Gå til innhold

Leonberger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har leonberger? Hvordan vil du beskrive rasen? Hva er det positive og negativene tingene med rasen?

Anonymkode: 53ac4...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 53ac4...52d

Gjest pinktulip
Skrevet

Det er bedre å spørre om rasen i en facebook gruppe laget for folk som eier rasen. Det er alltids noen som svarer utfyllende nok på det du lurer på

Skrevet

Det negative med alle gigantraser er at de blir sakte voksne (du har valp lenge), de er veldig utsatt for leddproblemer og de dør tidlig. Andre hunder regnes som seniorer når de er 7-8 år, giganthunder fra de er 5. De blir også mer skrøpelige på sine gamle dager enn lettere hunder blir. 

De jeg har møtt har vært kjempefine i gemyttene, rolige og trivelige hunder. Men ville aldri ha kjøpt meg en hund med så lav forventet levetid.

Skrevet

Eksens familie hadde leonbergere. Utenom at de er ganske store (og tar mye plass) og har et høyt matbudsjett, så er de fantastiske bamser! Sikkel må du regne med. Husk at de har "kort" levetid, og alt er dyrere mtp veterinærregning nåe det er hund i gigantstørrelse, så ha en god forsikring. 

Anonymkode: 269a0...7c6

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring fra noen i familien som har hatt Leonbergere, pluss en nabo som har en nå:

+ rolig, stødig og vennlig

- kort levealder, sikler, lukter kraftig «hund», trenger stor bil

Anonymkode: 6ee5d...aea

Skrevet

Bestekompisen min hadde leonbergere, som andre har skrevet veldig snill og godt lynne, men siden det er mye hund er det en del lukt. De sikler mye, og de min venn hadde elsket å spise joggesko og sokker. Selv de lange store Champion sokkene alle brukte for 20 år siden ble spist hele. Og kom ut igjen i andre enden noen dager senere. Syntes vi fant sokker i bæsjen hele tiden. De måtte ha svær Volkswagen transporter for å få dem med seg. Tok en evighet å tørke om det regnet. Da var hele stua klissvåt. Og de når opp til alt, for de er veldig store. Alt på bord kunne nås. Benker også. Vakre og snille hunder, men en del prakk også. Som voksen lurer jeg på hvordan foreldrene hans hadde tid til fire barn, som alle spilte håndball og/ eller basket, og to leonbergere til enhver tid. Hundene krever endel de også. Og ja, de blir ikke så gamle. 

Anonymkode: ed931...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...