AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Hva gjør man egentlig da? Jeg har tenkt helt feil og lagt inn for lite pakkemål og nå har noen ønsket kjøpe med fiks ferdig. Min tabbe og jeg kan fint ta differansen, men hvordan løser jeg det? Ved å godkjenne fiks ferdig så bestilles pakke med for lite mål så det høres feil ut. Må jeg ta det med kjøper likevel? Anonymkode: 308a2...e84 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Kan du kansellere fiks-ferdig-avtalen og sende melding til kjøper at du bommet på målene så du må sende på vanlig måte, men at du tar kostnaden selvsagt. Anonymkode: c633a...58a
LillaGorilla<3 Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Enten det over, eller så vil du som sender få straffeporto via digipost tilsendt.
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Det har jeg gjort mange ganger, og det har aldri blitt noen konsekvenser. Anonymkode: f35ba...c2d
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Jeg vil bare si fra om at det kun er Posten som er strikt med målene. Helthjem og postnord måler ikke. Anonymkode: 76a23...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil bare si fra om at det kun er Posten som er strikt med målene. Helthjem og postnord måler ikke. Anonymkode: 76a23...5c6 Posten måler ikke hver gang de heller, for jeg har sendt for store pakker flere ganger, og kun en gang har jeg mottatt gebyr fordi den var for stor. Anonymkode: fddab...c51
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden Posten er i hvert fall nøye. Jeg har fått faktura på Digipost hvis jeg har betalt for lite. Vil tror at ved Fiks Ferdig vil kjøper få den faktuaren. Anonymkode: fbc79...018
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Posten er i hvert fall nøye. Jeg har fått faktura på Digipost hvis jeg har betalt for lite. Vil tror at ved Fiks Ferdig vil kjøper få den faktuaren. Anonymkode: fbc79...018 Nei, det er selger. Jeg har fått pakke hvor det er klistrer på lapp om at pakken er kontrollveid Anonymkode: f8718...439 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Driver nettbutikk som enkeltmannsforetak, og kun opplevd kontrollveing ved vesentlig avvik, ellers så har jeg aldri fått noe påpakk på dette. Alternativ så kan du nevne det ved levering på postkontoret og du kan ordne opp der. Anonymkode: 36049...84a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Helt hjem er ikke så nøye. Posten derimot… Anonymkode: 6f590...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er selger. Jeg har fått pakke hvor det er klistrer på lapp om at pakken er kontrollveid Anonymkode: f8718...439 At den er kontrollveid betyr ikke at avsender har fått regning. Det betyr nettopp det at den er kontrollert og at det ikke trenger å gjøres igjen av andre. Sånn er det ved tollkontroller også. Har tollvesenet åpnet pakken og sjekket innholdet, så klistres det på et merke for at ikke andre skal bruke tid på det samme. Anonymkode: 60b67...0b5
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Om målene ikke er alt for mye over grensa, så er det bare Posten du trenger å bekymre deg for. Anonymkode: 2adc4...836 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva gjør man egentlig da? Jeg har tenkt helt feil og lagt inn for lite pakkemål og nå har noen ønsket kjøpe med fiks ferdig. Min tabbe og jeg kan fint ta differansen, men hvordan løser jeg det? Ved å godkjenne fiks ferdig så bestilles pakke med for lite mål så det høres feil ut. Må jeg ta det med kjøper likevel? Anonymkode: 308a2...e84 Hvilken leverandør? Pleier ikke bry meg med Helthjem. Posten er strenge. Anonymkode: 854b8...1b9 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Skrevet 11 timer siden Ring postens kundeservice og spør Anonymkode: aa316...35e
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Skrevet 11 timer siden Posten er kjenpestrenge. Har fått regning på under 1 cm. Anonymkode: 2f0ec...699 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå