Gå til innhold

Tvangsinnleggelse pga piller

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Moren min er pillenarkoman, har vært det lenge. Både leger, psykologer og barnevern er koblet inn, men det bare fortsetter. Syns alt ligger på meg. Er det noen muligheter for å få henne tvangsinnlagt? Hun mener selv hun ikke har noe problem, og er ikke interessert i noe som helst form for hjelp.

Hva gjør jeg? Jeg orker ikke dette mer!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dessverre er det få muligheter til å tvangsinnlegge pillemisbrukere. Det hjelper som regel heller ikke - hvis hun selv ikke innser at hun har noe problem, så er hun neppe mottagelig for hjelp - dessverre.

Det er bra at barnevernet er koblet inn hvis hun har mindreårige, hjemmeboende barn. Dersom disse lider overlast har jo barnevernet både myndighet og mulighet for å gripe inn. Har du snakket med legen hennes og forklart hvordan du ser på situasjonen? Hvor får hun pillene fra?

Gjest Gjest
Skrevet
Moren min er pillenarkoman, har vært det lenge. Både leger, psykologer og barnevern er koblet inn, men det bare fortsetter. Syns alt ligger på meg. Er det noen muligheter for å få henne tvangsinnlagt? Hun mener selv hun ikke har noe problem, og er ikke interessert i noe som helst form for hjelp.

Hva gjør jeg? Jeg orker ikke dette mer!

Det skal sterke grunner til å tvangsinnlegge folk . De ska være en fare for seg selv og andre. Altså, meget dårlig. pillemisbruker er som narkomani og alkoholisme. De må ville det selv.

heldigvis, er det ikke bare å tvangsinnlegge folk. da er det vel mange som villet attt en tlf.

Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men jeg må bare si at jeg blir så sinna! Barnevern, psykiatri, helsevesen generelt - hvis det er et ressurssterkt barn inne i bildet, som tar litt vare på den forelderen som er sjuk, så er det som en gavepakke til dem, da gidder de ikke å følge opp!

Hvor gammel er du? Har du noen kontakt med barnevernet, noen der du kunne ringt og hørt med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...