AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Er det noen som forstår beregningen av intensitetsminuttene til Garmin? Skulle tro de brukte pulssonene til å beregne, men hva er grensen da? Sone 4 bør jo være intense minutter eller? Men neida… ikke hos meg. Forrige uke(uken før de bildene jeg har lagt ved) hadde jeg fler minutter i sone 5, mange i sone 4, men ikke spesiell uttelling i intensitetsminutter. Vedlagt er to økter, en kondisjonsøkt på treningssenter, og en ishockeyøkt (oppvarming, skøyteteknisk/oppspill, aktivt spill. Nesten uansett hvor hardt jeg trener, når jeg aldri de 150 minuttene som anbefales ukentlig. Hvordan i alle dager skal dette gå opp? 😂 jeg trener som regel 2-3 ganger i uken, styrkeøkter, kondisjonsøkter, hockeyøkter. Jeg ser på meg selv som over middels aktiv med trening, men i følge Garmin når jeg ikke opp til de ukentlige anbefalingene for den gjengse inaktive latsabb en gang Finner ingen måter å endre intensitetsminutt-målingene, annet enn å stille inn mål for antall minutter… Er det noen som er klokere enn meg? Hvordan måles minuttene? Anonymkode: 3120f...0fb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Du kan gå inn på innstillinger på enheten under aktivitetsmåling og endre hvilke pulssoner er moderat og høy. Anonymkode: ad539...7dc
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan gå inn på innstillinger på enheten under aktivitetsmåling og endre hvilke pulssoner er moderat og høy. Anonymkode: ad539...7dc Pulssonene er justert etter makspulsen min. Anonymkode: 3120f...0fb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Altså, sone 4 er høy, men jeg får ikke like mange minutter intensitet, som jeg er i some 4… Anonymkode: 3120f...0fb
NoaideBiehtar Skrevet 36 minutter siden #5 Skrevet 36 minutter siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Altså, sone 4 er høy, men jeg får ikke like mange minutter intensitet, som jeg er i some 4… Anonymkode: 3120f...0fb Det er to ulike innstillinger, har du den automatiske eller den som måler basert på antall minutter i sonen? Sistnevnte krever at du er i en sone i 9 minutter før det teller. Konsekvens: Løper du intervaller i en time kan du fortsatt få 0 minutter. 😂 Jeg bruker den automatiske. Den er for generøs igjen, men heller det enn motsatt. Så har jeg heller stilt kravet mitt opp til 400 minutter i uka (reelt mål for meg er 300). Greit forklart her.
NoaideBiehtar Skrevet 30 minutter siden #6 Skrevet 30 minutter siden (endret) NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden): Dobbelpost Endret 30 minutter siden av NoaideBiehtar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå