AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #1 Skrevet 1. oktober 2025 Da jeg startet på arbeidsplassen min fikk jeg en tøff start. Spesielt en kollega som oppførte seg dårlig. Sårende stikk, hånende blikk, mye selvskryt og hun forventet å være midtpunktet over alt. Det endte med et oppvaskmøte mellom henne og noen kollegaer og miljøet på jobb ble så surt at ledelsen måtte gripe inn for å rydde opp flere ganger. I denne situasjonen tok hun offerrollen og det var utrolig vanskelig å forholde seg til henne. Situasjonen har dempet seg nå, og flere av de andre kollegaene har sluttet. Men denne dama har blitt og selv etter 5-6 år har jeg problemer med å forholde meg til henne. Skulle ønske jeg kunne sette en strek over alt, men det stikker så dypt… Flere som har trøblete forhold til enkeltkollegaer på jobb. Hvordan klarer dere å forholde dere til personen? Hvordan kommer over det? Anonymkode: 749d4...452
Daisy-love Skrevet 2. oktober 2025 #2 Skrevet 2. oktober 2025 En må nesten velge å enten gå videre mentalt, og legge det litt bak seg, eller gå videre til annen jobb. Jeg hadde lært av det, og hadde nok ikke blitt for nær denne kollegaen, men jeg hadde prøvd å oppføre meg profesjonelt (ikke noe her tilsier at du ikke gjør det). Hvor lenge siden er det det ble bedre? Har du jobbet der 5-6år eller har det vært bedre i 5-6 år? Om det er siste, så tror jeg at ny jobb gjerne er bedre, om det er mulighet. Noen ganger er det bedre å begynne med blanke ark. Utover det så er det et valg, og da særlig i jobb, når en egentlig ikke trenger å bli venner, eller være nære, bare jobbe sammen og være profesjonelle. (Tar utgangspunkt i at det ikke er en jobb der det krever full tillit om hverandres liv, men mer en kontorjobb.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå