mindre melk for de samme kaloriene 😊 Jeg drikker ikke egentlig melk, og jeg kjøper H melk. Det er best i mat og drikke som kakao og kaffe osv. Lettmelk er for vannete. Jeg føler at jeg betaler for vann :P 

Anonymkode: f2e5e...49b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg spiser ikke mer ennn 1200 kcal per dag.

Jeg får ofte lyst til å drikke melk. Lurer på om det er innafor å drikke helmelk?

Anonymkode: 4c30a...6d7

Tenker det må være ok. Jeg drikker kun helmelk selv, det er det som er melk for meg og det jeg er vant til. Drikker ikke så ofte nå som voksen, men alle barna mine drikker helmelk. Tror aldri vi har hatt noe annet i hus.  Vi bruker heller ingen andre lettprodukteri vår husholdning, og vi er alle normalvektige.  Disse matvarerene gir jo bedre metthetsfølelse som varer lengre, så da er det ikke behov for å "fylle på tanken" så ofte heller og man craver ikke så mye. 

Anonymkode: 9a83c...6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi drikker kun helmelk. Sunt og godt.

Lettmelk er nesten som vann, så mange ender opp med å drikke det som tørstedrikk nærmest.

Anonymkode: 27794...d04

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker selvsagt bare helmelk. ❤️

Anonymkode: a4e5b...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Drikker en halv liter helmelk om dagen, i form av kakao. Tilsetter bare en teskje sukker, litt salt, noen høvlede skiver smør og to spiseskjeer bakekakao. I motsetning til når jeg stapper i meg junk og godteri føler jeg meg helt super etter å ha drukket kakaoen min.

Anonymkode: 414ef...83e

Smør i kakao? Er det godt altså?

Anonymkode: a4e5b...be1

• Liker 1
Skrevet

Ja, synes annen melk smaker utvannet. Men jeg drikker ikke melk hver dag, og sjelden mer enn ett glass når jeg først drikker. 

AnonymBruker
Skrevet

Helst Rørosmelk som er 4 %

Anonymkode: 1820e...14d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke melk, men all melk jeg bruker i matlaging er H-melk. Hadde nok valgt et lettere alternativ om du tenker kalorier. 

Anonymkode: 611f8...aa8

Skrevet

ja, men må være iskald, helst ligget litt i frysen før bruk

AnonymBruker
Skrevet

Bare i kaffe en sjelden gang. Ville valgt lettere melk når man skal ned i vekt. 

Anonymkode: 3c34d...da6

AnonymBruker
Skrevet

Bruker H-melk både til matlaging og drikke. Maten smaker bedre - og da ungene hadde intense vokseperioder hvor de var konstant sultne, så kuttet vi lettmelk. De får fett, og skikkelig mat som metter. 

Anonymkode: eae20...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 4.10.2025 den 19.55):

Drikker ikke melk, bruker det kun i matlaging. 

Samme her. Jeg savner når melken kom i halvliterspakninger. Ser aldri det lenger. 1 liter er for mye for oss å drikke opp før den blir dårlig.

Anonymkode: 4e859...773

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme her. Jeg savner når melken kom i halvliterspakninger. Ser aldri det lenger. 1 liter er for mye for oss å drikke opp før den blir dårlig.

Anonymkode: 4e859...773

Melk kan fryses ned. 

Anonymkode: 7af81...75c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke melk, men kjøper Røros helmelk som barnet drikker og brukes i matlaging. Jeg drikker et glass Røros syrnet melk om dagen (men det har lavere fettinnhold av en eller annen grunn). 

Så Tine økologisk melk på Rema for første gang nå, den har 4.1 % fett og gammeldags kartong uten kork (halleluja!).

Anonymkode: 2a753...526

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det er fordi jeg overhodet ikke kan like melk.

Anonymkode: ff7c4...c62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...