Gå til innhold

Katt med slapp hale

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes ikke det er innafor å la katten gå med slapp hale i ukesvis. Dette bør du sjekke opp i asap.

Når man har katt, må man regne med utgifter. Forsikre katten dersom du ikke har penger på bok. 

Anonymkode: e6baf...a18

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du skal komme med hat så kan du like så godt ikke svare. Spurte ikke om hat, men om råd

er ikke bare bare å komme seg til dyrlegen på sekundet. Som jeg også skrev så er det ingen andre symptomer på at katten har det vont på noe måte…

Anonymkode: ca4ba...671

dette er ikke hat

Anonymkode: e6baf...a18

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville nok også fremskyndet besøk til veterinær. Min katt hadde også slapp hale, og tok henne inn til dyrlege umiddelbart. Hun hadde brudd og store smerter. Hun hadde så mye smerter at hun ikke orket å kjempe imot dyrlegen, noe hun normalt gjør under dyrlegebesøk

Anonymkode: 4f4ec...025

• Hjerte 1
Skrevet

Har opplevd det med min katt etter den kom inn fra en luftetur, ringte rett til veterinær. Bittskade med akutt infeksjon, ble heldigvis bra igjen etter en god antibiotikarunde. Det er på ingen måte god dyrevelferd å la katten gå med en ikke-fungerende kroppsdel i verken dagevis eller ukevis uten en tur til veterinær, selv om du tror den ikke har vondt. Så ring veterinær og be om time så snart som mulig for den stakkars pusens skyld!

Anonymkode: 44674...b62

• Nyttig 1
Skrevet

Dyrlegen! ASAP!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja har tenkt tanken. Får håpe det ikke er noe verre

Krysser fingrene for at alt går bra.☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den siste en og en halv uke har katten min hatt slapp hale. Vanligvis når jeg stryker henne over ryggen og mot halen så stikker halen oppover og kjenner motstand på en måte (hvis man typ skulle dyttet halen ned, vanskelig å forklare). Men som sagt i det siste så har halen bare hengt der på en måte og når jeg koser på den så skjer det liksom ikke så mye! Og når jeg tar på ryggen bakerst rett ved halene flere ganger så liker hun ikke det. Aldri vært borti det heller:( hun spiser og oppfører seg som normalt utenom det. Og skal til veterinær neste uke, skal så klart høre med de, men kan jo ende på en kjempe regning om det er noe ekstra de skal sjekke, evt om det er noe gærent. 
Er det noen som har vært borti lignende?

hilsen bekymret katteeier 

Dette skjedde med min katt også. Da viste det seg at den hadde et bitt på halen. Konkluderte med bie/veps, da det var den tiden på året, men det kan være så enkelt som det. Katten hadde slapp halen i noen dager, før den begynte å livne til igjen.

Du kan jo evt. ta en telefon til dyrlegen og høre om du bør komme inn eller se det an.

God bedring til pus 😺

Anonymkode: 7f74f...757

Skrevet

Du risikerer at det blir mye dyrere - eller fatalt for katten! - at du venter enda en uke med å gå til veterinær, når du allerede har ventet halvannen uke til nå.

Dyrlege NÅ!

Anonymkode: 180d2...183

Skrevet

Dyrelege ASAP. 

Anonymkode: 1934c...78e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du risikerer at det blir mye dyrere - eller fatalt for katten! - at du venter enda en uke med å gå til veterinær, når du allerede har ventet halvannen uke til nå.

Dyrlege NÅ!

Anonymkode: 180d2...183

Enig i dette. Hvis det er en skade som brudd eller lignende, kan det gro skjevt og trenge operasjon. Hvis det er snakk om noe infeksjon, kan det faktisk i verste fall bli så ille at pus må amputere halen, hvor antibiotika kunne vært nok tidligere. Ja, det er skikkelig worst case, men det er viktig å tenke på. Ring dyrlege NÅ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjære TS, vær så snill å ring til klinikken og få time allerede i dag. Det kan være bitt med infeksjon, brudd eller mange andre ting. Katten kan ha store smerter og trenge smertestillende.

Katter er eksperter på å skjule smerte, det er nesten utrolig faktisk. Så her ville jeg virkelig ikke ventet. Dersom katter har vondt kan de også finne på å gjemme seg. Ta den til veterinær i dag, du sparer heller ikke penger på å vente. 

Lykke til med pus! 

Anonymkode: f5496...da8

Har snakket med dyrlegen som mente det var greit å vente til timen. De virket ikke bekymret hhvertfall

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har snakket med dyrlegen som mente det var greit å vente til timen. De virket ikke bekymret hhvertfall

😬😬

Anonymkode: 941ec...aa5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Aldri i livet at dette er sant. Ingen veterinær ville sagt dette.

Anonymkode: 6a9bd...963

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 22.44):

Virker rart. Om dette er sant ville jeg sett meg om etter ny veterinær

• Liker 1
Skrevet

Min katt hadde slapp hale, var etter at halen hang fast under dekk fra nesten påkjørsel. Hun hadde sterke smerter. Halen klarte hun aldri løfte ordentlig igjen. Kun delvis.

Dro selvfølgelig til veterinær med en gang jeg så katten hadde en skade!! Fikk smertestillende, tok røntgen osv. Halen skulle egentlig amputeres, men vi slapp det da den hadde noe funksjon.

Anonymkode: f0230...01b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 15.10):

Virker rart. Om dette er sant ville jeg sett meg om etter ny veterinær

Enig, den veterinæren hadde jeg ikke stolt på et sekund dersom de faktisk har fått hele sannheten fra TS. Mistenker at TS enten bløffer om telefonen til vet eller ikke ga all info til klinikken. Det samme (slapp/lam hale) skjedde faktisk nettopp med katten til min bror også, der lot de det gå noen dager før de reagerte og ringte veterinærvakten for råd i helgen. De håpte og trodde de kunne vente til mandag, men de fikk akuttime bare et par timer etterpå. Det gjør at jeg tviler enda mer på at en kvalifisert veterinær kan si at en katt fint kan gå med lam hale i dagesvis uten sjekk.

Anonymkode: 44674...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...