Gå til innhold

Eurasier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bjeffer Eurasier mye og ofte? De er i spisshund gruppa.

Anonymkode: a8e5a...0b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Eurasier er en de få spisshunder som bjeffer lite.

Skrevet

Jeg har nabo som driver eurasier oppdrett og der er det alltid lyd når noen går forbi. Vet ikke helt hvorfor folk sier rasen sjeldent bjeffer...

Anonymkode: 40b7b...2d8

Skrevet

Kjenner noen med flere Eurasiere. Har alltid bitt meg i merke hvor lite lyd de lager. Husker ikke jeg har hørt de bjeffe i det hele tatt faktisk.

Anonymkode: 593a8...e4c

Skrevet
Tabris skrev (20 timer siden):

Nei, Eurasier er en de få spisshunder som bjeffer lite.

Hvordan er Eurasier sånn ellers? Passer den til alle mennesker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan er Eurasier sånn ellers? Passer den til alle mennesker?

Det er vel ingen hunderaser som passer til alle mennnesker. Den er søt og godslig, og har som regel lite jaktinstinkt og lite "motor". Dvs at den ikke egner seg så godt for mennesker som er glad i å trene hund, f.eks.

Jeg har også forstått at det dessverre er en del usikkerhet i rasen.

• Liker 1
Skrevet

Eurasier er ikke typisk gneldrehunder, men de har litt varsling i seg. Så de kan typisk boffe om noen går forbi døra. Men de er typisk ikke sånn som setter igang hylekor når det kommer noen på besøk, og de er oftest stille når de feks leker med andre hunder.

Ellers er det veldig store variasjoner i rasen - de er stort sett rolige og ganske bedagelige (til å være så stor hund), ikke så veldig interessert i fremmede eller kos med andre enn familien, mange synes de oppfører seg litt som katter sånn sett. Og de blir ofte ekstremt knyttet til de nærmeste.

Men fordi det å være uinteressert ofte bygger på en liten usikkerhet, så er min erfaring at selv de eurasierne som virker veldig stødige kan endre seg av relativt små hendelser - bli mer hissige mot folk og dyr, eller skremt av lyder etc. Du har også endel eurasiere som likner mer på en samojed av gemytt - mer aktive, sosiale og glade.

Anonymkode: 1c2ba...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...