AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #1 Skrevet 28. september 2025 Bjeffer Eurasier mye og ofte? De er i spisshund gruppa. Anonymkode: a8e5a...0b9
Tabris Skrevet 28. september 2025 #2 Skrevet 28. september 2025 Nei, Eurasier er en de få spisshunder som bjeffer lite.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #3 Skrevet 28. september 2025 Jeg har nabo som driver eurasier oppdrett og der er det alltid lyd når noen går forbi. Vet ikke helt hvorfor folk sier rasen sjeldent bjeffer... Anonymkode: 40b7b...2d8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #4 Skrevet 28. september 2025 Kjenner noen med flere Eurasiere. Har alltid bitt meg i merke hvor lite lyd de lager. Husker ikke jeg har hørt de bjeffe i det hele tatt faktisk. Anonymkode: 593a8...e4c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #5 Skrevet 29. september 2025 Tabris skrev (20 timer siden): Nei, Eurasier er en de få spisshunder som bjeffer lite. Hvordan er Eurasier sånn ellers? Passer den til alle mennesker? Anonymkode: a8e5a...0b9
Tabris Skrevet 29. september 2025 #6 Skrevet 29. september 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan er Eurasier sånn ellers? Passer den til alle mennesker? Anonymkode: a8e5a...0b9 Det er vel ingen hunderaser som passer til alle mennnesker. Den er søt og godslig, og har som regel lite jaktinstinkt og lite "motor". Dvs at den ikke egner seg så godt for mennesker som er glad i å trene hund, f.eks. Jeg har også forstått at det dessverre er en del usikkerhet i rasen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #7 Skrevet 29. september 2025 Eurasier er ikke typisk gneldrehunder, men de har litt varsling i seg. Så de kan typisk boffe om noen går forbi døra. Men de er typisk ikke sånn som setter igang hylekor når det kommer noen på besøk, og de er oftest stille når de feks leker med andre hunder. Ellers er det veldig store variasjoner i rasen - de er stort sett rolige og ganske bedagelige (til å være så stor hund), ikke så veldig interessert i fremmede eller kos med andre enn familien, mange synes de oppfører seg litt som katter sånn sett. Og de blir ofte ekstremt knyttet til de nærmeste. Men fordi det å være uinteressert ofte bygger på en liten usikkerhet, så er min erfaring at selv de eurasierne som virker veldig stødige kan endre seg av relativt små hendelser - bli mer hissige mot folk og dyr, eller skremt av lyder etc. Du har også endel eurasiere som likner mer på en samojed av gemytt - mer aktive, sosiale og glade. Anonymkode: 1c2ba...676
Frøken Valmue Skrevet 13. november 2025 #8 Skrevet 13. november 2025 Vi har hatt eurasier i 12 år. Vår hannhund bjeffet aldri. Var nesten så man glemte han litt inne (misforså meg rett) fordi han egentlig bare lå å sov og ikke lagde noe utav seg. Bortsett fra når det var mat i nærheten da. Var alltid nysjerrig når det ringte på og løp mot døren, men aldri bjeffing. Vår hund var i hvertfall verdens snilleste. Kjøpe han da jeg var 17, så var en kjempefin førstegangshund. Vi fikk 12 fine år sammen og jeg kan bare varmt anbefale rasen videre. Det er en rase som ikke krever så mye i den forstand. Nå gikk vi veldig mye fjellturer med vår hund, men det er ikke er hund som krever timesvis med tur, de er fornøyd så lenge de får være sammen med deg og selvsagt få vanlig lange turer ute. Snil som dagen var lang, både mot mennesker og andre dyr. Men pelsen, ja, altså, det blir jo litt røyting kan man si. Positive med den pelstypen er at det legger seg i myke dotter rundt om, og ikke sånne stri hår overalt, så jeg syns liksom ikke det gjorde noe. Men ja, det er mye pels på den rasen, hehe. Hadde valgt samme rase igjen, uten tvil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå