Gå til innhold

Ghostet - burde jeg be om svar?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ghosting i seg selv er jo svar nok...  folk må slutte å lete etter svar hele tida. Noen ganger er mannfolk bare ute etter noe lettvint, og man kan misforstå denne kjemien som kan oppstå. 

Kult for deg at du denne gangen sendte sms, men personlig har jeg sluttet med det. Deres oppførsel i seg selv er mer enn svar nok for meg, og tenker at de kan seile sin egen sjø. Og i de aller fleste tilfeller vil man ikke få svar på en sånn sms, men fremstå som litt  "koko" for de fleste menn. Ikke at jeg egentlig bryr meg om det, men .. 

Anonymkode: 4cdc5...2a3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rotemor skrev (8 timer siden):

Hvorfor skulle det være gammeldags? Aldersdiskriminering kan du la være med. Det er en praktisk og grei app.

Alders diskriminering faktisk 😂 😄 Faktum er at Snap er utdatert. Hva er problemet med å ta opp tlf og ringe folk man vil snakke med? 

Skrevet
Mardina skrev (34 minutter siden):

Hva er problemet med å ta opp tlf og ringe folk man vil snakke med? 

Folk tør ikke.

Skrevet
Amantha skrev (11 minutter siden):

Folk tør ikke.

Det har jeg vanskelig for å tro på 🤔 Jeg som til tider sliter med tlf-angst, klarer å ringe om jeg må. Om det så bare er i 5 min. 

Skrevet

Ikke noe svar er også et svar. 

Anonymkode: da7a3...588

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (55 minutter siden):

Alders diskriminering faktisk 😂 😄 Faktum er at Snap er utdatert. Hva er problemet med å ta opp tlf og ringe folk man vil snakke med? 

Nei, aldersdiskriminering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 9.54):

For noen måneder siden laget jeg meg profil på en datingapp.

Hadde kommet ut av et langt forhold for en stund siden, og tenkte jeg kunne registrere meg og bare ta det derfra.

Snakket noen uker med en kar, og vi bestemte oss for å møtes. Første kvelden møttes vi for å ta noen øl. Det ble sent, og vi endte opp hos meg.

siden har vi møttes flere ganger, på begges initiativ. Senest forrige uke var vi på date den ene dagen, to dager senere kom han til meg og sov over.

Lørdag var planen å møtes etter byen, og dra hjem til meg.

han skrev flere ganger at vi måtte møtes, men da jeg sa jeg tenkte meg hjemover i 02-02.30-tida, fikk jeg ikke svar. Forsøkte å ringe på snap, da vi ikke har utvekslet nr. Han svarte ikke. Dagen etter så jeg at han hadde åpnet meldingene mine, men da ikke svart.

på kvelden sendte jeg mld og skrev «hei, hva skjedde i går?:)» denne har han ikke åpnet. Han har skrudd på snapmap til meg, så jeg har jo sett at han har vært aktiv - bare ikke åpnet min.

nå blir jeg sur, og vurderer å sende han en sms. Nr hans ligger ute på nett. Er dette ok?

det er helt greit hvis han ikke vil møtes mer, synes bare det er feigt av en mann på 40 år å ikke svare eller fortelle hva som skjedde.

Jeg har vært i et forhold lenge før jeg ble singel i år. Jeg opplever at jeg er god på å lese mennesker, og trodde helt oppriktig at han var interessert..

hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 477fc...3dc

Jeg tenker at folk er feige og slemne ved å ikke avvise ordentlig,  når man har faktisk innledet noe. 

Så jeg hadde nok vært petty nok til å å sende en melding. Hei jeg trodde du var en super  bra og kul fyr. Så viser det seg at du er en stor feig luremus, som ikke klarer å si fra på en ordentlig  måte, når du finner ut at du ikke vil mer. Ha et fint liv videre, ikke kontakt meg på ny

Anonymkode: 9e0a6...cea

• Liker 2
Skrevet
Rotemor skrev (10 minutter siden):

Nei, aldersdiskriminering.

Hva er forskjellen, pirkeguri? 🤔

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (25 minutter siden):

Det har jeg vanskelig for å tro på 🤔 Jeg som til tider sliter med tlf-angst, klarer å ringe om jeg må. Om det så bare er i 5 min. 

Vel, folk tør ikke å snakke til andre lenger. Hadde de turt, hadde vi sluppet haugevis med tråder om at han/hun/det hadde «ghostet» en. 

• Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (42 minutter siden):

Hva er forskjellen, pirkeguri? 🤔

Betydningen.

Skrevet
Rotemor skrev (29 minutter siden):

Betydningen.

Samme betydning, uansett hvordan man skriver det 😄

Skrevet
Mardina skrev (47 minutter siden):

Samme betydning, uansett hvordan man skriver det 😄

Nei. Det er forskjell på et parforhold og et par forhold.

Det er forskjell på «alders» og aldersdiskriminering! 

Skrevet

feigt av han og jeg syns dette er en gjenganger blant menn. Jeg tror menn ofte er veldig redd for damers reaksjon, hvis ikke de ønsker en relasjon videre og dermed er det lettest å gjøre som han her, ikke svare eller å bare ghoste. Det er kjempe feigt men lettest for de. Så slipper de eventuell grining og alt annet følelesmessig som ofte kvinner kan uttrykke. Sier ikke alle, men noen. Jeg tenker at når du sender en så konkret melding og er helt rasjonell så gir han det samme tilbake. 

Menn er rett og slett redd for kvinners reaksjoner. er min erfaring. Men jeg syns ofte det er mye bedre når man klarer å være ærlig og ai at jeg er ikke interessert eller jeg føler ikke kjemien er der. enkelt og greit. 

Anonymkode: b7ea1...ec0

Skrevet
Rotemor skrev (2 timer siden):

Nei. Det er forskjell på et parforhold og et par forhold.

Det er forskjell på «alders» og aldersdiskriminering! 

Og det du driver med er flisespikkeri 😄 Og det er unødvendig 🙄 

Skrevet
Mardina skrev (38 minutter siden):

Og det du driver med er flisespikkeri 😄 Og det er unødvendig 🙄 

Nei. Hvis du skal sitere andre, så må du holde deg til det de skriver og ikke endre, eller vri, på det de mener.

Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

Nei. Hvis du skal sitere andre, så må du holde deg til det de skriver og ikke endre, eller vri, på det de mener.

Som jeg sa.... Flisespikkeri 😄 Har du problemer med å fylle fritiden med noe artig? 😄

Skrevet

Hva gjør jeg når han ghostet meg også sender mld noen mnd  etterpå? 

Anonymkode: 7ed12...841

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ghoster han tilbake.

Anonymkode: 07372...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lar være å svare. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 9.54):

For noen måneder siden laget jeg meg profil på en datingapp.

Hadde kommet ut av et langt forhold for en stund siden, og tenkte jeg kunne registrere meg og bare ta det derfra.

Snakket noen uker med en kar, og vi bestemte oss for å møtes. Første kvelden møttes vi for å ta noen øl. Det ble sent, og vi endte opp hos meg.

siden har vi møttes flere ganger, på begges initiativ. Senest forrige uke var vi på date den ene dagen, to dager senere kom han til meg og sov over.

Lørdag var planen å møtes etter byen, og dra hjem til meg.

han skrev flere ganger at vi måtte møtes, men da jeg sa jeg tenkte meg hjemover i 02-02.30-tida, fikk jeg ikke svar. Forsøkte å ringe på snap, da vi ikke har utvekslet nr. Han svarte ikke. Dagen etter så jeg at han hadde åpnet meldingene mine, men da ikke svart.

på kvelden sendte jeg mld og skrev «hei, hva skjedde i går?:)» denne har han ikke åpnet. Han har skrudd på snapmap til meg, så jeg har jo sett at han har vært aktiv - bare ikke åpnet min.

nå blir jeg sur, og vurderer å sende han en sms. Nr hans ligger ute på nett. Er dette ok?

det er helt greit hvis han ikke vil møtes mer, synes bare det er feigt av en mann på 40 år å ikke svare eller fortelle hva som skjedde.

Jeg har vært i et forhold lenge før jeg ble singel i år. Jeg opplever at jeg er god på å lese mennesker, og trodde helt oppriktig at han var interessert..

hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 477fc...3dc

Sannsynligvis var han jo bare ute etter ligg så derfor ghostet han deg når du tenkte deg hjemover i 2 tida. Helt enig i at det er ufint å ghoste, men synes ikke at du skal finne nr å sende melding nei. 

Anonymkode: 96e82...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...