Gå til innhold

barnevognen sto

Anbefalte innlegg

Gjest nybaktmamma
Skrevet

Nå som jeg har blitt nybakt mamma og er ofte på tur med barnevogn så blir jeg gående å se på andre barnevogner og mammaer/pappaer, farger på vognen og stil osv..

Her om dagen så kikket jeg på en barnevogn som ikke sto i stil til mammaen, jeg trodde alvorlig ikke jeg kom til å sammenligne folk og barnevogner slik men kanskje jeg gjør det automatisk fordi jeg ser på klesstiler og mennesker????

iallefall....Vognen var kjempekul med knasje sterke farger og av den aller nyeste sorten kort og rund med trehjuling og vendbart ditt og datt... men eieren var langt fra kul hverken i klær eller utseende...

jeg måtte begynne å le... av min egen reaksjon..

ps. nei jeg har ikke noen superny vogn selv og heller ikke superny i tøyet (lånt vogn og det eneste jeg får på meg nå er treningsbukse)

noen andre som har hatt sånne reaksjoner????

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Har aldri vært i mine tanker, og egentlig burde jeg ikke bli sjokkert over at enkelte tenker slik, men det er jeg nå.

Når det er sagt, hvordan kan du vite at det var eieren/mor/far som gikk med vognen? Og om det nå var eieren, bør man velge vogn etter hvordan man kler seg selv? Er det da etter våre hverdagsantrekk vi skal kjøpe den, eller er det på de dagene vi pynter oss?

Gjest Gjest1
Skrevet

Kanskje vognen var en gave?

Kanskje det ikke var moren, men dagmamma, tante eller noen andre som gikk tur med vognen?

Skrevet

Må man "stå i stil" med barnevogna da? :ler: Det har jeg aldri tenkt på engang. Godt jeg er lat å trille... Jeg tror ikke jeg er bra nok til å trille på den fine mørkeblå Brio duovogna vi har ;)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg tror jeg skjønner hva du mener. man kjøper ofte vogn litt etter hva slags stil man har. et supersporty par kjøper seg ikke en liten "shoppingtrille" f.eks.

så jeg hadde nok smilt litt for meg selv om det kom noen i allværsjakker, ryggsekk og en av disse små vognene som stort sett kun egner seg på kjøpesenter.

Skrevet

Jeg skjønner helt hva du mener, og har tenkt på det selv noen ganger :roll:

Men det har gjerne vært andre veien - med ganske gamle, godt brukte vogner, og foreldre som er fixe og "velutstyrt" på alle andre områder, men ny bil, dyre klær osv...

Og er det ikke litt sånn da - at vi trilleforeldre går å smug-sammenligner vogner??!

Synes ikke det er så mye å bli sjokkert over... ;)

Skrevet

Selvsagt skal man ikke velge vogn etter sånne idiotiske, overfladiske ting... men som alt annet er det påfallende når ting ikke "passer" sammen med eieren. Som hvis du ser en skikkelig stylet, snasen dame komme ut av en gammel søppelhaug av en bil. Eller når du støter på stebestefaren til Knurr, en stor og rørslig opplending, med den bittelille Paris Hilton-bikkja si... Det er jo ganske iøynefallende!

Gjest Maddy
Skrevet

Nei ærlig talt er det noen som bruker tid på å tenke slik som deg Hovedinnlegger ? Driter vel en lang marsj i hvordan folk ser ut og hvilken type vogn de har.

Jeg ser ofte på vognene til andre og sammenlikner litt sånn, men aldri har jeg tenkt at fy den vogna der passer ikke til de folka....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så en ung dame i byn i dag som faktisk hadde samme farve i sin trenchcoats stikninger som på vognen hun trillet, lo av det jeg da - når alt matchet liksom.... Blir fort for mye av det moderne også..

Skrevet
Nei ærlig talt er det noen som bruker tid på å tenke slik som deg Hovedinnlegger ? Driter vel en lang marsj i hvordan folk ser ut og hvilken type vogn de har.

Jeg ser ofte på vognene til andre og sammenlikner litt sånn, men aldri har jeg tenkt at fy den vogna der passer ikke til de folka....

Signerer denne

Gjest Gjest
Skrevet
Her om dagen så kikket jeg på en barnevogn som ikke sto i stil til mammaen, jeg trodde alvorlig ikke jeg kom til å sammenligne folk og barnevogner slik men kanskje jeg gjør det automatisk fordi jeg ser på klesstiler og mennesker????

iallefall....Vognen var kjempekul med knasje sterke farger og av den aller nyeste sorten kort og rund med trehjuling og vendbart ditt og datt... men eieren var langt fra kul hverken i klær eller utseende...

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Vognen var kjempekul med knasje sterke farger og av den aller nyeste sorten kort og rund med trehjuling og vendbart ditt og datt... men eieren var langt fra kul hverken i klær eller utseende...

Mammaen har vel forlest seg på innelg i "gravid"-forumet på KG, da, og fått med seg at dette med vognvalg er noe SUPERVIKTIG :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Nå som jeg har blitt nybakt mamma og er ofte på tur med barnevogn så blir jeg gående å se på andre barnevogner og mammaer/pappaer, farger på vognen og stil osv..

jeg måtte begynne å le... av min egen reaksjon..

ps. nei jeg har ikke noen superny vogn selv og heller ikke superny i tøyet (lånt vogn og det eneste jeg får på meg nå er treningsbukse)

noen andre som har hatt sånne reaksjoner????

Kom deg ut av ammetåka.......tenk hva andre syns om deg da? særlig her inne.

Ikke i stil? hørt på fjortistøys

Skrevet

:hoho:

*går ut av denne tråden her, ja*

Unskyld, ikke meningen å fårnærme noen, altså!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk mitt barn nummer 3 for bare 5 mnd siden. Til alle 3 har jeg brukt en sånn simo classic exlusiv eller hva den nå heter.. en bagvogn...

Har fått utrolig mye skryt for den.. det er jo ikke mange som går rundt med dem.

Men jeg ser jo ut som en dass til tider.... hehe

Jeg står bare ikke i stil til vogna jeg triller rundt med.. men er det ikke ofte sånn at vi bryr oss mere om hvordan ungene våre går kledd og at de har alt de trenger så blir vi litt sånn underordnet på ett vis??

Sånn er det ivertfall hos meg... ungene tipp topp og jeg litt sånn dass.. hehe

missforstå meg rett.

Gjest gjesta
Skrevet

Hmmm...

Jeg merker jeg er litt sjokkert.

Dette var en sprø tråd.

Barnevogner som må matche foreldrenes klesstil? Ja, ja...

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg tolker ikke trådstarters innlegg slik at hun dømmer andre, mer at hun forundrer seg litt over sin egen første reaksjon.

Gjest gjesta
Skrevet

...men det var da andre som tenkte som henne, uten å være forundret over det. (Eller leste jeg innleggene for fort? :flau:) Det første innlegget tolket jeg slik som deg Violetta.

Skrevet

Er visst kjemperar jeg, for jeg legger ikke merke til hva slags barnevogner folk har i det hele tatt jeg, og for meg er barnevogna kun en praktiskt ting til å forflytte seg bortover veien med en baby oppi, ikke et slags statussymbol som jeg gidder legge penger i.

Skrevet
Hmmm...

Jeg merker jeg er litt sjokkert.

Dette var en sprø  tråd.

Barnevogner som må matche foreldrenes klesstil? Ja, ja...

*sjokkert* Tenker du virkelig ikke på at du skal matche vognen???

Jeg synes det burde komme en vogn vi kunne skfitet trekk på med forskjellige farger alt etter hvilken jakke den som triller skal ha på seg.

Det er utrolig viktig å matche perfekt.

:ironi::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...