Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det en ide å gi sparing i fond i dåpsgave? Tenker da en engangssum som settes der. Eller er det ikke vits i hvis man ikke sparer hver mnd?

Anonymkode: ef524...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det. Fyller bare på når det er bursdag eller jul. 

Har fungert helt fint. 

Anonymkode: 32d21...e71

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei. En veldig dårlig idé. 

Du gir bare penger til en 18 åring - som høyst sannsynlig forsvinner på kort tid rett etter myndighetsdagen. 

Anonymkode: bf4fb...d5b

• Nyttig 1
Skrevet

Eg gjer penger som blir satt på fond til mine tantebarn. Aksjesparekontoane står på bror min, og den dagen tantebarna er klare for å få pengane (egenkapital til bustad), kan bror min overføre heile aksjesparekontoen til kvart barn utan at han må skatte av det. Får penger til dåp, bursdag, jul og konfirmasjon, og til slutt blir det eit ganske stort beløp. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bedre enn ei skei i sølv.

Anonymkode: 419d7...bf6

• Nyttig 1
Skrevet
Elise1990 skrev (2 timer siden):

Eg gjer penger som blir satt på fond til mine tantebarn. Aksjesparekontoane står på bror min, og den dagen tantebarna er klare for å få pengane (egenkapital til bustad), kan bror min overføre heile aksjesparekontoen til kvart barn utan at han må skatte av det. Får penger til dåp, bursdag, jul og konfirmasjon, og til slutt blir det eit ganske stort beløp. 

Eneste problem med dette er at ved en evt skilsmisse går det inn i verdiene som skal deles. 

Anonymkode: ef776...c48

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eneste problem med dette er at ved en evt skilsmisse går det inn i verdiene som skal deles. 

Anonymkode: ef776...c48

Aksjesparekontoen har namn etter ungane. Tviler på at barnemor vil grabbe til seg ungane sine pengar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...