AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #41 Skrevet 2. oktober 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har alltid møtt på leger som har undersøkt ting jeg lurer på grundig. Så vi har dessverre ikke samme opplevelse. Bytt fastlege? Anonymkode: 0fdf9...118 Som sagt har dette vært min opplevelse med det offentlige helsevesenet gjennom hele mitt liv med mange forskjellige leger da jeg har bodd mange forskjellige plasser i landet. Og de aller fleste gangene jeg har vært hos legen har det ikke vært fastlegen, men en vikar siden fastlegen jeg har nå har null ledige timer flere måneder fram i tid og slik har det vært i alle år... Anonymkode: 5e91f...b19
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #42 Skrevet 2. oktober 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke pga helseangstdiagnose at du ikke får den behandlingen du ønsker deg av liktorner og vorter... Dette er ikke usynlige plager. Helt irrelevant og ikke noen god grunn til å anbefale noen å ikke oppsøke helsehjelp for alvorlige psykiske plager! Anonymkode: b59f3...2f6 Det er eksempler på hvor uvillige det offentlige helsevesenet er til å gi undersøkelser og behandlinger til en uten noe slik diagnose. Og med en slik diagnose vil terskelen selvsagt bli enda mye lavere for å nekte slikt. Jeg har f.eks hørt om flere som har blitt avvist på legevakta med at det bare er angst uten en eneste undersøkelse av plagene man opplever. Det er til og med flere eksempler her i landet på folk som har dødd etter å ha blitt avvist på legevakta uten noe undersøkelser. Anonymkode: 5e91f...b19
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2025 #43 Skrevet 2. oktober 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er eksempler på hvor uvillige det offentlige helsevesenet er til å gi undersøkelser og behandlinger til en uten noe slik diagnose. Og med en slik diagnose vil terskelen selvsagt bli enda mye lavere for å nekte slikt. Jeg har f.eks hørt om flere som har blitt avvist på legevakta med at det bare er angst uten en eneste undersøkelse av plagene man opplever. Det er til og med flere eksempler her i landet på folk som har dødd etter å ha blitt avvist på legevakta uten noe undersøkelser. Anonymkode: 5e91f...b19 Bare synsing fra din side. Selvsagt, sier du, men det er ikke selvsagt overhodet. Så blander du inn dødsfall av helt andre grunner hvor angst aldri var et tema. Det er helt trygt å ha helseangstdiagnose og få behandling for det. Det er angst som gjør at man tror noe annet og når man faktisk får behandling og blir bedre vil man ikke lenger se på dette som noen problemstilling. Man greier selv å skille om det er angst eller fysisk sykdom. En helt ok lege greier også å vurdere dette! Anonymkode: b59f3...2f6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2025 #44 Skrevet 9. oktober 2025 I dag tok jeg tak Snakket med fastlegen om dette Gråt Ble møtt med forståelse og empati Fikk satt ord på følelser og ble forklart godt hvordan jeg kan jobbe med disse tankene fremover Var fint å få snakket ut Anonymkode: 0fdf9...118 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #45 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 21.42): Bare synsing fra din side. Selvsagt, sier du, men det er ikke selvsagt overhodet. Så blander du inn dødsfall av helt andre grunner hvor angst aldri var et tema. Det er helt trygt å ha helseangstdiagnose og få behandling for det. Det er angst som gjør at man tror noe annet og når man faktisk får behandling og blir bedre vil man ikke lenger se på dette som noen problemstilling. Man greier selv å skille om det er angst eller fysisk sykdom. En helt ok lege greier også å vurdere dette! Anonymkode: b59f3...2f6 Så har vi slik som denne saken da: https://www.nettavisen.no/nyheter/linea-14-dode-etter-a-ha-oppsokt-legevakten-to-ganger-sa-det-var-et-panikkanfall/s/5-95-2714213 Både fastlege og legevakta henviser bare til angstdiagnosen uten noe videre undersøkelser. Og jenta dør... Anonymkode: 5e91f...b19 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå