Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La oss si en hvilken som helst alminnelig mann blir utsatt for det her uten at noen av påstandene stemmer? Han kan ha forutsetninger som gjør han sårbar. Kanskje tar han livet sitt. Er det fremdeles å regne som en ''gevinst'' som er verdt det når det går på bekostning av noen som aldri har gjort noe?

Anonymkode: 63403...b88

Det håper jeg for Guds skyld ikke skjer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20 % har opplevd overgrep. 80 % anmelder IKKE. For mange av disse kvinnene er livet ødelagt. Det øker med overgrep i rakt med at folk møtes på feks Tinder. 

Anonymkode: 452ef...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (Akkurat nå):

Det håper jeg for Guds skyld ikke skjer.

Man håper selvfølgelig det men det har vært påstått at det allerede har skjedd. Ikke er det utenkelig at det skjer heller.

Du svarte ikke på spørsmålet da.

Skal vi anta at du mener det er en gevinst som er verdt det selv når det går på bekostning av et levende menneske som aldri har gjort noe? Eller vil du svare på spørsmålet?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man håper selvfølgelig det men det har vært påstått at det allerede har skjedd. Ikke er det utenkelig at det skjer heller.

Du svarte ikke på spørsmålet da.

Skal vi anta at du mener det er en gevinst som er verdt det selv når det går på bekostning av et levende menneske som aldri har gjort noe? Eller vil du svare på spørsmålet?

Du skal ikke anta noe som helst. Jeg har allerede svart på det. Det er klinkende umulig å gardere seg mot alt. Det går nesten ikke an.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje guttaboys skal opprette en slik gruppe og poste fullt navn på alle kvinner de kommer over.

Ville du synes det var ok om navnet ditt dukket opp der?

Anonymkode: 50773...101

Det er allerede laget 2 grupper på Facebook for det samme konseptet motsatt vei. Mitt navn hadde aldri havnet der. For de jeg har datet har jeg behandlet med respekt og dater kun en om gangen. Og per dags dato så er jeg i ett langvarig forhold. 

Men hvis det skulle forekomme så tenker jeg okei, er nok ikke så mye å utdype om meg😂

Anonymkode: b0a3d...3cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

20 % har opplevd overgrep. 80 % anmelder IKKE. For mange av disse kvinnene er livet ødelagt. Det øker med overgrep i rakt med at folk møtes på feks Tinder. 

Da må de anmelde og ikke poste offentlig.

Anonymkode: 10894...eed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke anta noe som helst. Jeg har allerede svart på det. Det er klinkende umulig å gardere seg mot alt. Det går nesten ikke an.

Nei. Du har ikke svart så man blir nødt til å gå ut ifra at du mener det, men ikke vil si det. Du kunne jo ganske enkelt si enten ja eller nei til spørsmålet, istedenfor sier du at du håper det aldri skjer. Det var ikke spørsmålet.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

La oss si en hvilken som helst alminnelig mann blir utsatt for det her uten at noen av påstandene stemmer? Han kan ha forutsetninger som gjør han sårbar. Kanskje tar han livet sitt. Er det fremdeles å regne som en ''gevinst'' som er verdt det når det går på bekostning av noen som aldri har gjort noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe som blir komplett misforstått her? Har du vært på siden?

De har regler og man forteller ikke utover hva som er lov. En generell advarsel og de stakkars damene som har vært utsatt der man ikke identifiserer, men kan kode inn personen. De som har reelt opplevd disse, kjenner seg som regel da igjen. Som kjent så er det ikke «bare» å anmelde for de fleste. De er traumatiserte. De vil kanskje ikke ut med skammen, de vil ikke gjenoppleve voldtekten. Det er frykt. Er det mer utfyllende du lurer på? Som sagt 80% kvinner anmelder ikke. Dessverre. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei. Du har ikke svart så man blir nødt til å gå ut ifra at du mener det, men ikke vil si det. Du kunne jo ganske enkelt si enten ja eller nei til spørsmålet, istedenfor sier du at du håper det aldri skjer. Det var ikke spørsmålet.

Nei. Det er ikke enten eller, og du trenger ikke å legge ord i munnen på meg. 

Det er mange hendelser jeg håper aldri skjer på generell og verdens basis. Likevel så skjer det. Mennesker dør av ulike årsaker. Jeg mener ikke de er mindre verdt som mennesker av den grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som blir komplett misforstått her? Har du vært på siden?

De har regler og man forteller ikke utover hva som er lov. En generell advarsel og de stakkars damene som har vært utsatt der man ikke identifiserer, men kan kode inn personen. De som har reelt opplevd disse, kjenner seg som regel da igjen. Som kjent så er det ikke «bare» å anmelde for de fleste. De er traumatiserte. De vil kanskje ikke ut med skammen, de vil ikke gjenoppleve voldtekten. Det er frykt. Er det mer utfyllende du lurer på? Som sagt 80% kvinner anmelder ikke. Dessverre. 

Så de advarer ikke andre? De deler erfaring med andre som har vært med samme mann men vil fortsatt ikke anmelde?

Hvem sitter på sannheten da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er ikke enten eller, og du trenger ikke å legge ord i munnen på meg. 

Det er mange hendelser jeg håper aldri skjer på generell og verdens basis. Likevel så skjer det. Mennesker dør av ulike årsaker. Jeg mener ikke de er mindre verdt som mennesker av den grunn.

Nettopp. Ingen mennesker er mindre verdt av den grunn. Så når en mann settes i fare i en slik situasjon (ved at han ikke har gjort noe og er sårbar allerede) burde du reagere på at den reelle faren ikke er noe det mennesket bør utsettes for, men ikke sikkert det er like viktig. Vet ikke jeg. Jeg liker å se på kvinner og menn som likeverdige og mener alle bør ha samme rettigheter.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på slike grupper, men ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig å dele informasjon med andre. Snakker selvsagt ikke om å si "Ola Nordmann er 100% overgriper bla bla", men om noen sier "O.N i alder 49-53, blå sportsbil, styr unna da han har vært voldelig mot min hund" , hva i huleste heite skulle være ulovlig med det? 

Eller la oss si at jeg får en SMS fra en persom som sier de skal forgripe seg på meg og sette fyr på huset mitt. Skulle det da være ulovlig for meg å dele screenshot av denne SMSen til venner? 

Anonymkode: 46278...cfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er mannen farlig, og siden 80% av alle voldtektssaker blir henlagt, så kan man ende opp død etter en anmeldelse. 

Anonymkode: fa22c...64f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er mannen farlig, og siden 80% av alle voldtektssaker blir henlagt, så kan man ende opp død etter en anmeldelse. 

Fortsatt ikke lov å dele personlig informasjon om andre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (23 minutter siden):

I forhold til etikk så mener jeg gevinsten er større ved å advare. Det er mange kvinner som har fått ødelagt sin seksualitet på bakgrunn av overgrep.

Kan noen kvinner skånes fra en slik umenneskelig opplevelse, så synes jeg det er verdt det. 

Det kan faktisk redde liv. 

Tenker du at en uskyldig mann som stemples som voldtektsmann forebygger voldtekt? 

Hva tenker du om at menn hadde opprettet et lukket forum hvor de delte påstander om identifiserbare kvinners væremåte i senga, psykiske helse, påståtte rusmisbruk, et cetera? 

Menn burde vel ha samme rett til å bli advart mot «gærne kvinnfolk» ?

Anonymkode: 5d7c4...0be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fortsatt ikke lov å dele personlig informasjon om andre.

Det er begrenset info de deler. Ikke fullt navn, ingen bilder, ca aldersgruppe, ting de gjør. Det vil kun være de som er utsatt for personen som vil kjenne det igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke vært på slike grupper, men ser ikke hvorfor det skulle være ulovlig å dele informasjon med andre. Snakker selvsagt ikke om å si "Ola Nordmann er 100% overgriper bla bla", men om noen sier "O.N i alder 49-53, blå sportsbil, styr unna da han har vært voldelig mot min hund" , hva i huleste heite skulle være ulovlig med det? 

Eller la oss si at jeg får en SMS fra en persom som sier de skal forgripe seg på meg og sette fyr på huset mitt. Skulle det da være ulovlig for meg å dele screenshot av denne SMSen til venner? 

Anonymkode: 46278...cfe

Det er nettopp sånn det foregår. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så de advarer ikke andre? De deler erfaring med andre som har vært med samme mann men vil fortsatt ikke anmelde?

Hvem sitter på sannheten da?

Det fleste er opptatt av om de dater den samme, men noen poster reelle farer og det har allerede avverget noen møter siden de gjenkjenner en spesiell person via de detaljene som er sagt. Regner med du er mann. Noe mer enn dette skal ikke du trenge vite. Det er en gruppe kun for kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Det er begrenset info de deler. Ikke fullt navn, ingen bilder, ca aldersgruppe, ting de gjør. Det vil kun være de som er utsatt for personen som vil kjenne det igjen. 

Så hvis Kvinne A og Kvinne B dikter opp en historie om Mann så skal Kvinne C og D som også kjenner Mann men ikke opplevd noe som ligner på historien tro på dette? Det er deling av informasjon.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Ingen mennesker er mindre verdt av den grunn. Så når en mann settes i fare i en slik situasjon (ved at han ikke har gjort noe og er sårbar allerede) burde du reagere på at den reelle faren ikke er noe det mennesket bør utsettes for, men ikke sikkert det er like viktig. Vet ikke jeg. Jeg liker å se på kvinner og menn som likeverdige og mener alle bør ha samme rettigheter.

Jeg ser utfordringen du beskriver. 

Jeg bestemmer selv hva jeg burde reagere på. Visst er det viktig. Alle mennesker er viktige.

Likevel så er jeg veldig bekymret over utviklingen i samfunnet med tanke på overgrep. Kvinner har ikke noe vern av betydning synes jeg. Selv om overgrep blir anmeldt så er dommene latterlige lave. 

Kan være om slike forbrytelser ble slått hardere ned på så hadde vi ikke trengt slike grupper? 

Det er mange måter å se det på. 

I så måte så kan man peke på at det er den norske stat som har bestemt hva kvinner er verdt i samfunnet idag? Eller?

Kvinner tør ikke å anmelde. Ofte blir saken henlagt. Overgriperen får en latterlig lav dom.

Altså jeg kjenner kvinner som trenger besøksforbud, og når det blir opphevet så blir de oppsporet. 

Hvor mye er kvinners liv verdt?

Kvinner er også ekstremt sårbare. Spesielt i forhold til menn. Menn er fysisk sterkere enn kvinner. 

Eneste måten og kunne stoppe denne utviklingen, er om kvinner tar grep selv for å beskytte seg selv. Det er ingen andre som gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 10.45):

Jeg har lest om flere facebook-grupper som har som formål å avdekke utroskap, men mange som er den "andre kvinnen/ andre mannen", har jo lyst å være en del av et utroskap og ønsker ofte å kun være ff, så kan aldri tenke meg at de er medlem av denne gruppen og er med på å avsløre utroskapen, eller?

Anonymkode: ca72f...833

Jeg har opplevd å være «den andre kvinnen» og hadde på ingen måte lyst til å være en del av utroskap. Hva slags myte er dette?😬

Anonymkode: 5faec...72a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...