Gå til innhold

Godter til Halloween - FAU

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått æren av å være godteri-sjefen til Halloween arrangment på skolen i regi av FAU. Har fått et budsjett og må nå skaffe mest mulig snop for pengene. Stikkord er innpakket og uten gelatin. 

Noen som har gode tips enten til butikk i Bergensområdet eller på nett?

Anonymkode: 4ab32...b6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dere lov til å handle inn godteri? Ille verst 😂 I min FAU sitter det foreldre som er helt i mot kake i bursdager og brus og kjeks til "kjeks og brus-dag", som er istedenfor godteri til siste skoledag før sommeren 🙈 

Anonymkode: 12532...522

Skrevet

Gigaboks i Åsane, kanskje?

Anonymkode: 88dfe...d4d

• Liker 1
Skrevet

Sjekk Holdbart som har åpnet på Åsane senter :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Får dere lov til å handle inn godteri? Ille verst 😂 I min FAU sitter det foreldre som er helt i mot kake i bursdager og brus og kjeks til "kjeks og brus-dag", som er istedenfor godteri til siste skoledag før sommeren 🙈 

Antar de er imot Halloween av prinsipp også? Og alt annet som er moro? Pga kjøpepress og konsumerismens makt selvsagt. Samme gjengen som skal avskaffe barnas bursdagsgaver i 1.klasse. Alltid like gøy… 

Anonymkode: e3e36...04e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

På rusta er det noen store poser med litt forskjellig i

Anonymkode: ee204...6bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har fått æren av å være godteri-sjefen til Halloween arrangment på skolen i regi av FAU. Har fått et budsjett og må nå skaffe mest mulig snop for pengene. Stikkord er innpakket og uten gelatin. 

Her sponser matbutikkene godteri til både Hallovenn og Julegrantenning.
Bor i en litt mindre by da, men er jo mange butikker i Bergen 😅

Hadde spurt litt rundt jeg, eventuelt avtale om en litt bedre pris 

Anonymkode: 4a18e...804

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her sponser matbutikkene godteri til både Hallovenn og Julegrantenning.
Bor i en litt mindre by da, men er jo mange butikker i Bergen 😅

Hadde spurt litt rundt jeg, eventuelt avtale om en litt bedre pris 

Anonymkode: 4a18e...804

Det var jo veldig lurt!

Skrevet

Heavenly delights.. det er alt halal så får du i posten 

Anonymkode: 5f1d6...49a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere har brus og kake på skolen? Ikke på fritiden altså? Og du vil ha godteri på skolen?🫢 

Anonymkode: be8c8...122

Skrevet

Ikke så spennende tips, men dagligvarebutikkene her har noe innpakket i løsvekt. Meny har tilbud fre og lør. Bor ikke i Bergen, men trolig mye det samme utvalget. 

Aner ikke om det er uten gelatin, jeg driter i religiøse regler (er det allergi, så tar jeg hensyn). Europris har vel også løsvekt. Har ikke sjekket om de har innpakket, lenge siden jeg har handlet der. 

• Liker 1
Skrevet

Gigaboks, holdbart. Sjekk kundeaviser hos de ulike matbutikkene. 

Sjekk på nettet. Mulig det er billigere å bestille i større bokser. 

Alt må ikke være halloween. Skal de få tildelt hver sin pose kan du bestille med halloween tema. Og dersom det skal settes frem kan det serveres i bøtter/skåler med tema.

Anonymkode: aeaae...ed2

Skrevet

Hvis en skal ta hensyn til " ikke gelatin" må en ta hensyn til uten melk, uten, uten nøtter, uten gluten, uten egg, uten sukker, uten kunstig søtning også da. Server vann, eller kjøp inn litt forskjellig, ikke alle kan spise alt, men viktig at alle kan spise noe. 

Anonymkode: 45e91...9ba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en skal ta hensyn til " ikke gelatin" må en ta hensyn til uten melk, uten, uten nøtter, uten gluten, uten egg, uten sukker, uten kunstig søtning også da. Server vann, eller kjøp inn litt forskjellig, ikke alle kan spise alt, men viktig at alle kan spise noe. 

På en skole med høy andel barn fra  kulturer som ikke spiser svin, er det en selvfølge at FAU tar hensyn til dette. Det er det aller minste vi kan gjøre for å passe på at alle føler seg velkommen 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 22.33):

Så og si alt vingummi (aka Halloweengodt) er uten gluten, melk og nøtter. Men mye inneholder gelatin, så dette er ikke en problemstilling. 

til ts, se etter godteri som er markert vegansk. Normal og Europris har ofte godt utvalg

Anonymkode: 9144c...baa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 22.10):

Heavenly delights.. det er alt halal så får du i posten 

Anonymkode: 5f1d6...49a

Hjelpes! 

Anonymkode: 0bdda...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 20.37):

Skulle ønske FAU kunne slutte å blande seg i ting. De ødelegger alt som er morsomt 

Anonymkode: 3bbf7...b26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 22.35):

På en skole med høy andel barn fra  kulturer som ikke spiser svin, er det en selvfølge at FAU tar hensyn til dette. Det er det aller minste vi kan gjøre for å passe på at alle føler seg velkommen 

Hvorfor inkludere bare noen? Hvorfor utelukke gelegodteri-elskerne?

SÅÅÅ lei av folk som ofrer andre på moralposeringens alter.

Anonymkode: f9ad9...aec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 22.19):

Dere har brus og kake på skolen? Ikke på fritiden altså? Og du vil ha godteri på skolen?🫢 

Ikke den du spør, men er det ikke normalt mange steder at man har det på siste skoledag før sommerferien? 

Vi fikk alltid ta med eget godteri og brus siste skoledag før sommerferien når jeg vokste opp, også hadde vi pepperkaker og julebrus, og så en julefilm (f.eks. Alene hjemme filmene, Grinchen..) en av de siste dagene før jul. 

Vet nevøen og niesen har noe lignende på sin skole, i en by fem timer unna der jeg vokste opp.. 

Uansett, til TS: Rusta selger store poser med innpakket godteri til ganske rimelige priser, min erfaring er at det er rimeligere enn både Gigaboks og Holdbart.. Jeg vet også at min bror fikk tilbud hos Kiwi om å kjøpe godteri for butikkens innkjøpspris til en 17. mai fiskedam for noen år siden, men så overgikk Extra butikken Kiwien ved å donere godteri og mer til, til fiskedammen i stedet.. Så det er lov å spørre, kanskje du møter en snill butikksjef! 

Anonymkode: cfb4f...c28

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor inkludere bare noen? Hvorfor utelukke gelegodteri-elskerne?

SÅÅÅ lei av folk som ofrer andre på moralposeringens alter.

Anonymkode: f9ad9...aec

Det er masse gelégodteri å få tak i. Jeg spiser ikke gelatin selv, og får tak i masse gelégodteri fra Candy King på Rema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...