AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #1 Skrevet 30. september 2025 Hva synes dere om navnet? Jeg har falt så for det. Sikkert noen som fortsatt forbinder det med Mot i brøstet fra 90-tallet, men dagens unge har neppe disse assosiasjonene lenger. Og hun var jo uansett mest morsom hun Elna 😅 Jeg synes navnet er litt "lettere" enn Elsa, det er litt tungt i mine ører og litt vel mye prinsesse etter hvert. Hva synes dere? Funker Elna i dag eller er det et gammel tante-navn? Anonymkode: 6e7bd...1fb
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #2 Skrevet 30. september 2025 Tenker sybutikk og symaskiner... Ville gått for Elina eller Elena. Anonymkode: cc090...baf 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #3 Skrevet 30. september 2025 Mot i brøstet så jeg bare såvidt på, så jeg forbinder ikke navnet med det i det hele tatt. Jeg forbinder Elna med symaskiner, pluss med en eldre dame av typen ultramegge som bor i nærheten. Jeg liker ikke navnet i det hele tatt. Jeg likte det heller ikke før jeg flyttet hit og traff hun fæle, så preferansen er uavhengig av akkurat den assosiasjonen. I motsetning til TS synes jeg dessuten Elna er tyngre å si enn Elsa. Ville valgt Elsa, Ella eller Ellen istedenfor Elna. Vet at Ella er på topplistene, hvis det er viktig for deg å unngå, men de andre er ikke. Om det funker i dag? Joda, det har mange trekk som er i tiden navnemessig. Det er kort, slutter på -a, er enkelt å bruke på engelsk, inneholder ingen særnordiske bokstaver og består av myke lyder. Anonymkode: a9776...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #4 Skrevet 30. september 2025 Veldig fint!😍 Anonymkode: 0f1a9...858 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #5 Skrevet 30. september 2025 Fint, og litt kult 😃. Liker også Elina, Eline, Elena. Elsa er også fint, synes det er lettere en Elna. Anonymkode: abfad...fac
Brunello Skrevet 30. september 2025 #6 Skrevet 30. september 2025 Sett en i i midten, så blir det kjempefint.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2025 #7 Skrevet 30. september 2025 Vet om en Elna som er ca 80. Synes ikke det er så fint navn, Eline er finere. Anonymkode: 5ecb3...b30
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #8 Skrevet 1. oktober 2025 Hva med Ella? Anonymkode: ca9a9...e10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #9 Skrevet 1. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 18.42): Hva synes dere om navnet? Jeg har falt så for det. Sikkert noen som fortsatt forbinder det med Mot i brøstet fra 90-tallet, men dagens unge har neppe disse assosiasjonene lenger. Og hun var jo uansett mest morsom hun Elna 😅 Jeg synes navnet er litt "lettere" enn Elsa, det er litt tungt i mine ører og litt vel mye prinsesse etter hvert. Hva synes dere? Funker Elna i dag eller er det et gammel tante-navn? Anonymkode: 6e7bd...1fb Buksepresse. Anonymkode: d73fa...caa
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2025 #10 Skrevet 1. oktober 2025 Liker det, Elma og Edna er også fint. Anonymkode: 1028d...6fc
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2025 #11 Skrevet 4. oktober 2025 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 1.24): Liker det, Elma og Edna er også fint. Anonymkode: 1028d...6fc Edna er også stilig synes jeg. Elma betyr eple på arabisk og blir ikke så passende på et menneske synes jeg. Koselig på en katt da Anonymkode: 6e7bd...1fb
Uanonym bruker Skrevet 4. oktober 2025 #12 Skrevet 4. oktober 2025 Jeg synes det er helt fint. Liker det bedre enn Elsa.
Daisy-love Skrevet 4. oktober 2025 #13 Skrevet 4. oktober 2025 Jeg liker nok bedre Elma, enn Elna, men begge er helt ok. Ella er jo veldig populært, så om en ønsker noe annet enn det så er det jo fine alternativer. Elena heter en venninne av meg, og det er også et fint navn, og er jo bare en ekstra E inni. 😊
Million Skrevet 4. oktober 2025 #14 Skrevet 4. oktober 2025 Elna er fint, det. Hvis flere i dag ga småjentene sine det navnet, ville det fort bli slutt på å forbinde det med "gamle tanter"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå