Gå til innhold

7 åring har vondt i brystvortene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en datter på 7 år som klager på at hun har vondt i brystvortene sine nesten hele tiden? Har vært hos legen med henne men ikke funnet noe "farlig" lurte på om det var mulig å komme i puberteten som 7 åring? Og om hun er det kan mensen komme fort da? Fikk selv mensen tidlig som 10 åring, men kan man få det som en 7 åring også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan få mensen så tidlig. Legen burde ta blodprøve for å se om hun er på vei inn i puberteten, for da kan den eventuelt stoppes om det ikke er kommet for langt.

Anonymkode: 67614...9a9

• Liker 1
Skrevet

Fikk mensen når jeg var 9 år, så tipper det er puberteten som har slått inn så smått til din datter.

Anonymkode: 03fc2...0ce

Skrevet

Helt vanlig at det starter så tidlig. Kan forsatt ta 10 år før noe annet skjer.

Jeg fikk vondt som 7 åring, fikk mensen som 16 åring.

Jenta mi fikk mensen som 10 åring. Varn er forskjellige.

Anonymkode: e8169...ab4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, man kan få mensen så tidlig. Legen burde ta blodprøve for å se om hun er på vei inn i puberteten, for da kan den eventuelt stoppes om det ikke er kommet for langt.

Burde vel ikke stoppe puberteten. Noen får tidlig, noen helt normalt,  noen sent. Man bør ikke tulle med kroppen unødvendig.

Anonymkode: 85487...d44

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Burde vel ikke stoppe puberteten. Noen får tidlig, noen helt normalt,  noen sent. Man bør ikke tulle med kroppen unødvendig.

Anonymkode: 85487...d44

Det er opp til fagpersonell å bestemme… de gjør det når det er nødvendig.

Skrevet

Jeg hadde tatt en tur til legen å hørt om vi kan stoppe det noen år. Det er tidlig selv om noen mener det er normalt, men ja det kan være pubertet. 

Anonymkode: ed5f9...c7a

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan komme så tidlig. Jeg tror jeg begynte å merke forandringer fra jeg var 7-8-9 år. Begynte å få hår da jeg var 9. Mensen kom da jeg var 12. 

Anonymkode: 42743...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...