Gå til innhold

Fiks ferdig: Pakken ble større enn målene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man egentlig da? Jeg har tenkt helt feil og lagt inn for lite pakkemål og nå har noen ønsket kjøpe med fiks ferdig.

Min tabbe og jeg kan fint ta differansen, men hvordan løser jeg det? Ved å godkjenne fiks ferdig så bestilles pakke med for lite mål så det høres feil ut. Må jeg ta det med kjøper likevel?

Anonymkode: 308a2...e84

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du kansellere fiks-ferdig-avtalen og sende melding til kjøper at du bommet på målene så du må sende på vanlig måte, men at du tar kostnaden selvsagt. 

Anonymkode: c633a...58a

Skrevet

Enten det over, eller så vil du som sender få straffeporto via digipost tilsendt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger, og det har aldri blitt noen konsekvenser. 

Anonymkode: f35ba...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si fra om at det kun er Posten som er strikt med målene. Helthjem og postnord måler ikke.

Anonymkode: 76a23...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil bare si fra om at det kun er Posten som er strikt med målene. Helthjem og postnord måler ikke.

Anonymkode: 76a23...5c6

Posten måler ikke hver gang de heller, for jeg har sendt for store pakker flere ganger, og kun en gang har jeg mottatt gebyr fordi den var for stor. 

Anonymkode: fddab...c51

AnonymBruker
Skrevet

Posten er i hvert fall nøye. Jeg har fått faktura på Digipost hvis jeg har betalt for lite. Vil tror at ved Fiks Ferdig vil kjøper få den faktuaren.

Anonymkode: fbc79...018

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Posten er i hvert fall nøye. Jeg har fått faktura på Digipost hvis jeg har betalt for lite. Vil tror at ved Fiks Ferdig vil kjøper få den faktuaren.

Anonymkode: fbc79...018

Nei, det er selger. Jeg har fått pakke hvor det er klistrer på lapp om at pakken er kontrollveid

Anonymkode: f8718...439

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Driver nettbutikk som enkeltmannsforetak, og kun opplevd kontrollveing ved vesentlig avvik, ellers så har jeg aldri fått noe påpakk på dette. Alternativ så kan du nevne det ved levering på postkontoret og du kan ordne opp der.

Anonymkode: 36049...84a

AnonymBruker
Skrevet

Helt hjem er ikke så nøye.

Posten derimot…

Anonymkode: 6f590...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er selger. Jeg har fått pakke hvor det er klistrer på lapp om at pakken er kontrollveid

Anonymkode: f8718...439

At den er kontrollveid betyr ikke at avsender har fått regning. Det betyr nettopp det at den er kontrollert og at det ikke trenger å gjøres igjen av andre. Sånn er det ved tollkontroller også. Har tollvesenet åpnet pakken og sjekket innholdet, så klistres det på et merke for at ikke andre skal bruke tid på det samme.  

Anonymkode: 60b67...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Om målene ikke er alt for mye over grensa, så er det bare Posten du trenger å bekymre deg for. 

Anonymkode: 2adc4...836

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva gjør man egentlig da? Jeg har tenkt helt feil og lagt inn for lite pakkemål og nå har noen ønsket kjøpe med fiks ferdig.

Min tabbe og jeg kan fint ta differansen, men hvordan løser jeg det? Ved å godkjenne fiks ferdig så bestilles pakke med for lite mål så det høres feil ut. Må jeg ta det med kjøper likevel?

Anonymkode: 308a2...e84

Hvilken leverandør? Pleier ikke bry meg med Helthjem. Posten er strenge. 

Anonymkode: 854b8...1b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring postens kundeservice og spør

Anonymkode: aa316...35e

AnonymBruker
Skrevet

Posten er kjenpestrenge. Har fått regning på under 1 cm. 

Anonymkode: 2f0ec...699

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...