Gå til innhold

Hvordan tjene ekstra penger?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilke jobber kan uføre få hvis de må se an dagens form?

Anonymkode: da7ab...cc5

Uføre er like forskjellige som friske, så hva man kan gjøre kommer jo helt an på kompetanse og hva man får av jobb. 

Anonymkode: 00ad8...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uføre er like forskjellige som friske, så hva man kan gjøre kommer jo helt an på kompetanse og hva man får av jobb. 

Men hvor kan man ta kontakt hvis dagens form er bra? NAV, ringe Kommunen, Frivillighetsentralen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er på grensa til å opprette spleis liksom.

Anonymkode: ac3c8...dd2

Du kan ikke bruke spleis på drift altså. Mulig det funker, men det fikser ikke problemet. Det er ikke bærekraftig. Du må senke forbruket eller øke inntektene så du får mulighet til å spare opp litt ekstra, nettopp for slike tilfeller.

Anonymkode: 56871...f34

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og hvordan skal vi da basert på innlegget anbefale noe seriøst til TS?

:skya:

Anonymkode: 2936b...366

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilke jobber kan uføre få hvis de må se an dagens form?

Alt innen egen produksjon.

Anonymkode: cdeab...24f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det finnes ingen raske penger.

Du er ufør men helt plutselig så kan du jobbe når du vaskemaskin røyker?

Jo. Jeg er ufør og selger noe som jeg lager selv, både på Finn og Tise. Pr i dag er det omtrent ingen som lager det samme.

Jeg selger veldig bra, men forteller selvsagt ikke her hva det er. Jeg vil fortsette å være så alene jeg kan om å tilby dette. Det er et enkelt men veldig godt likt produkt.

Anonymkode: cdeab...24f

• Liker 1
Skrevet

Blackjack

Anonymkode: 984b1...614

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg trenger seriøst hjelp. Jeg trenger å tjene raske penger for å betale måneds husleie, men hvordan tjene 10.000 kr? Jeg er ufør og sliter veldig denne måneden da vaskemaskinen røyk. Jeg er på grensa til å opprette spleis liksom.

Anonymkode: ac3c8...dd2

Hvordan i alle dager går du 10 000 i minus pga at vaskemaskin ble ødelagt? Man kan jo få helt nye kvalitetsmaskiner til og med, til halve prisen.

Anonymkode: eeb59...04d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Gå gjennom huset og plukk ut alt du kan selge. Alt som er fint men ikke helt nødvendig. Selg julepynten, sko du ikke har begynt å bruke, festlige klær, merkeklær, garn, smykker, nyere vesker, kjøkkenmaskin, ubrukte duftlys, ubrukte kosmetikk, brukt og ubrukt parfyme, alt som folk ikke trenger men får lyst på. Samler du på noen ettertraktede ting, selg uten å nøle. 

Ikke bry deg om det svir å måtte kvitte seg med ting. Du kan kjøpe nye senere og det vil svi mer å bli husløs. Gå i survival modus.  Selg mye og selg billig for at det skal gå unna, du får ta det igjen på kvantum. Still ut både på Tise, Finn og Facebook. Ha så mange annonser som mulig, folk ser gjerne også på andre ting du har til salgs. Skriv "Bud mottas" og la folk prute. Ikke tenk på hva det kostet å kjøpe, selg unna som om det gjaldt livet. Betal i husleia det du klarer å få inn før fristen, fortsett å selge og betal resten fortløpende.

Når du har berget situasjonen, så kan du gå på YouTube og høre på rants til Dave Ramsey til du blir blå i fjeset. De er veldig terapeutiske mtp pengeforbruk.

Anonymkode: 19905...9df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hvor kan man ta kontakt hvis dagens form er bra? NAV, ringe Kommunen, Frivillighetsentralen?

Nei, da må man få seg jobb selv på en eller annen måte. Man kan kontakte NAV for å få hjelp til jobb, men det er jo mer en langsiktig greie, ikke jobb der og da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og hvordan skal vi da basert på innlegget anbefale noe seriøst til TS?

Det er jo bare å komme med forslag til raske penger (f.eks skattefrie småjobber hjemme hos andre) så kan TS vurdere om det passer for hun/ham? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare å komme med forslag til raske penger (f.eks skattefrie småjobber hjemme hos andre) så kan TS vurdere om det passer for hun/ham? 

*henne 😝
stygg feil jeg hadde der😅

Skrevet

å tjene 10k rask og enkelt er ikke enkelt gitt, kan jo se om det finnes små jobber i område, men de er vel som regel ikke veldig godt betalt så det skal jo jobbes litt for å komme opp i den summen.

Hadde det vært fort gjort så hadde vel alle gjort det.

Eneste jeg kan tenke på er om du har noe av verdi å selge, hvor har du kjøpt vaskemaskinen? kan den returneres? så skaffe du en billig brukt. tullete å bruke 10k på en vaskemaskin når du ikke har penger til det.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...