Gå til innhold

Krymper alle barneklær i vask??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at ALLE helt vanlige joggedresser i bomull (spesielt buksene) til barn fra Lindex og KappAhl krymper i vask. Jeg følger alltid vaskeanvisningen. Jeg blir gal!! Har brukt sinnsyke mengder penger på klær som er for små etter én vask. Er det normalt? Er det noe alle vet, som jeg har gått glipp av? Legger ved bilde for å illustrere to like bukser i samme størrelse; Den grønne er vasket, mens den grå bak er ny og uvasket.

-Fortvilet fattig alenemor 😢

IMG_0023.jpeg

Anonymkode: 691ff...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Var de like før du vasket? (Str kan jo variere fra plagg til plagg selv om det er samme modell) Ellers så tenker jeg jo at det kanskje må være noe galt med vaskemaskinen din?😅 Her kjører jeg ALT fra bhg utenom ull på 60graders intensiv vask etter hvert bruk og aldri opplevd noe i nærheten. 

Skrevet

Du bruker ikke tørketrommel på dem?

Har aldri opplevd sånn krymping av klær.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd så ille krymping. Sikker på at det ikke er maskina di som ikke er helt god? 

Anonymkode: beaf6...911

Skrevet

Aldri opplevd lignende! Men nå kjøper jeg mest brukt da, så kanske klærne er ferdig-krympet før de kom i mitt eie😂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er ennå et eksempel(har mange fler).

Bruker ikke tørketrommel..

Jeg skjønner lissom ikke hva som kan være galt med vaskemaskinen som forårsaker dette😵‍💫 
Hvordan er det mulig 😩😅 TS

IMG_9954.thumb.jpeg.b9ffa602993cdc1497bc1c00036186c0.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner lissom ikke hva som kan være galt med vaskemaskinen som forårsaker dette😵‍💫 

Det er vel ikke samme type bukse? Den ene har merke, den andre ikke, den ene har en hempe, den andre ikke.

Anonymkode: 55b98...fa7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at bomull krymper litt, men det er vel maks 5% det skal krympe? Jeg opplever ikke at det krymper så mye.. Rister du klærne godt når du henger dem opp? 

Anonymkode: 3641e...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du tørketrommel? Der krymper klærne.

Anonymkode: 40eeb...219

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd, selv om jeg kjører med full sentrifuge.

Anonymkode: 35426...470

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun tørketrommel på sengetøy og håndklær etter at jeg merket at bukser ble kortere i beina. 

Anonymkode: 5e34c...db8

AnonymBruker
Skrevet

Og dette skjer ikke med dine egne klær?

Barneklær kan ha litt varierende kvalitet, men det er nok ikke dårligere enn de billigste voksenklærne. 

Er bare ull jeg har klart å krympe nevneverdig, og har kjørt klær som "bare" skal tåle finvask på 60grader og 1600rpm i sentrifuge, uten at det har skjedd noe annet enn at de sikkert har blitt litt mer slitt i fibrene. 

Anonymkode: 5a0b3...1b0

AnonymBruker
Skrevet

Vasket på for høy temperatur? 

Jeg bruker alltid å strekke litt på klærne etter vask. Det er absolutt ikke normalt at de skal krympe så mye så noe gjør du feil :)

Anonymkode: b1105...8b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er vel ikke samme type bukse? Den ene har merke, den andre ikke, den ene har en hempe, den andre ikke.

Det tenkte jeg å 😁

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bruker du tørketrommel? Der krymper klærne.

Anonymkode: 40eeb...219

Litt lesehjelp. 

Endret av Violetta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplever at ALLE helt vanlige joggedresser i bomull (spesielt buksene) til barn fra Lindex og KappAhl krymper i vask. Jeg følger alltid vaskeanvisningen. Jeg blir gal!! Har brukt sinnsyke mengder penger på klær som er for små etter én vask. Er det normalt? Er det noe alle vet, som jeg har gått glipp av? Legger ved bilde for å illustrere to like bukser i samme størrelse; Den grønne er vasket, mens den grå bak er ny og uvasket.

-Fortvilet fattig alenemor 😢

IMG_0023.jpeg

Neida, klærne krymper ikke så mye, men barna vokser veldig fort....

Anonymkode: 88811...555

AnonymBruker
Skrevet

Behandle flekkene og vask de på kortvask og 30 grader.  Ofte trengs ikke kraftig. 

Anonymkode: bdaa1...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei det er ikke samme, men det er samme størrelse, fra samme butikk. Og de var like lange før vask. Der har skjedd med ALLE buksene som har blitt vasket.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og dette skjer ikke med dine egne klær?

Barneklær kan ha litt varierende kvalitet, men det er nok ikke dårligere enn de billigste voksenklærne. 

Er bare ull jeg har klart å krympe nevneverdig, og har kjørt klær som "bare" skal tåle finvask på 60grader og 1600rpm i sentrifuge, uten at det har skjedd noe annet enn at de sikkert har blitt litt mer slitt i fibrene. 

Anonymkode: 5a0b3...1b0

Skjer ikke med mine klær, men mine klær er ikke joggedresser i 100% bomull.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vasket på for høy temperatur? 

Jeg bruker alltid å strekke litt på klærne etter vask. Det er absolutt ikke normalt at de skal krympe så mye så noe gjør du feil :)

Niks. Jeg er sykelig(!) nøye. Jeg har tilogmed stått og målt temperaturen på vannet som kommer ut av maskinen når den skyller. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skrevet

Jeg strekker alltid klærene etter endt vask. Bruker kun tørketrommel i nødstilfeller .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd at klær plutselig ikke passer etter en vask... Ser at det er samme type bukser jeg tenker på som du har.

Anonymkode: e211d...10f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...