Gå til innhold

Elna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om navnet? :) Jeg har falt så for det. Sikkert noen som fortsatt forbinder det med Mot i brøstet fra 90-tallet, men dagens unge har neppe disse assosiasjonene lenger. Og hun var jo uansett mest morsom hun Elna 😅

Jeg synes navnet er litt "lettere" enn Elsa, det er litt tungt i mine ører og litt vel mye prinsesse etter hvert. Hva synes dere? Funker Elna i dag eller er det et gammel tante-navn?

Anonymkode: 6e7bd...1fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker sybutikk og symaskiner...

Ville gått for Elina eller Elena.

Anonymkode: cc090...baf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mot i brøstet så jeg bare såvidt på, så jeg forbinder ikke navnet med det i det hele tatt. Jeg forbinder Elna med symaskiner, pluss med en eldre dame av typen ultramegge som bor i nærheten. Jeg liker ikke navnet i det hele tatt. Jeg likte det heller ikke før jeg flyttet hit og traff hun fæle, så preferansen er uavhengig av akkurat den assosiasjonen.

I motsetning til TS synes jeg dessuten Elna er tyngre å si enn Elsa. Ville valgt Elsa, Ella eller Ellen istedenfor Elna. Vet at Ella er på topplistene, hvis det er viktig for deg å unngå, men de andre er ikke. 

Om det funker i dag? Joda, det har mange trekk som er i tiden navnemessig. Det er kort, slutter på -a, er enkelt å bruke på engelsk, inneholder ingen særnordiske bokstaver og består av myke lyder.

Anonymkode: a9776...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint!😍

Anonymkode: 0f1a9...858

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint, og litt kult 😃. Liker også Elina, Eline, Elena. Elsa er også fint, synes det er lettere en Elna. 

Anonymkode: abfad...fac

Skrevet

Sett en i i midten, så blir det kjempefint. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet om en Elna som er ca 80. Synes ikke det er så fint navn, Eline er finere.

Anonymkode: 5ecb3...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...