Gå til innhold

London 1. januar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og søstrene mine vurderer å ta med faren vår til London på nyttårsaften (han blir 50!). Er det noen som vet om butikker og museer og slikt stenger i London de dagene (31. desember - 2. januar)?

Anonymkode: fed55...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpent, ja. 

Anonymkode: 31cbd...7ca

Skrevet

Det meste er åpent, men jeg ville dobbeltsjekket om det var noe jeg var spesielt interessert i; vi var der i år på samme tiden, og bl.a. Tower var stengt den 1. januar. 

Anonymkode: f7f8e...fe5

Skrevet

1. januar er svært mange forretninger og museer stengt, det er offentlig fridag. På Oxford Street og lignende er det nok en del som er åpent, med begrenset åpningstid, men ellers er nok det aller meste stengt. 31. desember stenger alt tidlig, mellom 16 og 18.

Men den største utfordringen er egentlig nyttårsaften: På restauranter må det bestilles bord på forhånd, og barer og til og med puber krever forhåndsreservasjon... Noen puber kan en komme inn på uten reservasjon, men etter kl 20 tar de gjerne et heftig cover charge (200-700 kr ....)

Tanken deres er veldig hyggelig, men jeg tror nok det aller lureste dere gjør er å drøye turen en ukes tid, og heller feire nyttår her hjemme.

Anonymkode: babcc...86b

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har bodd der. Nyttårsaften er bare "stress". mye fullbooket, folkemengder, man får sett lite. 1.januar er det temmelig dødt.

Anonymkode: e3b17...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...