Gå til innhold

Synstest. Hvem bør jeg gå til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått et gradvis dårligere syn på det ene øyet, dvs. litt slørete og dobbeltsyn på et øye. Hvor børe jeg gå for å få undersøkt det? Lege eller optiker? Hvilken optiker er i såfall best og rimeligst å gå til? Jeg bor i Fana bydel utenfor Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker speactsaver.  Annet sted i Norge. Men der vi er de flinke, trykk tester, tar bilder og henviser videre hvis de ser noe galt

Anonymkode: 27a60...a98

Skrevet

For å komme til helfo refunderbar øyelege må du ha henvisning. Jeg jobber selv i optiken, og har noen tips til deg.

- Forhør deg med de ansatte angående optikern/optikerne. Hva er deres gode felt

- Ikke hopp på de helt ny utdannede. For meg høres det ut som synstrening/prismekorrekajib bør utorøves. Her får du ofte bedre hjelp hos en erfaren optiker.

- Merk deg hva de ansatte er opptatt av. Jeg som fagperson er opptatt av deg som kunde og hva du trenger, ikke hva kjeden vil du skal kjøpe. Er su førstegangs brillekjøper, ikke hopp på abonnement hverken hos Synam eller brilleland. Vanskelig å komme seg ut av.

Jeg ville brukt litt tid på reaserch i de forkjellige butikkene. Få med deg pristilbud på både enstyrke og progressive glass, men husk: du får det du betaler for. I den progressive verden er forskjellene veldig store. 

Lykke til 😊

Anonymkode: 63f34...d06

• Liker 2
Skrevet

Er ikke imponert over optikeren å Specsavers her lokalt, så jeg bruker en annen lokal som ikke er med i de store kjedene.

Anonymkode: 6b3ec...79b

Skrevet

Synsam er jeg veldig fornøyd med, men bor ikke i Bergen. 

Skrevet

Lege - > henvisning øyelege.

Det høres ut som noe du bør få sjekket for sykdom på øyet.

Anonymkode: 8a05f...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...