Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp startet i ny jobb. For ca 1 mnd si. Jeg trives godt, det er hyggelige kollegaer og ett godt miljø. Men, jeg må gjennom bom 2 ganger til dagen. Dette kan fort bli dyrt i lengden, så jeg vurdere å se meg om etter en jobb som er nærmere der jeg bor. Er det å si opp i prøvetiden innafor, eller blir arbeidsgiver sur? (dette med bompenger tenkte jeg på før jeg tok jobben også, men hadde ikke noe annet jobb tilbud og kontrakten der jeg jobbet gikk ut) 

Anonymkode: e29da...4dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nettopp det prøvetiden er til for. At både arbeidstager og arbeidsgiver får prøvd hverandre ut. Å si opp i prøvetiden er helt innafor👌🏻

Anonymkode: 7d221...b97

• Liker 1
Skrevet

Kjøpe elbil? Da får man som regel rabatt i bomringen. Er kollektivt en mulighet? Da slipper man bompenger

Har du en annen jobb i sikte? Alltid litt risiko å si opp uten å ha noe alternativ. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (3 timer siden):

Kjøpe elbil? Da får man som regel rabatt i bomringen. Er kollektivt en mulighet? Da slipper man bompenger

Har du en annen jobb i sikte? Alltid litt risiko å si opp uten å ha noe alternativ. 

Nei har ikke mulighet til å verken kjøpe ny bil eller ta kollektiv da jeg starter såpass tidlig på jobb.

Nei det blir evt å søke jobber 

Anonymkode: e29da...4dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nettopp det prøvetiden er til for. At både arbeidstager og arbeidsgiver får prøvd hverandre ut. Å si opp i prøvetiden er helt innafor👌🏻

Anonymkode: 7d221...b97

Det er egentlig ikke så enkelt for en arbeidsgiver å si opp en ansatt ila. prøvetiden da det er masse regler som man skal forholde seg til. Om den ansatte ikke fungerer i rollen, må dette dokumenteres godt fra arbeidsgiver sin side.

• Liker 1
Skrevet

Søk andre jobber og si opp hvis du får noe. Det er helt innafor, men det kan jo potensielt brenne bruer hos arbeidsgiveren. 

• Liker 1
Skrevet

Tullete trollinnlegg.

Har ikke du funnet ut av dette med bom og arbeidssted før du signerte kontrakten?
Har ikke du vurdert lønn opp mot ditt budsjett i det hele tatt?

Anonymkode: 0315f...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...